• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Kya

Kul tråd! då kan jag bidra:

när jag var 14 satt jag med min 6-åriga systerdotter på gräsmattan och då frågar hon: "Varför har ****s mamma en piercing i snippan? Det är ju inte som att någon kan se den där?" 

jag dog litegrann inombords av skratt, och visste inte alls vad jag skulle svara där till en 6-åring...       

F och L, mina stjärnor :)
  • GrannenUnder

"Fröken, var kommer bröst ifrån?"
    Ja..... ööh..
    "De växer fram, ungefär som benen som växer och blir längre"
    "PÅ ALLA?!?!" 
    "Nej, bara på flickor"
    "PJUUUH!" 

• Dreams Never Ends
    Kya skrev 2011-07-15 21:04:14 följande:

när jag var 14 satt jag med min 6-åriga systerdotter på gräsmattan och då frågar hon: "Varför har ****s mamma en piercing i snippan? Det är ju inte som att någon kan se den där?" 

jag dog litegrann inombords av skratt, och visste inte alls vad jag skulle svara där till en 6-åring...       
    Oj, hade någons mamma visat sin piercade snippa för henne? öhhh
  • HappySus

Å vilken underbar tråd. Den har verkligen fått mig på gott humör efter en skitdag! Det enda som förstör lite är "The raingirl"s tråkiga kommentarer.Trist tycker jag!

• exiteme
    HappySus skrev 2011-07-15 21:51:12 följande:
    Å vilken underbar tråd. Den har verkligen fått mig på gott humör efter en skitdag! Det enda som förstör lite är "The raingirl"s tråkiga kommentarer.Trist tycker jag!
    Bry dig inte. Enligt the Rain Girl förtjänar alla med kort kjol eller urringning att våldtas, vi är slampor utan respekt. Det är OK för män att slå sina fruar och våldta dem. Det är fel att vara homosexuell och ajabaja om du gillar nakenbad. Men spela in hemmagjorda porrfilmer är OK. Öh...
    Med allt det i baktanke, så lägg inte ner energi på TRG.
  • HappySus
    exiteme skrev 2011-07-15 21:58:13 följande:
    Bry dig inte. Enligt the Rain Girl förtjänar alla med kort kjol eller urringning att våldtas, vi är slampor utan respekt. Det är OK för män att slå sina fruar och våldta dem. Det är fel att vara homosexuell och ajabaja om du gillar nakenbad. Men spela in hemmagjorda porrfilmer är OK. Öh...
    Med allt det i baktanke, så lägg inte ner energi på TRG.

ok, tack... känns lite bättre, har verkligen suttit och irreterat mig. Men ska sluta med det och bara skratta åt alla härliga barn därute!

• Segelvind

Bidrag:

Jag: Får jag smaka på din kiwi?

Sonen: Nej.....ja...

Jag: Tack det var snällt.

Sonen: Mamma, först sa jag nej och sen jag.

Jag: Det heter ju nej och ja.

Sonen: Va?!

Jag: Det heter ju nej och ja....jag är ju du!

Sonen: Va?!?

Jag: Eh.....alltså....

• Bergatagen

Vad jag har förstått av The Rain Girls inlägg så står hon närmare talibanernas klädkod  än spöket Laban som är en seriefigur. Ordet är fritt, men det går ochså att fördömmas. Det är nog bäst att ignorera hennes rygghugg.

Stort tack till er alla som har delat med er av barns frågor. Det har berikat mitt liv. Hoppas tråden får leva vidare och fler vill dela med sig.

• Bergatagen
    Kya skrev 2011-07-15 21:04:14 följande:

Ha, ha! en relevant fråga som säkert många vuxna även ställer sig :)
  • Tokstolla

Efter att min son hade lärt sig säga mamma och pappa kom det ofta ordet döda... och han blandade gärna dessa i olika kombinationer men det lustiga var att han lät typ som "den där kreaturen från sagan om ringen-filmerna- ni vet- "my precious ring"... Ja, tänk en 11 månaders med demonisk röst säga. "Pappa DÖDA mamma" Jag lovar att folk vände sig om många gånger och glodde länge och väl på oss tre

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?