Inlägg från: snöfall |Visa alla inlägg
  • snöfall

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

God fortsättning på er alla februarimammor.

Här är väl allt som vanligt. Magen växer och växer. Känns dock som att den har sjunkit lite grann, men det kanske bara är inbillning...
    Kanske är det all julmat som har landat!

Börjar få lite mer graviditetskrämpor, men ska ändå inte klaga. Lite ont i ryggen och det börjar bli lite sämre med sömnen, plus att jag börjat samla vatten i ben och fötter - men i övrigt helt ok. Längtar dock jättemycket tills vi får träffa mini (som vi faktiskt mest troligt vet könet på ). Mamma har varit här i julhelgen och vi har varit och shoppat lite babykläder - sååå söta!

Var tillbaka på jobbet idag efter några dagars ledighet och det kändes riktigt SURT! Skulle gärna vilja vara hemma på heltid snart (latmask). Om inte så kanske bara jobba 75%, men samtidigt vill jag ju inte slösa på mammadagarna... Så det är bara att bita i det sura äpplet och härda ut.

Må gott!

• snöfall

Håller mig lite anonym.... fortfarande

Namn: Snöfall
    Ålder:32
    gift/sambo/särbo...:sambo
    Ålder på honom:31
    Barn sedan tidigare, ålder:Nix
    Vet du könet:Ja
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: Tja, 2-3 gånger kan man nog säga.
    Vart i vårt avlånga land bor du:Uppsala
    Något du vill säga...: Snart är det minsann februari och då får vi våra små belöningar!

• snöfall

Sitter här på jobbet och längtar hem!! Men, man får väl försöka se det positivt - snart så är det helg igen. Tror banne mig att det får bli en ledig fredag... Mini lever om där inne i magen, det är verkligen häftigt när man ser magen bölja fram. Tycker också att min mager har sjunkit och den var låg till och med innan. Om det ska fortsätta så får det nog bli hängslen på den snart!

50 dagar kvar nu till BF - tiden går verkligen neråt trots att det ibland som sagt känns som en evighet till 17 februari.

• snöfall

Inte för att det är roligt att höra att andra också upplever att det är jobbigt med stor och tung mage och allt det andra som hör till, men det är ändå "skönt" eftersom man då inte känner sig så ensamt jobbig. Man är med andra ord inte så gnällig egentligen utan det bara är så här det är att vara gravid!!! Vi har skaffat oss en pall i hallen som jag kan sitta på när jag sätter på mig skorna. Så nu känns det mycket bättre. Tidigare så kändes det som att jag skulle strypa mini i magen eller ngt när man böjde sig ner.

Var hos BM idag och allt såg bra ut. Magen växer och växer. SF-mått på 33, ligger lite ovanför kurvan, +17 kg i vikt. Det kanske inte är så konstigt egentligen att man får lite ont i ryggen.

Nix, dags att gå och snussa snart om man ska orka med en arbetsdag i morgon. Vet att jag inte borde vara "avis" på er som inte kan jobba längre (eftersom det ändå innebär att ngt strular) men en del av mig känner verkligen att jag skulle vilja vara hemma snart!! FY MIG! Det blir säkert bättre efter jul när det är med drag på jobbet. Just nu så är det rätt dött så det känns mest som att jag sitter av tiden (tur att inte min chef läser detta)

Sov gott. Hoppas att det bara blir en gång att kliva upp i natt och kissa.....

• snöfall

GOD FORTSÄTTNING på er allihop. Ni har verkligen varit duktig på att skriva de sista dagarna - mycket verkar ha hänt.

Bra gjort SnutteNuttan att ringa polisen. Tycker inte heller att du ska fundera på om du skulle ha ringt på, man vet aldrig vad folk kan ta sig till.

Låter härligt med shopping. Jag vill ååååå! Men, jag känner mig lite snål!

I går var det nyårsfest hemma hos goda vänner. En av mina vänner som också var gravid fick vattenavgång så jag skjutsade henne och mannen till förlossningen. Fick däremot skjutsa hem dom igen vid 23-tiden eftersom det inte var några värkar men i morse vid 8-tiden så hade dom fått en son så det måste verkligen ha gått jättefort!!! Har inte pratat med henne men det låter definitivt lite som en drömförlossning. Har nämligen en annan kompis som fick barn för 5 dagar sedan och för henne tog det 2 dygn sedan vattnet gick!! Så gissa om jag längtar nu med två små pyren i umgängeskretsen. Nu börjar det kännas som att tiden sniglar sig fram - men det är ju bara ca 45 dagar till BF!!!

I morgon börjar en ny arbetsvecka. Tjoho, vad kul!!! (försöker peppa mig själv....) Vill inte alls vara hemma, hälsa på mina vänner och bara mysa i lägenheten. Nej då!

Må gott och ta vara på era magar!

• snöfall

Hejsan

Räknar mig själv också som norrlänning. Har bott 9 år i Uppsala men 23 i norraste norrland så ännu är det "norrlänning" som gäller

• snöfall

God kväll allihopa

Har också börjat pyssla lite inför minis ankomst. Idag har tvättmaskinen gått varm för att tvätta upp alla kläder, filtar etc. Jag slutar aldrig att fascineras över hur söta kläderna är Däremot så vill jag handla MASSVIS med mer kläder, även fast vi har en hel del. Var in på PoP idag och skulle ha kunnat köpa mycket där! Är lite småtokig i deras kläder och i "laban"-kläder!

