• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • J o a n n a

Kan däremot berätta en rolig sak min son sa. Han har inte riktigt vuxit in i den filosofiska tänkar-åldern. Han är bara 2år.
    Men vi va och shoppade när min sambo behövde göra nr 2, ganska akut. Han har väääldigt svårt för allmäna toaletter... (vem har inte det... )
    Jag sa till honom att ta med sonen in så han kunde skylla på honom. Så in gick dom.
    Jag stog ute i kön och väntade när man helt plötsligt hörde "Paaapa baaaischa" ...  Det blev lite fnitter i kön ;) haha. Jag kunde i alla fall inte hålla mig för skratt!

• vampyria2

Haha med fyra ungar i bagaget så har jag en del men den klurigaste var nog näg min då 6 åring frågar mig varför det finns P-piller för man gör väl bara "det" när man vill ha barn Cool

• Dreams Never Ends
    vampyria2 skrev 2011-07-11 18:08:53 följande:
    Haha med fyra ungar i bagaget så har jag en del men den klurigaste var nog näg min då 6 åring frågar mig varför det finns P-piller för man gör väl bara "det" när man vill ha barn Cool
    Och varför i hela frieden berättar man för ett barn vad vuxna använder p-piller till? Har du haft en lektion för honom om det eller hur vet man ens om det?
  • Dreams Never Ends
    vampyria2 skrev 2011-07-11 18:08:53 följande:
    När jag var 6 år visste jag inte ens vad knulla var. Eller hur man fick barn. Och det är jag glad för att mina föräldrar inte berättade för mig. Sånt lär man sig tids nog....
  • ullis83
    Lyktan skrev 2011-07-10 23:57:39 följande:
    -varför är glas genomskinligt?

-varför dör bara några gamla och ibland barn?
    du, jag hörde ett radioprogram en gång där dom rinde till en glasmästare i Luleå och frågade varför man kan se genom glas och inte tegel..glasmästaren svarar ju då att glas är genomskinligt, men inte tegel..lika dumt:)
    Lukas 070410 och Tilde 090501
  • ullis83

När mina föräldrar var nyskilda sitter min lillasyster, då 4 år på en fullknökad buss och frågar mamma varför pappa inte älskar henne längre

Lukas 070410 och Tilde 090501
  • hullulla on halvat huvit

Vampyria2; hahaha. Min 7-åring har snappat upp att jag har sagt att det räcker med barn efter detta som är beräknat om 22 dagar. Nöjd förklarade han då för mig att då SLIPPER jag ju göra "det" något mer haha

Min 4-åriga dotter frågade lite om sin döda mormor varpå jag förklarade att hon är i himlen och har det bra... Hon undrade då hur man kom dit och kom fram till att det nog var lättast med flygplan

• Jamo
    ullis83 skrev 2011-07-11 18:24:21 följande:
    du, jag hörde ett radioprogram en gång där dom rinde till en glasmästare i Luleå och frågade varför man kan se genom glas och inte tegel..glasmästaren svarar ju då att glas är genomskinligt, men inte tegel..lika dumt:)
    Var ju ett bra svar från glasmästaren Glad
  • enlitenbitkaka
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 18:21:14 följande:
    När jag var 6 år visste jag inte ens vad knulla var. Eller hur man fick barn. Och det är jag glad för att mina föräldrar inte berättade för mig. Sånt lär man sig tids nog....
    Inte ovanligt att 6åringar snappar upp sånt, och din sanning behöver inte vara någon annans sanning. När jag var 7år fick vi en bok i skolan om hur liv blir till...bilder på ägg, nyckläckta kycklingar, precis utklämda bebbar, bilder på nakna kroppar osv.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?