Fru U skrev 2011-10-10 22:34:00 följande:
Kisse, det har ju gått en tid sen programmet spelades in och jag antar att du inte fick prata om det - men kunde du söka stöd här (eller irl) under tiden?
Jodå. Jag kunde prata om det under tiden. Det har inte funnits såna begränsningar då även om de givetvis föredrar att jag inte pratar om det nu (men eftersom jag inte är betald kan de inte gärna tvinga mig, men för 6 veckor kan jag nog klara att vara tyst om hur det gick). Jag bloggade på den tiden (och avslutade bloggen i somras efter 4 års skrivande) och har även mycket kontakter inom
Femmis som är intresseorganisationen för singlar som försöker eller har fått barn med hjälp av klinik utomlands. Däremot har det saknats mycket i det psykologiska stödet från klinikerna, precis som det är i Sverige... (på min
blogg finns en enda post kvar, skriven efter program ett, och som handlar om just det). Min resa blev, precis som så många andras, oerhört lång. Och inriktad på medicin, inte på att överleva. Det är ett problem som existerar runt fertilitetsvård i allmänhet (och som dessutom störs av att så många av oss står i adoptionskö och inte kan kosta på oss att söka psykiatrisk vård i samma utsträckning)