• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Amlin
    Lena skrev 2011-07-11 16:47:26 följande:
    Enda skillnaden är att löv är blad som sitter på träd och i vissa fall buskar
    Ja, vi fastnade på buskarna. Varför visa typer av löv blir blad för att växten de sitter på är små.
  • Thalis

Min 3-åring ville veta vart vi köpt lillebrorsan så att han kunde klaga!

Mamma till A, A, A och V.
  • Dieselmom
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 16:59:14 följande:
    Har lite svårt att förstå varför det skulle vara gulligt faktiskt. Barnet vet mycket väl att det inte är spöket laban som är ute och går och skulle inte förvånat mig om han hört från någon vuxen som pratat om burkor "Nejmen kolla, hon ser ju ut som ett spöke!" Som många säger tyvärr...

Visst, okej om du bara tycker det är gulligt, men skratta inte åt barnet utan tala istället om att nej, det där är inte spöket laban, det är en människa och alla människor är olika men alla är värda lika mycket. Typ så had ejag sagt. Jag hade tagit illa vid mig om jag hade burit burka och ngn sagt så till mig.
    Jag tyckte oxå att det var urgulligt sagt! Tror att du drar lite väl många NEGATIVA slutsatser från ngt som har sagts ur ett oskyldigt barns mun. Själv tar jag för givet att pojken kanske blev "glad" över att spöket Laban finns på riktigt ända tills föräldern berättade hur det egentligen låg till... Flört
  • J o a n n a
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 16:59:14 följande:
    Har lite svårt att förstå varför det skulle vara gulligt faktiskt. Barnet vet mycket väl att det inte är spöket laban som är ute och går och skulle inte förvånat mig om han hört från någon vuxen som pratat om burkor "Nejmen kolla, hon ser ju ut som ett spöke!" Som många säger tyvärr...

Visst, okej om du bara tycker det är gulligt, men skratta inte åt barnet utan tala istället om att nej, det där är inte spöket laban, det är en människa och alla människor är olika men alla är värda lika mycket. Typ så had ejag sagt. Jag hade tagit illa vid mig om jag hade burit burka och ngn sagt så till mig.
    Om han vet det eller ej har jag ingen aning om. Min egna son är bara två, och han vet inte ens att laban ens finns än. Så jag trodde en 3 åring säkert kunde "tro på sånt".
    Jag kan garantera att den här pojken inte har hört sin pappa/min syster prata på det sättet. Jag tror också du drar slutsatser lite för snabbt.
    Jag är för ett öppet samhälle där alla är välkomna och ska respekteras. Men då måste det också få finnas humor.
  • Lyktan

Jaja, spöket Laban är ändå bättre än ett barn som tror alla med slöjor, burka är ninjor man ska akta sig för..

• Midvinterblot
    Lyktan skrev 2011-07-11 17:29:49 följande:
    Jaja, spöket Laban är ändå bättre än ett barn som tror alla med slöjor, burka är ninjor man ska akta sig för..
  • J o a n n a

Förlåt att jag va så OT. Det skulle ju vara en rolig tråd ju Glad

• FruHellström

En kille jag va ihop med för många herrans år sedan frågade mig en morgon vid frukosten, *namn*, Har du snopp?
    Jag skratta så jag grinade....
    Sen va min egen son frågade kommer jag såklart inte ihåg nu... :/ 

• Dreams Never Ends
    J o a n n a skrev 2011-07-11 17:26:19 följande:
    Om han vet det eller ej har jag ingen aning om. Min egna son är bara två, och han vet inte ens att laban ens finns än. Så jag trodde en 3 åring säkert kunde "tro på sånt".
    Jag kan garantera att den här pojken inte har hört sin pappa/min syster prata på det sättet. Jag tror också du drar slutsatser lite för snabbt.
    Jag är för ett öppet samhälle där alla är välkomna och ska respekteras. Men då måste det också få finnas humor.
    Jag kommer aldrig att skapa humor kring en annan människas sätt att se ut. Vem är du att skratta åt andra
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?