• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Kya
    Tygtiiger skrev 2011-07-18 17:33:28 följande:
    Det är då man med gravallvarlig min ska titta på barnet och säga "Vet du VARFÖR jag är så jättetjock?" och när barnet skakar på huvudet teaterviska "Det är för att jag har svalt en bebis!!" och se ungen bli helt förfärad och förtjust.

eller börjar gallskrika och rusa därifrån i vild panik.
    F och L, mina stjärnor :)
  • luckynumber
    pcalma skrev 2011-07-18 17:52:19 följande:
    Samma son satt o kollade in min gamla mormors haka, där åren o tyngdlagen gjort att den hänger.
    Han tar plötsligt ett stadigt tag o hennes dubbelhaka o utbrister: Wow vad mycket kött du har här!!
    HAHA den var nästan bäst hitills!
  • principisessan

Inte mina barn utan en bekants.
    "jag vet ju hur man gör när man gör barn, men VARFÖR vill man stoppa in den DÄR??

• Habaladabala

Inte svår fråga att svara på men sött:

Min 3åring frågade mig när vi stod i kassakön:
    -Ska flickan som står bakom oss köpa bananer?
    "Flickan" bakom oss var en tant på runt 80år som blev väldigt glad över benämningen flicka.  

• Lavish
    m u m i n skrev 2011-07-18 21:21:21 följande:
    Inte mina barn utan en bekants.
    "jag vet ju hur man gör när man gör barn, men VARFÖR vill man stoppa in den DÄR??

Haha är det här "Det där förstår du när du blir äldre" kommer in?
  • principisessan
    Lavish skrev 2011-07-18 21:30:22 följande:
    Haha är det här "Det där förstår du när du blir äldre" kommer in?

mmm.. han berättade så logiskt som det bara går. -jo för att man vill det när man blir äldre

-men varför då? (när frågorna aldrig slutade komma...)

- jo man vill det, om man tycker om någon. För att det är skönt.       
  • marmik

Är det sant att om man håller för naveln på en gravid kvinna så kan bebisen inte andas?

Min sambo slog häromdagen i benet i köksbordet, han hade sin astmamedicin i byxfickan och slog sig precis där den låg, det gjorde ont så han svor lite och gick vidare ut ur köket. 8-åringen och jag satt kvar vid köksbordet, då frågar han:
    -Vad hände? -Pappa slog i benet. -Men vad sa han om astma? -Han hade sin astmamedicin precis där han slog sig. - Har pappa astma i benet?!?

• Vinxen

Min 7 årig styvson om hur bebisar blir till (vi väntar barn i September jag och sambon) " altså pappa har små Mini mans i sin pung och du har små små tanter i din snippa. Och för att det ska bli en bebis så måste pappa gnugga sin pung mot din snippa och då blir alla kära och sen kommer det en liten bebis. Föresten kommer du blöda massor och skrika för det gör man när en bebis ska ut. Din snippa kommer bli jättestor efter den e ute också.....visste du det?" haha jag och sambon dog på riktigt!!!

• hansdotter

Min systerdotter sa en hel del roliga saker när hon var liten, tar ett exempel.

Syrran ligger i badkaret och flickan kommer in.
    -Mamma, vilka små tissar du har!
    -Mmmm...
    -Men varför är dom så små?
    -Det är ingen mjölk kvar i dom (hon hade slutat amma lillasyster)
    -Jaha...... Dom är ganska gullig!

Raringen..

Min egen flicka gick in på toa när hennes farfar var där.
    - Min pappa har också en snopp, men han har en stor, du har en liten!

Hihi, dom är så roliga dom små liven!

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?