Mysigt med sambo/män som shoppar till bebisen. Min sambo är inte intresserad av det där över huvudtaget - kläder, måste man ha det???? Blir lite avis på er som har killar som kommer hem med saker till bebisen, det kommer nog inte min att göra. Men, vem vet - han kanske överraskar han också. Vi har inte fått våran vagn ännu, men hoppas att den kommer någongång nästa vecka eller v.3. Har inte köpt ngn spjälsäng ännu och den vi vill ha är slut på IKEA över hela Sverige och dom visste inte när dom skulle få hem den. Lite panik!

Tror att jag har börjat få lite foglossning... Har ju inte haft det tidigare, men det
    tar ont som vid svanskotan kan man säga. Ni som har foglossning, var känns det för er?

Muffins med pollykulor lät ju störtgott!! Har jag aldrig tänkt på att man kan göra. Du får gärna lämna ut receptet! Sambon har varit så duktig idag så han har gjort hemgjord "västerbottensglass" som vi ska ha lite hjortron till. Mums! Ibland är han för gó (trots att han inte handlar bebisprylar )

Lajban - trist att du fortsätter att gå ner. Låter lite konstigt tycker jag. Men å andra sidan så kanske bebisen växer så väldigt mycket nu att du inte hinner äta tillräckligt ??? Min kompis som fick barn alldeles nyss gick i och för sig inte ner den sista tiden, men hon stod helt stilla den sista månaden.

Trevlig helg på er!

• snöfall

Låter mysigt med att sticka. Problemet är att jag inte vet hur man gör men funderar ändå allvarligt på att köpa mig ett mönser och sätta igång....

SnutteNuttan - det låter VÄLDIGT tidigt att slemmisen redan lossnat. Det brukar ju pratas om max ett par veckor innan.... Spännande! Du kanske blir först ut bland oss här på tråden!

Här kommer receptet på västerbottensglass. Men, jag måste medge att det lät godare än jag tyckte att det var. Den var så otroligt mättande. Kanske beror på att jag inte är så förtjust i ost egentligen.

100 g riven västerbottenost
    3 äggulor
    1 dl socker
    1 tsk vaniljsocker
    3 dl vispgrädde
    3 äggvitor

BEREDNING
    Riv osten grovt. Tillsätt äggulor, socker och vanlij, rör om. Vispa grädden och rör ner den. Blanda till sist ner de hårt vispade äggvitorna i smeten. Låt frysa ett par timmar. Servera med hjortron eller åkerbär.

Såg att det nu bara var 39 dagar kvar till BF - det minskar och minskar!!

Snart är vi en bunt mammor istället för en bunt gravida tjejer

• snöfall

Oj, vad det har skrivits massor sedan jag var in sist och läste. Har haft ett par hektiska dagar och inte orkat läsa/skriva helt enkelt. I helgen har vi haft trevligt besök så sånt lättar alltid upp!

Usch, vad jobbigt det låter med vinterkräksjukan. Det är ju verkligen det sista man vill ha när man är gravid i sista månaden. Hoppas det är över nu!

Fler som är trötta, värk lite här och där, svårt att sova, har dålig kondis etc. märker jag. Skönt att veta att det inte är så länge kvar (32 dgr) för jag som mått så otroligt bra hela tiden blir rätt knäckt av att må lite sämre nu. Sedan så är jag rätt så jobbig med min sambo just nu. Vill fixa klart allt handlande nu så jag slipper tänka på det och eftersom jag inte orkar....så får han göra det! Han tycker att vi kan ta det om ett par veckor samt köpa det mesta begagnat medan jag känner att jag vill fixa allt nu och är inte helt förtjust i begagnade prylar. Ibland så skulle det vara så skönt om han kom med egna initiativ på vad som behövs fixas så att jag slapp känna mig så tjatig. Vi har haft några trista gräl och det är inte riktigt så man ska ladda upp inför det som komma skall... Nåja, i morgon är en mycket bättre dag och då ska jag inte vara så jobbig med min ÄLSKLING

Vilka fina magar alla har, ska nog också våga mig på att lägga in en magbild... Få se om jag tar modet till mig.

Må gott allihopa

• snöfall

Jisses vad ni skriver här inne, tar en stund att läsa igenom allt Får nog börja gå in lite oftare. Har bara så körigt på jobbet just nu så det finns "nästan" inte tid under dagarna.
    Åh, vad jag önskar att jag fick vara sjukskriven på halvtid nu. Men här i Uppsala är det tydligen jättesvårt att bli det. Det är nästan bara mot högt blodtryck som dom sjukskriver lät det som på min BM. FÖtterna är som korvar när jag är på jobbet (har delvis labjobb), ryggen värker när jag sitter på kontoret, fogarna har börjat värka när jag går. Själv tycker man ju att det är rätt risigt, men så länge blodtrycket är bra.... Gnäll, gnäll!! Jag vet inte ens var man går för att se om man kan bli sjukskriven, någon som vet???

SnuttenNUttan och Lajban: vilka märkliga drömmar. Drömmarna är ju onekligen lite konstiga nu för tiden, men den sista tiden har jag sovit rätt tungt när jag väl somnar. Kissar nog bara ngn gång per natt just nu (resten av vattnet hamnar nog i mina ben och armar....)

Har nog också en bebis som är tumsugare då. Har haft molvärk neråt och ibland så ilar det till vid exit när den rör sig. Magen är verkligen så spänd nu, så om den växer lite till så tror jag att huden kommer att spricka. Har börjat få klåda nu på magen. Försöker verkligen att inte klia, men det är svårt.

Dags att försöka ta sig till jobbet då, tog en härlig sovmorgon i morse och det var såååå skönt.

Ha en trevlig dag alla blivande februarimammor.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!