• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Blondie 80

När min morfar gick bort var min son nästan 3 år. Han undrade då varför vi grävde ner honom i jorden om han skulle till himlen.

• vampyria2
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 18:20:22 följande:
    Och varför i hela frieden berättar man för ett barn vad vuxna använder p-piller till? Har du haft en lektion för honom om det eller hur vet man ens om det?
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 18:21:14 följande:
    När jag var 6 år visste jag inte ens vad knulla var. Eller hur man fick barn. Och det är jag glad för att mina föräldrar inte berättade för mig. Sånt lär man sig tids nog....
    Haha ja var säkert jag som hade berättat det för henne för hon levde i en bubbla och träffade inga andra större barn som gladeligen berätttade sånt för mindre barn....i och för sig så hade hon tidigare frågat vart barn kom i från och nog fan berättade jag det för henne då, vad i ligger faran i det?  
  • Mabaja

Min make berättade för mig häromveckan om en mamma som varit och handlat med sin son och stod i kön på "vivo"... Då säger pojken högt och tydligt "men mamma, varför har du inga trosor på dig" (mamman hade kjol på sig den dagen)...

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • vampyria2
    hullulla on halvat huvit skrev 2011-07-11 18:30:32 följande:
    Vampyria2; hahaha. Min 7-åring har snappat upp att jag har sagt att det räcker med barn efter detta som är beräknat om 22 dagar. Nöjd förklarade han då för mig att då SLIPPER jag ju göra "det" något mer haha

Min 4-åriga dotter frågade lite om sin döda mormor varpå jag förklarade att hon är i himlen och har det bra... Hon undrade då hur man kom dit och kom fram till att det nog var lättast med flygplan
    Haha vilken tur att du slipper från och med nu då *ASG*
  • vampyria2
    Blondie 80 skrev 2011-07-11 19:32:11 följande:
    När min morfar gick bort var min son nästan 3 år. Han undrade då varför vi grävde ner honom i jorden om han skulle till himlen.
    Åh vad gulligt Hjärta
  • Mabaja

Angående det där med begravningar. Jag skulle fylla fem år när min bror gick bort och hade fått det förklarat för mig att man skulle till himlen när något sådant hände. Min slutsats av det hela att stoppa ner lillebror i jorden var ... Att man la ner urnan där- sen när alla gått ifrån ceremonin stod fyra människor i varsitt hörn på gröna mattan (som ligger omkring hålet) och så drog de snabbt och vips så flög lillebror upp i himlen. :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Kaupa Jaur
    Och varför i hela frieden berättar man för ett barn vad vuxna använder p-piller till? Har du haft en lektion för honom om det eller hur vet man ens om det?
    Varför skulle hon inte berätta det?? Det är ju som det är. Att inte berätta att alla inte vill ha barn är ju som att säga att folk "reser" istället för att de dör. Bara förvirrande. Är ju inget sexuellt i p-piller. Och vad hade det gjort om det hade varit det, förresten....
  • JennieNygren

Jag min mamma och min lilla syster (då 5 år) var ute och gick på stan och pratade och ordet kondom kom upp...
    Lillasyster kläcker ur sig med högsta ton - Vad är en kondom...?!! Flera förbigående log när dom hörde henne...
    Men vadå, Jag förklarade för henne precis som det ligger till...

- Det är nått pojkar sätter på snoppen när man har sex för att flickan inte ska få en bebis eller bli sjuk...
       Så när du ska ha sex sen när du blir stor så ska du säga till pojken att han måste ha en sån...

Sen var det inget mer med det...

I våran familj tycker vi att det är bättre att vi förklarar allt för barnen istället för att dom ska utforska själva...

E väl bättre att dom kommer hem och säger sen att dom har haft sex men jag hade kondom, än att dom säger jag hade sex och är gravid och fick HIV... 

• Dieselmom
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 18:21:14 följande:
    När jag var 6 år visste jag inte ens vad knulla var. Eller hur man fick barn. Och det är jag glad för att mina föräldrar inte berättade för mig. Sånt lär man sig tids nog....
    Ursäkta, men är du här inne bara för att provocera eller? Du gör ett fantastiskt jobb med att förstöra en superkul tråd ju! Skriv gärna ngt roligt istället!
  • Mammisen
    Tråkig du är som ska förstöra tråden. Negativa människa.
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?