• sahara sahara

Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.

villsågärna38 skrev 2011-10-11 12:41:36 följande:
     saknar aspekten äggdonation och tycker att det vore logiskt att ta upp då de fokuserar så mkt på spermiedonation.
    Det kan ju vara så att de inte har hittat någon som har velat ställa upp...
    Do something scary - the payoff is awesome!
  • sahara sahara
    villsågärna38 skrev 2011-10-11 12:59:16 följande:
    Visst kan det vara så. Jag hoppas på tv3 istället.
    Ja, jag med. Men jag håller med dig. Det hade varit intressant. Tror du förresten att äggdonation och spermiedonation är same same för heterosexuella par? Alltså att det ger samma frågor, samma funderingar, samma ställningstagande? Generellt sett, alltså.

Ursäkta den nyfikna frågan, lätt OT.
  • sahara sahara
    Pimpinellan skrev 2011-10-11 14:38:14 följande:
    Precis min åsikt! Jag trodde i min enfald programmet skulle handla om ofrivillig barnlöshet,men det handlar ju mest om bögar eller de som har barn och vill ha fler eller andra man inget gemensamt har med. Tröttnade på att se det,det angick mig inte alls kände jag.
    Tänk, jag kände precis tvärtom. *Äntligen* någon jag kan identifiera mig med.

Och jag gillar hur de får fram att barnlängtan ser ungefär likadan ut oavsett kön, sexualitet, civilstånd...

Sen handlar det ju egentligen inte om ofrivillig barnlöshet i sig, utan om, som någon sa tidigare i tråden, om vad som är okej, vad som är etiskt försvarbart.
Svar på tråden Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.