• Blondina

Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.

I dagens lokaltidning presenterade de kommande program under hösten. Både SVT och tv3 kommer sända serie om ofrivillig barnlöshet.

Vet inte hur jag ska reagera på det. Vet inte om jag kommer att titta. Vad tycker ni andra om detta?

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Svar på tråden Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.
  • Idun

Hur då reagera på det? Jag tänker att det är en naturlig följd av att allt fler drabbas av ofrivillig barnlöshet och att intresset därmed är stort. Titta om du vill eller låt bli. 

• Annaloo

Jag tycker det är toppen! Upp med det på bordet så kanske folk kan få bättre hjälp och slippa lägga sitt sociala liv på hyllan i flera år bara för att man helt enkelt inte orkar.

• Lindis1974

Vad menar du ? Det är väl jättebra att det visas från den sidan oxå. Har ju varit en del BB program och unga mödrar och allt vad det heter.
    Om du inte vill titta är upp till dig men jag undrar lite varför ?

• Blondina
    Idun skrev 2011-08-22 08:39:46 följande:
    Hur då reagera på det? Jag tänker att det är en naturlig följd av att allt fler drabbas av ofrivillig barnlöshet och att intresset därmed är stort. Titta om du vill eller låt bli. 
    Jo jag menar bara att TVÅ kanaler kör på samma grej, Jag kan inte låta bli att få en känsla av att det är något som är i ropet och att det ger "bra" tv. Har inget större förtroende för tv3 att de ska kunna göra bra och informativ tv i ett så känsligt ämne.

Och ja, jag väljer ju självklart själv om jag vill titta eller ej.
  • Hjärtefröjd

Jag tycker det är toppen (särskilt om det görs på ett bra sätt), vet du vad programmen heter och när de ska sändas?

• Blondina

SVT - Barn till varje pris (26/9) Svensk dokumentärserie som följer ett tiotal par som försöker skaffa barn. Programledare Pia Johansson

Tv 3 - Drömmen om ett barn (6/10) Renee Nyberg följer sju ofrivilligt barnlösa par och en singeltjej i deras kamp att få barn via IVF-behandlingar.

• Lindis1974

Jag förstår ändå inte vad du menar och vad problemet är?

• Blondina
    Lindis1974 skrev 2011-08-22 09:11:06 följande:
    Jag förstår ändå inte vad du menar och vad problemet är?
    ok.

känslan jag fick var bara att när TV3 gör serier om männsikors problem om det så är fetma, ekonomi, relationer eller vad det än må vara, så upplever jag att syftet är mer att skapa "bra" tv, än att ge information. Men det är bara så jag upplever det.
  • Skuggan80

Oh vad bra, jag ska definitivt se dessa program. ÄR hur nyfiken som helst.
    Tycker det är kanon att man öppet pratar om barnlöshet, dess orsaker, konsekvenser osv. Det är ju nästan lite tabu i Sverige vilket känns  som på stenåldern!

• Maybe
    Skuggan80 skrev 2011-08-22 09:45:26 följande:
    Oh vad bra, jag ska definitivt se dessa program. ÄR hur nyfiken som helst.
    Tycker det är kanon att man öppet pratar om barnlöshet, dess orsaker, konsekvenser osv. Det är ju nästan lite tabu i Sverige vilket känns  som på stenåldern!
    Jag ska garanterat se det! Gärna både på svt och tv3 om det finns möjlighet...
Svar på tråden Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.