sahara sahara skrev 2011-10-11 14:45:46 följande:
Tänk, jag kände precis tvärtom. *Äntligen* någon jag kan identifiera mig med.
Och jag gillar hur de får fram att barnlängtan ser ungefär likadan ut oavsett kön, sexualitet, civilstånd...
Sen handlar det ju egentligen inte om ofrivillig barnlöshet i sig, utan om, som någon sa tidigare i tråden, om vad som är okej, vad som är etiskt försvarbart.
Visst kan jag förstå att många andra känner igen sig i det programmet och tycker också att det är bra att man visar att barnlängtan kan se ungefär likadan ut oavsett kön, sexualitet och civilstånd. Jag tycker bara att man har missat en aspekt eller två här men det kan ju som sagt ha att göra med att de inte fått tag i par som velat ställa upp.
Såhär skriver SVT på sin site om programmet.
Om ofrivillig barnlöshet med Pia Johansson
Förr tvingades barnlängtande människor acceptera sitt öde. I dag finns möjliga lösningar, oavsett om barnlösheten beror på sjukdom, ålder eller avsaknad av partner. Vissa av metoderna är kontroversiella och till och med förbjudna i Sverige, ändå efterfrågas de.
I dokumentärserien Barn till varje pris? får vi följa ett antal ofrivilligt barnlösa personer som alla kämpar för att bli föräldrar. Vi möter bland andra paret där mannen är infertil, singeltjejen som åker till Danmark.