• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • misstrust
    vampyria2 skrev 2011-08-24 23:22:14 följande:
    Vi tittade på fångarna på fortet och min dotter fick syn på en av dvärgarna (jaja de små människorna) och utbrister "ååh vad söt, kan vi inte köpa en sån " :o visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt det ;p
    HAHAHAHA jag dör
  • Pixboy

Sonen 3 år -mamma du har bara en lagomtjock mage, men pappa, han har en stooor mage!
    Tack för den

• aussiemia

I somras var jag och yngste sonen (11 år) hemma i Sverige (vi bor i Australien) och efter Arlanda så körde vi raka vägen till Ikea där min dotter jobbar. Eftersom jag inte varit hemma sedan det nya varuhuset blivit klart så irrar vi runt ett tag, jag småsprang först och sonen efter, när han hojtar "Mamma, mamma jag måste BAJSA!" Jag hyssjar fnissande och påminner om att vi är i Sverige nu och att alla förstår vad vi säger, han ser på mig och svarar, högt och tydligt "okejrrå, I need to poo!!

Förra julen satt vi i bilen och pratade om vad vi skulle baka,  när han tycker att vi kan väl koka sån där...vahetternuigen...KNARK! Skrattande

• HäckHäxan
    hjärnladyn skrev 2011-08-15 13:59:17 följande:
    Ingen fråga ,men en fantastisk kommentarer. Min dotter, då drygt två år, krånglade vid påklädning. Det var en hel del tjat och troligtvis suckar från min sida. Men dottern skulle greja med annat, prata, sjunga, kolla på något., Maken gick förbi och frågade "börjar du tappa tålamodet?". Jag hann inte öppna munnen innan dottern blixtsnabbt börjer sig ned, låstas ta något från golvet och säger "här mamma, jag tar upp det till dig.".

Kan säga att jag fick tillbaka tålamodet där och då.
    men vilken sötnöt Hjärta
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    MonkeyLover skrev 2011-08-24 22:00:56 följande:
    En kompis berättade för bonusbarnen att hon och deras pappa skulle ha en bebis, och fick en förmaning från 8-åringen;

-Nu måste du tugga maten så inte bebisen sätter i halsen!  
    Skrattande
  • HäckHäxan
    vampyria2 skrev 2011-08-24 23:22:14 följande:
    Vi tittade på fångarna på fortet och min dotter fick syn på en av dvärgarna (jaja de små människorna) och utbrister "ååh vad söt, kan vi inte köpa en sån " :o visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt det ;p
    andra barn vill ha en hamster
  • HäckHäxan
    aussiemia skrev 2011-08-25 06:58:55 följande:
    I somras var jag och yngste sonen (11 år) hemma i Sverige (vi bor i Australien) och efter Arlanda så körde vi raka vägen till Ikea där min dotter jobbar. Eftersom jag inte varit hemma sedan det nya varuhuset blivit klart så irrar vi runt ett tag, jag småsprang först och sonen efter, när han hojtar "Mamma, mamma jag måste BAJSA!" Jag hyssjar fnissande och påminner om att vi är i Sverige nu och att alla förstår vad vi säger, han ser på mig och svarar, högt och tydligt "okejrrå, I need to poo!!

Förra julen satt vi i bilen och pratade om vad vi skulle baka,  när han tycker att vi kan väl koka sån där...vahetternuigen...KNARK! Skrattande
    ahhahahhahah tack, jag satte nästan morgon kaffet i halsen här
  • HäckHäxan

Jag älskade verkligen soutpark för många år sedan och ett av mina innestående uttryck är Oh my god, they killed Kenny!

Iaf så umgås vi med lite barn vars mamma kommer från Canada, Freja och deras dotter leker i trädgården, något händer och Freja utbrister Oh my god, they killed Kenny.

I början av sommaren sen så hade syrrans son på 5 år sovit över. Barnen badade i polen och jag satt på trappan några meter ifrån och drack kaffe och ögnade i ett korsord, när barnens samtal når mig, något om kulor, de talar tyst och lugt (ovanligt för dessa två som brukar vara överallt när de umgås) iaf ett rätt tyst samtal, ser hur de liksom sitter och kollar på grabbens snopp och tänkte att jaha de har kommit på att han har en pung.. Jag går mot polen och säger samtidigt att jasså, ni har hittat Bastians pung, Bastian svarar näää jag har ingen pung bara en kula... ehhh va? Är framme och då ordnar han fram sitt ollon iaf och säger kolla moster en kula... Freja snabbt som attan, fram med snippan och säger jaaa och kolla här mamma jag har också en kula fast mindre....

Igår var vi och hälsade på hos en annan syrra och Freja och Bastian fick bada där innan maten. Iaf när jag torkat grabben och torkar Freja, Bastian sitter på toalettstolen och väntar på att få sin pyjamas. Så utbrister Freja och pekar på hans snopp, SEBASTIAN din kula är alldeles borta.. Nä den är här inne i snoppen, den bara gömmer sig ibland....

• Amhh

Min väninna och hennes son (4 år) var på kyrkogården för att hälsa på sonens döda mormor. 

Sonen- Mamma, finns det mumier här?   

mamman- nej, varför tror du det?

sonen- det finns det på scoobydoo!

mamman- du behöver inte oroa dig, på kyrkogårdar sover människor som har dött. De är inte uppe och går.

Sonen funderar en stund....

Sonen- mamma, varför ligger mormor i en kruka?

mamman- för hon ville bli till aska

sonen- jahaa! Så de har grillat mormor så som pappa gör?!               

• Amhh

När jag var liten:

-mamma, när jag blir stor, får jag låna din bil då?

mamma- ja det får du, när du blir stor!

jag- phu! vilken tur, då kan ju jag hämta storasyster på dagis!     

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?