Pimpinellan skrev 2011-10-14 15:31:43 följande:
Du fick ju typ några minuter med misslyckat äl-test vilket jag knappt ser som upplysande ö.h.t . Tyvärr,jag hade gärna fått veta mer om just EA. Hur många som gör det,vilka länder som gör det,hur många som lyckas o.s.v. Det saknas även totalt par med upprepade missfall och vårdens dåliga bemötande/brist på kunskap runt det och hur långt andra länder kommit. Jag gillar helt enkelt inte programmet,känner inte igen mig i nån förutom möjligen dig och du finns ju här om jag vill veta mer. 3:an vägrar jag se-"alla" adopterar eller får göra IVF efter IVF efter IVF... Och inget är aktuellt för vår del. Och visa UL på en gravid,nej,då skulle jag SPY känner jag om jag såg det! Så himla opassande! Jag ville veta mer om såna som oss- såna som inga alternativ har utom utomlands. Att folk "enkelt" löser det som i programmen gör mig bara ännu mer bitter och det är det sista jag behöver. Jag ville se andra misslyckas och veta hur de går vidare-inte känna avundsjuka på såna som får 16 ägg i frysen eller kan hämta hem barn bara för att de anses bättre förälder än mig...
Nej, med tanke på att det handlar om en personlig historia så kommer de inte att ge någon statistik. Och något par med upprepade missfall är jag inte, inte för att det personligen gjort någon större skillnad men ändå... och inte heller det kommer att kvantas och läggas i statistik. Ser du första programmet är det beskedet om att jag för sista gången misslyckats med egna ägg, jag är med mer i ettan och femman. Men inte i statistikform. Bara hur allt blev till slut.
3:ans plågar tyvärr mig också. Jag trodde först det berodde på att jag var med i den andra kanalen... Jag gillade ettans känslor, men inte att det var så mycket av "lyckligt slut"... det var mer glädjetårar än sorg. Och när tvåan bjöd på en förlossning var det helt enkelt så att jag inte orkade. Det är vackert, känsloväckande och tyvärr för nära. TV3 håller sig med normalfallen, och utlandet gäller ju då bara singeln. Fast det kanske blir annorlunda, statistiskt kan inte alla lyckas.
Och jo, jag kan också avundas 16 ägg i frysen
Jag får 2-4 oavsett dos och om de överlever till transfer är jag överlycklig. Adoption skulle inte ha varit en stängd väg för mig dock. Fast efter 4 år i kö har jag nog väntat halvtid och jag väntade inte på ett "litet" barn. Men visst hade jag den vägen som hindrade mig från bitterheten i någon mån. Sorgen slapp jag aldrig undan...