• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • etanol
    December11 skrev 2011-07-20 16:52:05 följande:
    - mamma hur satte pappa fast bebisen i din mage?
    Dom frågorna är ju sådär...Hur kommer bebben in? Och ut?

Grabben frågade om han kunde ha bebisar i magen, nej sa jag å jäkl* vad han grät.
  • woopwoop
    etanol skrev 2011-07-20 16:55:00 följande:
    Dom frågorna är ju sådär...Hur kommer bebben in? Och ut?

Grabben frågade om han kunde ha bebisar i magen, nej sa jag å jäkl* vad han grät.
    Jahanehe okej då får jag leta vidare i mitt arkiv om jag har ngt annat som är lite mer originellt och faller i smaken.
    Din var ju en höjdare måste jag erkänna. ;)
  • 1978

Kommer på mer och mer när jag läser i tråden! Här kommer en från bekantskapskretsen:

En bekant badade badkar med sin dotter. Dottern tjatade om att få ta på hans snopp. Till sist gav han med sig och hon fick peta på den en gång. Nästa dag då dottern lämnas på dagis utbrister hon: vad skönt det var när jag fick ta på din snopp, pappa

Ajdå.

• miimma

Min kompis sitter å äter och hennes dotter på 2 år tjatar om att hon ska läsa en bok för henne. Hon säger att ´hon ska läsa när hon ätit färdigt, men dottern fortsätter tjata... Tillslut slutar min kompis lyssna å svarar inte. Då säger dottern: HÖRRÖ KÄRRING!! LYSSNAR DU?!

Haha, man kan ju undra vart dom får allt ifrån.. =) 

It's a child, not a choice <3
  • etanol
    December11 skrev 2011-07-20 16:58:03 följande:
    Jahanehe okej då får jag leta vidare i mitt arkiv om jag har ngt annat som är lite mer originellt och faller i smaken.
    Din var ju en höjdare måste jag erkänna
    ALLT faller i smaken tror barn har unefär samma funderingar...
  • Badskum

Jag skulle hämta min mamma på hennes jobb för nåt år sen. Hon jobbar på förskola och när jag kom in sa ett barn: -Vem ska du hämta? Jag svarade min mammas namn varpå han ropade; fröken! Din mamma är här nu! Jag 22-23 år, hon 45-46.

Every door I ever tried was locked
  • etanol

Mitt ex som är några år yngre, (på tal om barn) ringde hem när jag hade semester, och det frsta han kläcker ur sig är;
    Jaha, så du går hemma och skrynklar...Jääävl* vad han fick äta upp det sen

• Bergatagen

Jag var i simhallen idag. Vädret var liksom inte så bra för utomhusbad. Jag har tre barn i olika storlekar och åldrar. När vi står i omkädningsrummet, med massor av andra grabbar, farsor, och småkillar tittar en av mina barn på min "snopp" och säger:
     - "Pappa, har din snopp varit i någon annan än mamma?"

Blev lite paff av frågan. Andra pappor mötte min blick och smålog. Jag svarade bara "ja". Så var det bra med det. :)

• Bergatagen
    1978 skrev 2011-07-20 17:07:09 följande:
    Kommer på mer och mer när jag läser i tråden! Här kommer en från bekantskapskretsen:

En bekant badade badkar med sin dotter. Dottern tjatade om att få ta på hans snopp. Till sist gav han med sig och hon fick peta på den en gång. Nästa dag då dottern lämnas på dagis utbrister hon: vad skönt det var när jag fick ta på din snopp, pappa! 

Ajdå.
  • GrannenUnder
    Rouge skrev 2011-07-18 17:39:55 följande:
    När jag praktiserade på en förskola i tonåren frågade ett barn mig om jag var en liten vuxen eller ett stort barn =)
    Det hade mina dagisbarn också svårt med. Fast den jag tänkte på sa "Fröken, är du en mamma?" "Nej, jag har inga barn" "Jaha... är du ett barn?" "Nej, jag är vuxen"(Ville ju inte trassla till det helt med att jag är barn till min mamma..) "Men, då är du ju en mamma" "Nej, jag har inga barn, jag har bara er, alla barnen på dagis" Barnet tittade på mig som jag var helt dum, antingen är man väl barn eller mamma!? "Okej, så du är en fröken?" "Ja" "En mamma?" "Nej, inte en mamma, bara en vuxen och en fröken" Men nää den luringen gick hon inte på.. :)
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?