• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Kea

Vad är vatten? Var kommer vattnet i från? Varför regnar det? Varför snöar det? Vad är glas? Varför har hunden ingen pung (kastrerad)? Vi är just nu inne i tusen frågornas stim. Jag lovade mig själv att alltid svara så riktigt jag bara kunde men jag orkar inte. Så nu kommer klassikern DÄRFÖR fram, jag som aldrig skulle säga så till mina barn ;)

• J o a n n a

Min syster berättde när hon var ute med sin killes barn ca 3 år att dom hade träffat på ett par kvinnor klädda i burka. Då hade han frågat sin pappa vad spöket laban gjorde där.
    Tyckte det va urgulligt :)

• With a devilish smile

Vad heter/han hon?? Vart ska dom ? Vad gör dom? Är favoritfrågorna om okända människor

• Amlin

Jag hade lite svårt att svara min 3 åring när hon undrade var det egentligen är för skillnad på löv och blad.

• Dreams Never Ends
    J o a n n a skrev 2011-07-11 09:36:14 följande:
    Min syster berättde när hon var ute med sin killes barn ca 3 år att dom hade träffat på ett par kvinnor klädda i burka. Då hade han frågat sin pappa vad spöket laban gjorde där.
    Tyckte det va urgulligt :)
    Ett typiskt exempel på inskränkta barn vars föräldrar inte lärt dom att alla människor ser olika ut. Lika "roligt" som att mitt barn skulle fråga varför en kvinna i minishorts gick runt i trosor eller varför en kvinna visar brösten(urringat/amning)

Verkligen moget att tycka det är "gulligt"....
  • Lena
    Amlin skrev 2011-07-11 15:30:22 följande:
    Jag hade lite svårt att svara min 3 åring när hon undrade var det egentligen är för skillnad på löv och blad.
    Enda skillnaden är att löv är blad som sitter på träd och i vissa fall buskar
  • J o a n n a

The rain girl: Men oj. Jag tänkte verkligen inte på det sättet. Var inte meningen att trampa nån på tårna.
    För mig var det ett helt oskyldigt uttryck från en liten pojke som älskar spöket Laban.
    Pojken är själv inte svensk, så jag tror han vet att alla människor inte är lika.
    Ta det lite lugnt. Jag måste väl ändå få tycka att det är gulligt.

• Jamo
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 16:31:46 följande:
    Ett typiskt exempel på inskränkta barn vars föräldrar inte lärt dom att alla människor ser olika ut. Lika "roligt" som att mitt barn skulle fråga varför en kvinna i minishorts gick runt i trosor eller varför en kvinna visar brösten(urringat/amning)

Verkligen moget att tycka det är "gulligt"....
    Oj, du kom in på bröst här också, lågoddsare.

Ingen fråga men ett påstående: Förr i tiden kunde man inte fotografera zebror, för då hade man bara svart/vit-film så dom försvann då.
  • Dreams Never Ends
    J o a n n a skrev 2011-07-11 16:53:22 följande:
    The rain girl: Men oj. Jag tänkte verkligen inte på det sättet. Var inte meningen att trampa nån på tårna.
    För mig var det ett helt oskyldigt uttryck från en liten pojke som älskar spöket Laban.
    Pojken är själv inte svensk, så jag tror han vet att alla människor inte är lika.
    Ta det lite lugnt. Jag måste väl ändå få tycka att det är gulligt.
    Har lite svårt att förstå varför det skulle vara gulligt faktiskt. Barnet vet mycket väl att det inte är spöket laban som är ute och går och skulle inte förvånat mig om han hört från någon vuxen som pratat om burkor "Nejmen kolla, hon ser ju ut som ett spöke!" Som många säger tyvärr...

Visst, okej om du bara tycker det är gulligt, men skratta inte åt barnet utan tala istället om att nej, det där är inte spöket laban, det är en människa och alla människor är olika men alla är värda lika mycket. Typ så had ejag sagt. Jag hade tagit illa vid mig om jag hade burit burka och ngn sagt så till mig.
  • Blondie 80

Min lillebror frågade mamma: Varför har pillesnoppen inget skelett? Är den inget däggdjur?

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?