Inlägg från: malinz81 |Visa alla inlägg
  • malinz81

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Jag väntar oxå spänt på att den lilla ska titta ut är beräknad till den 21 feb men har börjat fått förvärkar redan så jag är lite tveksam till om den lilla vill vänta ända tills den 21:a.. den får gärna stanna kvar där inne ett litet tag till

I måndags var jag på den första FUBen det var kul att träffa andra som ska ha ungefär samtidigt som en själv...men om man lärde sig så mycket Nja det kan jag väl inte påstå.
    Vad tycker ni andra som går på FUB har era varit lärorika??
    Vem vet det kanske är jag som har setat för mycket med näsan i böckerna !

• malinz81

SnutteNuttan: Jag ska försöka att knipa ihop så gått det går...Men vad jag ahr förstått så har de där små liven en egen vilja av stål

• malinz81

Hej tjejer. Nu har jag vaknat igen det var ett tag sen jag skrev något...

Var hos BM i dag och allt varsom det skulle mitt hb hade gått upp till 131 dröm om min förvåning :-0 och nu erkände äntligen bm att jag kanske låg lite högt på kurvan men hon trodde inte att bebisen skulle väga mer än 3600-3700g när den kommer ut ...Men den lill* vill inte fixera sig än så är den ruckbar jag som ville att det skulle avra fixerat nu så att h*n tittar ut snart.
    Jag känner mig som en flodhäst vill inte vara sån här längre vill bli liten igen jag hade nu i v.33 gått upp 15kg fyyyyyyyy. Och när jag beklagade mig för bm säger hon glatt det syns ju inte alls att du gått upp sååå mycket. Som om det skulle kännas bättre då.. NÄÄÄ!!!

Måste klaga lite till.... kan inte sova på nätterna det spelar ingen roll vad jag gör antingen måste jag upp och kissa eller så vaknar jag av att jag vänder på mig och måste då ha med mig alla kuddar för att ha någon som helst bekvämlighet. .
    Men så upptäkte jag att på dagen eller eftermiddagen går det jättefint att sova somnar på 2 sek. och sover hur skönt som helst...

Någon mer som har det så här eller är det bara jag som är konstig????

• malinz81

Hmm jag funderar lite här...börjar bli nojig nu tror jag .
    Amningsbehå måste man ha det eller?? Har ju inga gigantiska bröst eller så..
    Om det nu blir ett måste är det någon som har ett tips på någon som är bra och inte "svin" dyr????

• malinz81

Ellynil: Tänk om man hade det så bra som du... själv håller jag på att bli tokig på alla dessa onda sammandragningar(förvärkar) vill bara att den lilla ska komma när det väl sätter igång så kan det väl fortsätta tills det är klart!!

Har lagt in en ny magbild Tycker magen ser rätt lika ut trots att bebisen har sjunkit ner...

Nää nu ska jag ta mig in i duschen och sen ska jag åka och bråka lite med försäkringskassan få se om dom vill ge mig några pengar när den lill* tittat ut.

• malinz81

hej tjejer!!!

Har ni tecknat försäkring på de små i magen??? Ringde trygghansa nyss och fick till svar att det var för sent att teckna deras försäkring!

Någon som har något tips på någon bra variant??? Börjar bli lite nervös nu vill gärna få allt klart innan det är dax....

Grattis till lägenheten Ellynil!!!
    Är avundsjuk på dig vi får inte dom lägenheter vi vill ha det verkar vara omöjligt att få tag i ett radhus häromkring!!

Svullen Hahaha brukar skratta åt mig själv har aldrig sett mig så uppsvälld som jag är nu fötterna är snart helt runda ! Har varit så ett tag nu så jag har nog vant mig men det ser komiskt ut!

• malinz81

Tack för tipsen ska kolla lite med olikaförsäkringsbolag vilket som verkar bäst. Men det är ju sååååmycket papper och grejer nu så man blir ju helt yr

Här har vi en till som snurrar nätterna igenom och springer på toa med 2h mellanrum. Inte så kul men det är ju ett övergående tillstånd. Och det kommer ju något gott ur det hela

• malinz81

Det är med dagis slipper jag då tänka på nu*skönt*. Tycker det är mycket papper och annat som ska fixas ändå och jag hatar och läsa allt finstilt och sen fylla i 14sidor med meningslösa frågor*suckar*...

Snuttenuttan vad duktig du är som förbereder dig... själv så struntar jag i allt just nu har ingen lust bara vill bara ligga på soffan och tycka synd om mig själv .

Jag har en fråga kanske någon har ett svar: När bebisen fixerat sig hur länge brukar man gå innan förlossningen sätter igång?? Som förstföderska alltså....

• malinz81

här är en till som vill ha vikskattning men jag fick snällt vänta tills v37 för att få veta.. hade sf 37 i v 35+0 och omdet hade gått upp mot 39 så skulle jag få kolla upp det.. hyggligt tyckte jag vill inte föde en "monsterbebis"
    Kanske en saga så du behöver inte kännadig ensam

Grattis till flytten cast 77 hoppas det nya huset blir perfekt nu!!!

Morotsjos: snöar det fortfarande hos er??? här har det inte snöat påflera dagar nu... fast jag skulle nog önska mig en halvmeter till om jag fick bestämma

• malinz81

14/2
    15/2:
    16/2:
    17/2: kidA
    18/2:
    19/2:
    20/2:
    21/2:Linda å Fredde, Malinz81
    22/2:
    23/2:
    24/2:
    25/2:
    26/2:
    27/2:
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!