Veronica1 skrev 2011-09-26 13:43:04 följande:
Jag håller med. Jag bor i ett län där vi bara får 1 försök, jag fattar inte att det ska skilja på de olika landstingen, det är väl lika vård till alla!!! Om det vore så skulle vi kunnat gjort 2 försök till.
Jag ska tipsa alla jag stöter på om dessa program
Tja eller också är man singel och får inga alls. Inga mediciner på högkostnad. Inga förbesök utan bråk och strul... Och inga privatfinansierade försök i Sverige.
Men faktiskt tror jag avsikten mer är att förmänskliga oss som lever med det här. Och diskutera gränserna för vad som är rimligt. Förhoppningsvis på ett någorlunda mjukt och nyanserat sätt till skillnad från flera dokumentärer som sänts tidigare. Det har varit mitt motiv för att medverka. Att jag vill få vara just mänsklig och inte en galning som går över lik för att uppfylla en dröm - trots att jag rör mig i utkanten av vad som är lagligt här (sedan att vi är lite galna till mans i infertilitetsträsket, det kan jag också bjuda på...)
Just nu är jag mest nojjig över att jag stimulerats 4 ggr innan vi ens börjat filma och ätit kortison i hög dos under några månader också - jag påminner mer om en cupcake än jag vill kännas vid att jag gjort. Lite ytlig får jag vara