• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • hullulla on halvat huvit

Min 4-åring brukar fråga var hon fanns innan hon föddes... Typ var hon fanns när jag var 8 år och min lillebror föddes ...

Hon köper inte heller att hon "bara inte fanns". Vet faktiskt inte vad jag ska svara längre haha :-P

• maskros81

Min pojke undrade va det var för bollar som satt under snoppen......Mamma! Titta, jag har bollar! Va e det för bollar?
    Kan säga att jag hade svårt att hålla mig för skratt

• Jamo
    maskros81 skrev 2011-07-11 21:00:06 följande:
    Min pojke undrade va det var för bollar som satt under snoppen......Mamma! Titta, jag har bollar! Va e det för bollar?
    Hehe, du får förklara att det inte är "sparkbara" bollar :)
  • Thalis
    Hahaha
    Mamma till A, A, A och V.
  • Mammisen
    Haha! Min systerdotter (4 år) tittade på när jag bytte blöja på min son när han var pyttebebis. "Vilken STOR snopp han har!!" utbrister hon. Haha ;) En bebissnopp är ju inte allt för stor direkt.

"Men vad är det för något som hänger under snoppen"? frågade hon.
    "Ja det är pungen. Alla pojkar har en sån"
    Hon funderade ett tag.. "Inte pojkarna på dagis i alla fall!"
    "Jo då", svarade jag. "Pojkarna på dagis har också pung"
    "Nej!" svarade hon bestämt och gick iväg.

Hihi :) 
  • vampyria2

Haha kom på en till som var lite svår att förklara...vi hade berättat för storsystrarna 8 och 10 år att de skulle få ett syskon, efter 5 min kommer de ut ur sit rum och skrattar massor och säger att vi bara ljuger för de har minnsan varit hemma hela tiden så när skulle vi ha kunnat gjort en bebis Skäms

• J o a n n a

Vampyria: Hahaha gullungar!

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?