• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Sandrakim

När mina flickor ser en bild på en bebis brukar de fråga "Var är den andra bebisen?". Mina flickor är tvillingar så allting kommer ju i två tycker de!Skrattande

• butterflower
    Sandrakim skrev 2011-07-13 16:22:13 följande:
    När mina flickor ser en bild på en bebis brukar de fråga "Var är den andra bebisen?". Mina flickor är tvillingar så allting kommer ju i två tycker de!Skrattande
    gulligt
  • butterflower
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 16:31:46 följande:
    Ett typiskt exempel på inskränkta barn vars föräldrar inte lärt dom att alla människor ser olika ut. Lika "roligt" som att mitt barn skulle fråga varför en kvinna i minishorts gick runt i trosor eller varför en kvinna visar brösten(urringat/amning)

Verkligen moget att tycka det är "gulligt"....
    Jag tyckte ockå det var gulligt. 

Och lite bra någon fortfarande reagerar när ett spöke kommer gåendes på stan. Alla andra verkar ju ha vant sig ?=)
  • Decembra

Jag och min 4-åring:

- Vi får leka sen, det åskar ute...
    - Varför åskar det?
    - För att det är mörka moln ute.
    - Varför är dom mörka?
    - De är så tunga med regn (en annan lång diskussion) och arga.
    - Varför är inte molnen glada då?
    - Dom är inte det idag...
    - Men.. då får molnen bli vita igen.
    - Imorgon kanske gubben.
    - Mamma?
    - Ja?
    - Jag tror molnen krockar med varann så det låter jättehögt!
    - ...

Ibland har barnen bättre förklaringar än en själv.

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • butterflower
    J o a n n a skrev 2011-07-11 17:26:19 följande:
    Om han vet det eller ej har jag ingen aning om. Min egna son är bara två, och han vet inte ens att laban ens finns än. Så jag trodde en 3 åring säkert kunde "tro på sånt".
    Jag kan garantera att den här pojken inte har hört sin pappa/min syster prata på det sättet. Jag tror också du drar slutsatser lite för snabbt.
    Jag är för ett öppet samhälle där alla är välkomna och ska respekteras. Men då måste det också få finnas humor.
    Muslimer får man aldrig skoja om. Kolla bara vad som hände med Lars Vilks
  • Dreams Never Ends
    butterflower skrev 2011-07-13 16:33:29 följande:
    Muslimer får man aldrig skoja om. Kolla bara vad som hände med Lars Vilks
    Man bör inte skoja om muslimer, kristna, judar, punkare, fjortisar osv

alla är vi männsikor och tänker olika. Ibland är det bättre att försöka tänka sig in i en annan människas hjärna än att skämta om dom.
  • GrodanHopp

The Rain Girl: (Passande namn förresten) man måste kunna skämta om allt, med glimten i ögat.
    Dessutom, vem är du att döma? Varför är dina åsikter de rätta?

Min lillebror 4 år: När jag blir storebror ska jag också börja på karate (han är en riktig sladdis o kommer aldrig att få ett yngre syskon;p)

• HäckHäxan
    Sandrakim skrev 2011-07-13 16:22:13 följande:
    Meh sötnosar!
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Dieselmom
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-13 21:56:46 följande:
    Man bör inte skoja om muslimer, kristna, judar, punkare, fjortisar osv

alla är vi männsikor och tänker olika. Ibland är det bättre att försöka tänka sig in i en annan människas hjärna än att skämta om dom.
    Vad brukar du skämta om? Antar att du äger en hög häst och en väääldigt lång pekpinne! Måste vara jobbigt att vara en sådan bitter människa, tycker faktiskt jäättesynd om dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Dreams Never Ends
    Dieselmom skrev 2011-07-14 09:50:01 följande:
    Vad brukar du skämta om? Antar att du äger en hög häst och en väääldigt lång pekpinne! Måste vara jobbigt att vara en sådan bitter människa, tycker faktiskt jäättesynd om dig! {#emotions_dlg.flower}
    Jag skämtar om det mesta faktiskt, men när det börjar gåt ill att skämta om andra människors utseende börjar det gå för långt!!
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?