• Blondina

Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.

I dagens lokaltidning presenterade de kommande program under hösten. Både SVT och tv3 kommer sända serie om ofrivillig barnlöshet.

Vet inte hur jag ska reagera på det. Vet inte om jag kommer att titta. Vad tycker ni andra om detta?

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Svar på tråden Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.
  • Fru U

Jag undrar hur gay-paret ska få hem sitt barn för de adopterar ju. Är de godkända för adoption i Sverige?

har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Hjärtefröjd
    Fru U skrev 2011-10-10 21:09:25 följande:
    Jag undrar hur gay-paret ska få hem sitt barn för de adopterar ju. Är de godkända för adoption i Sverige?
    Den ena mannen är ju pappa till barnet, så när surrogatmamman ger honom hela vårdnaden så bör väl den andra mannen kunna bli godkänd för närståendeadoption. Eller vad tror ni?
  • Fru U
    Hjärtefröjd skrev 2011-10-10 21:14:14 följande:
    Den ena mannen är ju pappa till barnet, så när surrogatmamman ger honom hela vårdnaden så bör väl den andra mannen kunna bli godkänd för närståendeadoption. Eller vad tror ni?
    Kanske... återstår väl att se...
  • villsågärna38
    Hjärtefröjd skrev 2011-10-10 21:14:14 följande:
    Ja så har jag förstått att man gör i det läget.
  • villsågärna38

Som heterosexuellt par kan man ju inte påstå att igenkänningsfaktorn är så himla stor i SVT:s program. Vad säger in andra? Har inget emot homosexuella men ska man skildra verkligheten så hade det ju varit intressant att följa några fler ivf-par och även något par som gör äggdonation.

• Fru U
    villsågärna38 skrev 2011-10-10 21:24:07 följande:
    Som heterosexuellt par kan man ju inte påstå att igenkänningsfaktorn är så himla stor i SVT:s program. Vad säger in andra? Har inget emot homosexuella men ska man skildra verkligheten så hade det ju varit intressant att följa några fler ivf-par och även något par som gör äggdonation.
    Fast programmet handlar om olika sätt att få barn, om olika sorters barnlöshet och det är väl det som gör det mer till ett debattprogram.. Det finns trots allt ett frågetecken med i programmets namn
  • Lindis1974

Villaågärna. Men det är ju verkligheten. Det är lika jobbigt för alla. Heterosexuell eller homosexuell. Singel eller inte.
    Tycker det är super att dem visar det från alla olika sidor.

• villsågärna38
    Fru U skrev 2011-10-10 21:26:22 följande:
    Fast programmet handlar om olika sätt att få barn, om olika sorters barnlöshet och det är väl det som gör det mer till ett debattprogram.. Det finns trots allt ett frågetecken med i programmets namn
    Jo visst kan man se det så men det heter ju Barn till varje pris? Att göra upprepade ivf:er faller ju också in inom den kategorin och äggdonation tycker jag är lika relevant att ta upp som spermiedonation. Än så länge saknar jag den aspekten så jag måste nog säga att jag hade hoppats på mer ifrån SVT.
  • villsågärna38
    Lindis1974 skrev 2011-10-10 21:33:26 följande:
    Villaågärna. Men det är ju verkligheten. Det är lika jobbigt för alla. Heterosexuell eller homosexuell. Singel eller inte.
    Tycker det är super att dem visar det från alla olika sidor.
    Jag har inget emot att man visar alla sidor men tycker att det saknas några sidor just nu t ex äggdonation som är det som vi gått igenom. Det var så jag menade.Jag har inte sagt något om att det inte är lika jobbigt för alla.
  • Lindis1974

Det kanske kommer? Hur många program är det kvar? Eller är det slut nu?

Svar på tråden Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.