• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Borttagen användare
    coldtwinky skrev 2011-07-15 14:47:03 följande:
    Man måste förstå att barn är barn, man kan försöka förklara för dem i viss mån men det är inte alltid enkelt, har själv fått massa dumma frågor om allt och inget och det mesta de säger är ju askul vare sig det kanske inte alltid är så snällt men som sagt vad vet små barn och de får ju inte reda på nått om de inte svarar.
    Det absolut pinsamaste jag vart med om var när jag gick in med sonen som då var ett och ett halvt år gammal på Ica och det sitter en mörkhyad person i kassan, pojken min blev helt hysterisk och skrek akta apan, akta apan.
    Skulle jag bli arg då??? han var ju livrädd!
    hahaha
  • Borttagen användare
    linaloo skrev 2011-07-16 00:16:22 följande:
    Min lillebror och jag lekte indianer och cowboys med våra kusiner och deras granne när vi var små. Vi rusar runt och min lillebror stöter på grannpojkens pappa som förlorat sina armar i en olycka och utbrister: "Pang pang! Upp med händerna!" sekunderna efter så kommer han på sig själv och säger sen lugnt "Näe just det, du har ju inga.." och sen springer han vidare och fortsätter leka.

Det var som inte mer än ett konstaterande egentligen.
    hahah sött
  • pcalma

Min mans farmor är en riktig skata o trots detta så tar svärmor så väl hand om henne fast hon bara får skit tillbaka o inget duger. Svärmor o alla vi har sagt att det vore bättre hon fick somna in. Hon mår inte br o kan inte gå o är snart 100 år.
    Dottern 7 år med autism sa helt apropå en släktmiddag; Är farmor Märta odödlig?

• Dreams Never Ends
    pcalma skrev 2011-07-18 17:38:14 följande:
    Haha vilken rolig tråd:

Min son sa när han var 4 år till en kort o knubbig vän till mig: Varför har du så tjocka ben?
    Hon svarade att en den har tjocka ben och en del smala, o att hon hade tjocka!
    Då säger sonen: Men varför har du slutat att växa då?
    Hur kan man låta sitt barn fråga sånt? Har du inte lärt han hyfs eller?
  • o0Misan0o
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-19 21:31:56 följande:
    Hur kan man låta sitt barn fråga sånt? Har du inte lärt han hyfs eller?
    Har du överhuvudtaget träffat nåt barn?
    Tror du barn frågar vad dom får säga innan de öppnar munnen?

Har ingen lärt dej lite hyfs?
  • o0Misan0o
    GrodanHopp skrev 2011-07-19 22:55:55 följande:
    The Rain Girl: lägg ner o förstöra tråden!! Förpesta din egen tråd istället!
    Fast det är tydligen roligare att förstöra för andra =(
  • chrissandra
    o0Misan0o skrev 2011-07-19 23:33:00 följande:
    Fast det är tydligen roligare att förstöra för andra =(

Äh, låt henne hållas, ren underhållning faktiskt. Att kunna hitta på allt möjligt negativt måste var raingirls bästa gren.

Synd att det inte finns en negativgren i OS, vinnaren hade varit självklar. :) 
  • Zofian

Jag hoppas att dina barn the Rain girl blir bra människor trots att du verkar begränsa och styra dom vad dom än frågar.

Barn tänker inte som vi. Barn har inte fördommar. Dom är inte spydiga. Dom förstår inte ironi. Barn är harmlösa. Om du hela tiden rättar och försöker påverka deras sätt att tänka så begränsar du deras kreativitet. Låt dom fråga vad dom vill utan att du ska få dom att känna sig dumma varje gång som säger något.

Jag tror inte ett barn mår bra av att det varje gång det frågar något får höra att personen blir ledsen om man säger så. Visst ska man inte tillåta va som helst. Tids nog lär sig barnet vad som är rätt och fel genom föräldrarna och omgivningen. Kanske lär sig barnet bäst genom att säga något dumt till ert jämnårigt barn och se det barnet bli ledset. Men jag skulle nog tro att barnet får dålig självkänsla om man hela tiden ska säga så får du inte säga för den och den kan bli ledsen. För barnets fråga kommer av oskyldig nyfikenhet. Ta inte ifrån barnet den nyfikenheten för den får barnet att utvecklas.

Bara min tanke.

• Aziris
    Zofian skrev 2011-07-20 05:33:58 följande:
    Jag hoppas att dina barn the Rain girl blir bra människor trots att du verkar begränsa och styra dom vad dom än frågar.

Barn tänker inte som vi. Barn har inte fördommar. Dom är inte spydiga. Dom förstår inte ironi. Barn är harmlösa. Om du hela tiden rättar och försöker påverka deras sätt att tänka så begränsar du deras kreativitet. Låt dom fråga vad dom vill utan att du ska få dom att känna sig dumma varje gång som säger något.

Jag tror inte ett barn mår bra av att det varje gång det frågar något får höra att personen blir ledsen om man säger så. Visst ska man inte tillåta va som helst. Tids nog lär sig barnet vad som är rätt och fel genom föräldrarna och omgivningen. Kanske lär sig barnet bäst genom att säga något dumt till ert jämnårigt barn och se det barnet bli ledset. Men jag skulle nog tro att barnet får dålig självkänsla om man hela tiden ska säga så får du inte säga för den och den kan bli ledsen. För barnets fråga kommer av oskyldig nyfikenhet. Ta inte ifrån barnet den nyfikenheten för den får barnet att utvecklas.

Bara min tanke.
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?