• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Sommarnatt2010
    hjärnladyn skrev 2011-08-15 13:59:17 följande:
    Ingen fråga ,men en fantastisk kommentarer. Min dotter, då drygt två år, krånglade vid påklädning. Det var en hel del tjat och troligtvis suckar från min sida. Men dottern skulle greja med annat, prata, sjunga, kolla på något., Maken gick förbi och frågade "börjar du tappa tålamodet?". Jag hann inte öppna munnen innan dottern blixtsnabbt börjer sig ned, låstas ta något från golvet och säger "här mamma, jag tar upp det till dig.".

Kan säga att jag fick tillbaka tålamodet där och då.
    barn är underbara =)

Jag jobbade på en förskola för  några år sedan, ett av barnen väntade syskon o var helt övertygad om att det var en lilla syster och hon skulle heta Fiffi.

Hon fick dock en lillebror o när jag några veckor senare träffar tjejen o frågade vad det blev.
    Sken hon som en sol o svarade "en flicka.." för att i nästa sekund se jätte besviken ut o buttert svara "...med snopp"
  • Fru Allerdahl
    ninan skrev 2011-08-15 13:52:48 följande:

Vad de tänker! Vi hade pratat om livets uppkomst efter att ha besökt Naturhistoriska muséet, att människorna kom långt efter dinosaurierna och att vi utvecklades från att ha varit "ap-människor". 6-åringen verkade förstå till en viss del men 3-åringen tror nu att han var en apa innan han blev människa och kom till oss! "För länge sen, när jag var en apa..." Man försöker förklara men de ser helt andra saker i det som sägs!

Min snart 5 åring har också svårt för att förstå att inte just han varit en apa.. Han säger också NÄR jag var en apa & liknande
    (¯`°?. ♥ Theodore 2/9 -06 ♥ Waldemar 27/2 -08 ♥ Gotfridh 1/7 -10 ♥ .?°´¯)
  • Fyrbarnsmorsa

Sonen ville ha en vattenskoter och jag sa att dom kostar för mycket pengar.Hur mycket då frågar han och jag svarar  hundra tusen.Men vad bra säger han jag har hundra och pappa har tusen

• Mam2ma

min son på 3,5år frågar hela tiden en massa frågor..
    som tex. varifrån olika mat ingredienser kommer ifrån när man äter, var olika drycker kommer ifrån.. var man gör bilar.. var man gör flygplan.. varför folk jobbar med det dom jobbar med..
    jaa allt möjligt... ibland blir man ((tyvärr)) lite trött i huvet på alla frågor man får...

nu när han ska bli storebror handlar många frågor om mej...
    som häromdagen frågade han på bussen varför jag har så stora "titti"... Halva bussen börja skratta... Jaa, hmm för att mamma har mjölk i dem som bebisen ska äta kanske, svarade jag... Han svarade med ett -neeej jag tror inte det... jag tror bara att du är en tjockis.. då skrattade typ alla i bussen.... ((kan tillägga att han pratar med väldig HÖG röst))

• Sommarnatt2010

En bekants dotter uttryckte sig väldigt roligt i badhuset (mamma tyckte inte det) men när vi fick höra, skrattade vi gott

"mamma varför har den tanten ett snöre mellan benen" o pekar på en kvinna i duschen... 

• Bergatagen
    hjärnladyn skrev 2011-08-15 13:59:17 följande:
    Ingen fråga ,men en fantastisk kommentarer. Min dotter, då drygt två år, krånglade vid påklädning. Det var en hel del tjat och troligtvis suckar från min sida. Men dottern skulle greja med annat, prata, sjunga, kolla på något., Maken gick förbi och frågade "börjar du tappa tålamodet?". Jag hann inte öppna munnen innan dottern blixtsnabbt börjer sig ned, låstas ta något från golvet och säger "här mamma, jag tar upp det till dig.".

Kan säga att jag fick tillbaka tålamodet där och då.
  • Furstinna

Inte vidare kul när det hände men i vårt trapphus bor en handikappad kvinna som sitter i rullstol och jag har förklarat för min dotter varför hon sitter där..

När vi satt på bussen för nån vecka sedan kommer där på en kvinna med sitt barn i en barnvagn som såg lite halvrolig ut och min dotter vänder sig mot mamma och gapar " varför är din bebis handikappad".

Jag ville bara sjunka genom jorden när det hände men kan skratta åt de nu i efterhand..

• Izzo

Våran 5- åring ska snart bli stora syster o sa så här igår- mamma, när bebisen kommer ut är den ju smutsig, hur ska du tvätta den då för man kan ju inte lägga den i diskmaskinen

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?