• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Jamo
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 17:44:29 följande:
    Jag kommer aldrig att skapa humor kring en annan människas sätt att se ut. Vem är du att skratta åt andra
    Ge dig bara. Kolla in resten av dina trådar och se vem det är som nervärderar andra människor.
  • exiteme
    Jamo skrev 2011-07-11 17:46:13 följande:
    Ge dig bara. Kolla in resten av dina trådar och se vem det är som nervärderar andra människor.
    Instämmer till 100%!
  • Tealhawk

SKÄRP ER! Vuxna människor som sandlådegnabbas i en tråd över tokiga saker som kommer ur bars munnar.

• J o a n n a
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 17:44:29 följande:
    Jag kommer aldrig att skapa humor kring en annan människas sätt att se ut. Vem är du att skratta åt andra
    Jag vet inte. Men du kanske ska börja med att vi "olika" människor har olika humor.
    Tror också du missade poängen.
    Jag hade aldrig tyckt detta var roligt om någon vuxen sagt det. Det charmiga var just att ett barn som sa det. En 3-åring, utan rasistisa intentioner. Och jag tyckte inte burkan var det roliga. Jag sa inte ens roligt från början. Utan att jag tyckte det var gulligt. Det var barnets reaktion och att han verkligen trodde på det.
    Och eftersom jag själv har en del självdistans skulle jag aldrig ha något emot att ett litet barn sa något jämställt med detta utan att mena något illa. Men det är bara jag det.
  • J o a n n a
    Tealhawk skrev 2011-07-11 17:49:58 följande:
    SKÄRP ER! Vuxna människor som sandlådegnabbas i en tråd över tokiga saker som kommer ur bars munnar.
    Sant. Ber om ursäkt igen.
  • Dreams Never Ends
    Jamo skrev 2011-07-11 17:46:13 följande:
    Det är en stor skillnad på att inte ha kläder alls och klä sig i olika klädstilar.
  • Elenas hasselbackspotatis 86

Favoritar

• exiteme

Storasyster (6 år) hade gömt sig i en walk in garderob och morfar hittade henne. Då gick min 4-årige son in där och letade efter en tråd på golvet eftersom morfar sagt att hittade storasyster pga ledtråden.

• Elenas hasselbackspotatis 86

Fresten, min brorsdotter (12 år) frågade om Hannibal (Lektor) hette så för att det rimmar på kannibal...

• Kaupa Jaur

Min numera 4 år gamla pöjks poetiska jag...

- Vart tar musiken vägen när vi inte lyssnar på den?

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?