• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Modgun

När jag var liten (ca fem år) så hade jag vaknat på natten och mor min försökte få mig att somna om.

Mamma; Försök nu att sova.
    Jag; nej jag kan inte!
    Mamma; Jo men slappna bara av och blunda, så somnar du snart.
    Jag; Men jag kan inte.
    Mamma; men varför inte då?
    Jag; Jo för mina ögon är trasiga. Skrattande

• HäckHäxan
    Modgun skrev 2011-07-12 21:53:56 följande:

När jag var liten (ca fem år) så hade jag vaknat på natten och mor min försökte få mig att somna om.

Mamma; Försök nu att sova.
    Jag; nej jag kan inte!
    Mamma; Jo men slappna bara av och blunda, så somnar du snart.
    Jag; Men jag kan inte.
    Mamma; men varför inte då?
    Jag; Jo för mina ögon är trasiga. Skrattande

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • norgesessan

-Hur länge ska jag heta (xxxxxxx)?
    -När vi tittar på jättegamla foton; standard: Var var jag då?

Egen: Hade en pojkkusin, min moster var gravid igen, jag sa att jag hoppades det var en flicka så dom kunde gifta sig. (det blev en flicka förresten ) Hon gifte sig dock med en annan...

Jag trodde att jag var den enda som tänkte, alla andra var bara som statister...
    Jag trodde också att jag var ett barn (för alltid, tex. 5 år) och att vuxna alltid hade varit vuxna, samma med gamla.
    Min mosters make (samma som ovan) hade en ölmage när min moster var gravid. Han åt en banan en gång och jag komkluderade det med att äter man banan blir man gravid... (alltså var min mosters make gravid...Det visade sig med tiden att vara fel..)

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • smelata

Hehe härlig tråd. Min son är bara tre månader så det dröjer med konstiga frågor. Men läser här sålänge :)

• YokohamaNr2

Min 4 åring frågade mig igår varför man måste ha ögonen stängda när man sover....hmmm jag var faktiskt inte helt säker men drog till med att ögonen också måste få vila sig efter att ha varit öppna och tittat hela dagen.

Han svarade att hans inte behövde det och att han från och med nu aldrig skulle stänga sina ögon när han sov

Det lustiga är att han alltid har sovit med ögonen lite halvöppna vilket ser lite läbbigt ut faktiskt

• TeeTee

4-åringen: Varför har Jultomten långt skägg?
    Jag: Det är väl för att han aldrig rakar sig.
    4-åringen (helt bestört): VA?! Gör han inte!? Men Mamma då måste vi säga till honom att göra det, annars kanske det blir så långt att han snubblar i det!!

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • Dieselmom

Min 4-åring har lärt sig att det finns skelett, blod och muskler i kroppen och nu undrar han vad som finns i allt!!
    Ex:
    -Mamma, vad finns det i skinka?
    -Mamma, vad finns det i vatten?
    -Mamma vad finns det i choklad? (Vissa kan man egentligen svara på, men långt ifrån alla!!)

• YokohamaNr2
    Dieselmom skrev 2011-07-13 12:04:56 följande:
    Min 4-åring har lärt sig att det finns skelett, blod och muskler i kroppen och nu undrar han vad som finns i allt!!
    Ex:
    -Mamma, vad finns det i skinka?
    -Mamma, vad finns det i vatten?
    -Mamma vad finns det i choklad? (Vissa kan man egentligen svara på, men långt ifrån alla!!)
    Eller hur, problemet är ju ofta att man svarar något och så kommer hundra följdfrågor på svaret
  • pluppfamiljen

Mamma vad händer om man trampar på ett marsvin...? 

Blivande 6 barns mamma
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?