• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Lajban

Jag äter fiberhavregrynsgröt med linfrö och russin varje morgon, det har jag gjort länge, och det märks om jag hoppar över det kan jag säga. annars är jag inte speciellt hård i magen, hemorojjden är nästan borta (efter ca 4 veckors behandling). Däremot är det problem med tryck mot både blåsa och avgasrör om man säger så.

Apropå bedövningar, jag hade lustgas och EDA sist, känner inte för någonting nu, kanske bara lustgas, men man vet ju inte hur det blir. EDAn hjälpte antagligen jättebra sist för jag har inga direkta minnen av att det gjorde så ont, det var mer läskigt. Däremot fick ju jag huvudvärk och kunde vare sig sitta eller stå på 4 dagar efter förlossningen. Fick äta en massa jättestarka tabletter som inte hjälpte och på bb sa man att det inte hade med bedövningen att göra, men här på FL har jag fått veta att det är vanligt att få så där efter EDA. Om jag klarar det så hoppar jag den den här gången. Mest för att jag inte vet hur jag ska klara av min stora dotter med sådan huvudvärk. Jag vet ju nu att det går över efter ett par dagar och visst skulle jag stå ut med sängläge om det inte vore för storpluttisen.

• 4barnsMom

skånenettan, jag har aldrig tyckt att EDA gör ont. Bara jobbigt att vara still i flera sekunder eller minuter kanske, är jämt så borta.. Fick en liten prick på ryggen bara, sen minns jag att de sa åt mannen att hålla i mej..

Man ska krypa ihop och kuta med ryggen när de sätter. HA, få en kvinna i värkar att kuta rygg, de må va skickliga... Sen ska man ner på rygg för att få det jämt, så det inte tar på en sida bara. Och det är då jag föder, på rygg, kan bara inte hålla mej, hihi!

Lustgas tror jag att jag ska kräkas av och jag har kräkfobi... Kräks så fort det snurrar för mej.. Karuseller och alkohol och sånt går fetbort. Så jag antar att lustgas har samma effekt..

• 4barnsMom

Någon mer som knakar i magen? Det knäpper lixom och känns som om vattnet skulle brista när liten spjärnar... Det har det gjort med alla barn och inget har vattnet gått med, men det känns så...

• Sarasnaran

Kanske en Saga - JAAAA!
    Jag har inte vågat skriva något om det för jag trodde ni skulle tycka jag var helt bäng!
    Det knäpper till, kan knaka och skvalpa ibland också.
    Spänner mig som en fiolsträng när det händer för jag tror jämt att vattnet ska gå. Haha!

• 4barnsMom

Ja, tack då är jag inte knäpp heller! Undrar vad som händer därinne.... Någon som vet

• Lajban

Det var någon som skrev om det häromdagen i någon tråd. Tror att det var ont om vätska i bebbens leder, inget farligt men det knäpper.

• 4barnsMom

Aha, kanske därför det kommer på slutet då.. När det blir trångt och bebis har fått leder som kan knäppa..

• Lajban

Ja, kanske det.

Nu har jag lagt ut adressen www.ds.se där ni kommer att kunna skåda mitt underverk när h´n behagar komma ut under min presentation. Det gäller ju att förbereda.

Ska berätta nåt lustigt som hände i natt. Jag låg i min säng och drömde att jag satt på en stol helt lugnt och födde barn. Inget konstigt med det. Av någon anledning vaknade jag och såg att min dotter satt rätt upp och ned i sin säng. När hon såg att jag vaknade sa hon: Mamma, jag drömde att bebisen kom ut.

Lustigt và?

• Sarasnaran

Lajban - Man drömmer ju rättså knasigt faktiskt!
    Jag drömde att Luka i Cityakuten skulle förlösa mig inatt.
    Men när han klämde på magen så sa han att där inte var någon bebis. Att där var tomt.
    Så då hoppade jag ner från britsen och skakade hans hand och sa: "Nähä, men tack för din tid iaf. "
    Inte alls berörd!!

Haha!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!