• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • karmasus

Jag har tydligen varit upptagen en del för min 4-åring frågade mig idag:

"Mamma, när är du nertagen?"

• Fins Mamma

vart kommer kanelen ifrån? frågade min dotter då 4 år,

när hon inte nöjde sig med svaret HEMKÖP så sa hon "mamma, du kanske ska gå hem och googla det?"

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Bergatagen
    karmasus skrev 2011-08-05 23:46:25 följande:
    Jag har tydligen varit upptagen en del för min 4-åring frågade mig idag:

"Mamma, när är du nertagen?"
  • Bergatagen

Otroligt kul att läsa alla era frågor från era kretiva och kluriga barn. Känner igen mig i så mycket från mina tre egna barn. :)

• SVE

Sparar denna och uppdaterar sen när min dotter (nu snart 2 år) börjar snacka =) Rolig att läsa vad man kan ha att vänta sig hehe :)

• Archandra

Dottern, fyra år, hade denna konversation med sin pappa idag

-Pappa varför regnar det?
    -För att himlen vill det.
    -Behöver solen vila, eller?
    -Precis så är det...

• YokohamaNr2

Min son 4.5 år har precis läst en bok om knektar och slott och nu handlar frågorna om pilbågar och slangbellor.
    Vem använde dem?
    Hur funkar dem?
    Vad sköts?

speciellt slangbellan var klurig, tydligen använde romarna dem??

• ninan

Vad de tänker! Vi hade pratat om livets uppkomst efter att ha besökt Naturhistoriska muséet, att människorna kom långt efter dinosaurierna och att vi utvecklades från att ha varit "ap-människor". 6-åringen verkade förstå till en viss del men 3-åringen tror nu att han var en apa innan han blev människa och kom till oss! "För länge sen, när jag var en apa..." Man försöker förklara men de ser helt andra saker i det som sägs!

• hjärnladyn

Ingen fråga ,men en fantastisk kommentarer. Min dotter, då drygt två år, krånglade vid påklädning. Det var en hel del tjat och troligtvis suckar från min sida. Men dottern skulle greja med annat, prata, sjunga, kolla på något., Maken gick förbi och frågade "börjar du tappa tålamodet?". Jag hann inte öppna munnen innan dottern blixtsnabbt börjer sig ned, låstas ta något från golvet och säger "här mamma, jag tar upp det till dig.".

Kan säga att jag fick tillbaka tålamodet där och då.

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?