• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • linaloo

När jag var liten frågade jag mamma hur man bygger vägar som går rakt upp i luften.. Hon förstod inte vad jag menade förrän jag återigen ställde frågan när vi fastnat i köer vid en broöppning. 

Freja 7 april 2011 ♥ mammatillkotten.blogspot.com
  • Elenas hasselbackspotatis 86

När jag var liten frågade jag min mamma "varför får vi aldrig svart fisk hemma"?

mamma fattade såklart ingenting, men nästa gång jag sa att det varit svart fisk till lunch på dagis så ringde hon och frågade vad det var^^

...strömming

Idag hatar jag strömming, det är så jäkla äckligt och benigt och svart, haha

• hullulla on halvat huvit
    Bergatagen skrev 2011-07-12 08:45:26 följande:
    Min fyraåriga grabb vid frukostbordet nu på morgonen:

"Pappa, om man hade haft två hjärnor i huvudet hade de blivit kära i varandra då?"

- Många är ju väldigt egenkära så det är ju inte omöjligt :)
  • exiteme

Skalar en apelsin åt sonen. "Här mamma, så det inte skvätter i ögonen", säger han och räcker mig en gasmask (skyddsmask 90)! *asg*

• HäckHäxan

Nyss....

Mamma jag dödade en spindel med mitt finger.. springer till mig sträcker fram vänster pekfinger, titta vad modig jag var.. Jag asgarvar och kollar och där satt nått så litet att ett knappnålshuvud skulle verka stort

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Dreams Never Ends
    Bergatagen skrev 2011-07-12 08:45:26 följande:
    Min fyraåriga grabb vid frukostbordet nu på morgonen:

"Pappa, om man hade haft två hjärnor i huvudet hade de blivit kära i varandra då?"

- Många är ju väldigt egenkära så det är ju inte omöjligt :)
    HAHAHAHHA :D Underbart!
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?