• Pimpinellan

Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.

villsågärna38 skrev 2011-10-10 21:24:07 följande:
    Som heterosexuellt par kan man ju inte påstå att igenkänningsfaktorn är så himla stor i SVT:s program. Vad säger in andra? Har inget emot homosexuella men ska man skildra verkligheten så hade det ju varit intressant att följa några fler ivf-par och även något par som gör äggdonation.
    Precis min åsikt! Jag trodde i min enfald programmet skulle handla om ofrivillig barnlöshet,men det handlar ju mest om bögar eller de som har barn och vill ha fler eller andra man inget gemensamt har med. Tröttnade på att se det,det angick mig inte alls kände jag.
  • Pimpinellan
    villsågärna38 skrev 2011-10-11 14:41:21 följande:
    Kika på TV3:s Drömmen om ett barn. Det går rätt in i hjärtat på ett helt annat sätt!! Finns på TV3 Play.
    Jag "vågade" inte titta på det eftersom vi lämnat IVF:andet för länge sen och jag var rädd för att det bara skulle bli såna där som blir gravida på ett försök och får 8 ägg i frysen. Då hade jag brytit ihop tror jag! Ska ge båda programmen en chans till. Vi ska ju göra EA så kanske det kommer nåt nytt. Överlag tror jag inget av programmen kommer öka förståelsen och empatin för oss ofrivilligt barnlösa. Tyvärr,det hade verkligen behövts en annan attityd mot oss i samhället. Både från vårdens sida och vanligt folk!
  • Pimpinellan
    villsågärna38 skrev 2011-10-11 14:50:59 följande:
    Visst är de par som får barn där, även om man ju inte vet hur det går för alla, men ett par har gjort 9 ivf:er och gett upp, gått vidare med adoption så de visar även på alternativa vägar. Lycka till med embryoadoption!! kram
    Hmm... nu är ju även adoption en stängd väg för oss så jag har blivit lite "bitter" på alla som kan adoptera och alla som tror att det bara är att adoptera eller fortsätta med IVF tills det går. Vi som det inte går för och enda vägen kvar är ED eller EA då? Och vi med flera missfall som inte heller lyckas med egna ägg. Den biten fattas i båda programmen. Jag håller tummen för lyckad ÄD för er! (eller har ni lyckats,har för dålig koll gamle vän!) Skäms
  • Pimpinellan
    villsågärna38 skrev 2011-10-11 15:05:34 följande:
    Förstår dig vännen! Jo vi har faktiskt lyckats igen för några veckor sen men med vår tur så vet vi ju inte hur länge det håller. Är bara i v.7+1 och sist fick vi missfall i den här veckan så håll tummarna!! Håller mina för er! Kram
    Åh, grattis då! Håller stenhårt tummen! Solig  Kram!
  • Pimpinellan
    Qermit skrev 2011-10-11 19:07:27 följande:
    Pimpinellan, vi "hängde" i samma trådar för några år sen. Hoppas du kommer ihåg mig. Skulle gärna vilja komma i kontakt med dig men kommer inte in till ditt konto . Så please, let me in .
    Ojdå,och inte minns jag dig inte... Skäms Jag stängde för nästan alla,men öppnar givetvis på "order". Glad Du får berätta vem du är!
  • Pimpinellan
    Qermit skrev 2011-10-11 19:16:29 följande:
    Haha, oroa dig inte. Ingen spioneri här inte . Har för mig att det var 30+ som försökt mer än 1 år och någon ivf-tråd vi träffats i, jag har förträngt den där tiden :-S.
    Mycket möjligt,jag har funnits här och där på de här fem åren. Nu är det klart! Glad
  • Pimpinellan
    kantarellkisse skrev 2011-10-11 21:40:25 följande:
    Fast det håller jag inte med dig om även om jag nu är partisk. De flesta kritiserar ju mitt case för att det just är embryodonation och inte enkel äggdonation. Problematiken bakom är bla upprepade missfall följt av förtida klimakterie (också förklaringen till missfallen - dåliga ägg helt enkelt). Att jag råkar vara singel är väl möjligen det som skiljer isf.
    Du fick ju typ några minuter med misslyckat äl-test vilket jag knappt ser som upplysande ö.h.t . Tyvärr,jag hade gärna fått veta mer om just EA. Hur många som gör det,vilka länder som gör det,hur många som lyckas o.s.v. Det saknas även totalt par med upprepade missfall och vårdens dåliga bemötande/brist på kunskap runt det och hur långt andra länder kommit. Jag gillar helt enkelt inte programmet,känner inte igen mig i nån förutom möjligen dig och du finns ju här om jag vill veta mer. 3:an vägrar jag se-"alla" adopterar eller får göra IVF efter IVF efter IVF... Och inget är aktuellt för vår del. Och visa UL på en gravid,nej,då skulle jag SPY känner jag om jag såg det! Så himla opassande! Jag ville veta mer om såna som oss- såna som inga alternativ har utom utomlands. Att folk "enkelt" löser det som i programmen gör mig bara ännu mer bitter och det är det sista jag behöver. Jag ville se andra misslyckas och veta hur de går vidare-inte känna avundsjuka på såna som får 16 ägg i frysen eller kan hämta hem barn bara för att de anses bättre förälder än mig... Gråter
Svar på tråden Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.