• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Zofian

Apropå badhus. När min mamma en gång stod i duschen på ett badhus kom en mamma in med sin lilla son. Han tittar på min mamma och säger sen till sin mamma. Titta vilka långa bröst hon har.
    Tack för den då. :)

När jag och min syster åkte buss en gång så kliver en gammal kvinna på och då utbrister systern oj så skrynklig hon är. :)
    Samma syster fick frågan om hur dagen varit på dagis.
    Systern: jo bra men fröken skällde på mig idag.
    Mamma: jasså varför då?
    Systern: jo för vi hade råkar rita på väggarna.
    Mamma: ja det får man ju inte. Men skällde hon bara på dig då?
    Systern: nää men hon skällde rakt ut så det hamnade lite på alla. (underbar förklaring)

Min andra syster ville inte föda normalt när hon skulle få barn. Hon ville föda med genomsnitt. När mamma och vi andra började skratta år hennes kommentar så säger hon: -vad heter det då? Teckensnitt....

• Livisu
    Zofian skrev 2011-07-21 00:35:52 följande:
    Mamma: ja det får man ju inte. Men skällde hon bara på dig då?
    Systern: nää men hon skällde rakt ut så det hamnade lite på alla. (underbar förklaring)
    ja, underbar!
  • Lenora

Idag frågade min 2-åriga dotter mig varför daddy har en bajskorv hängade mellan benen. 

• amorvincitomniia

Haha!

Nyskilda storasyster publicerade följande konversation med barnen (5 och 7 år) på fb för några veckor sedan;

"har en dotter med koll. Följande konversation utspelade sig vid matbordet:
    Ida: Vad önskar du dig på mors dag?
    Jag: snälla barn.
    Ida: då måste du ha en bebis i magen först för att få fler snälla barn.
    Jag: det blir inga fler bebisar i min mage!
    Ida: Varför då?
    David: För att pappa inte bor här längre.
    Ida: det räcker väl med att han ligger på dig så blir det en bebis?"

Äldsta sonen har också vid ett tillfälle rusat in i huset och vrålat att det är en gorilla på taket - sotaren var där ;)

• Purpurbräcka
    GrannenUnder skrev 2011-07-20 21:25:13 följande:
    Det hade mina dagisbarn också svårt med. Fast den jag tänkte på sa "Fröken, är du en mamma?" "Nej, jag har inga barn" "Jaha... är du ett barn?" "Nej, jag är vuxen"(Ville ju inte trassla till det helt med att jag är barn till min mamma..) "Men, då är du ju en mamma" "Nej, jag har inga barn, jag har bara er, alla barnen på dagis" Barnet tittade på mig som jag var helt dum, antingen är man väl barn eller mamma!? "Okej, så du är en fröken?" "Ja" "En mamma?" "Nej, inte en mamma, bara en vuxen och en fröken" Men nää den luringen gick hon inte på.. :)
    Sambons systerdotter (3 år) har också svårt för det där. "Är du X (sambons) mamma?" och "Är X din pappa?" frågade hon för ett tag sedan. Jag förstod först inte riktigt hur hon menade, men efter att ha tänkt på det ett tag så kom jag på att hon nog tror att mamman och pappan i en familj är mamma och pappa till varandra.
  • principisessan

-Mamma, om Greta drar mig i håret, då säger jag till dig.
    -Ja då säger du till mig.
    -Mmm.. och om Greta drar dig i håret mamma, då säger du till Daniel

fnissade gott åt att jag skulle gå och skvallra till sambon om min tvååriga dotter drog mig i håret  

• TheLove

"Mamma, varför är du så gammal för?" frågade min 3-årige son mig häromdagen
    "Jag är väl inte gammal?" (23år)
    "Jo du är jättegammal. Men varför har du inget skägg?"

Varför åskar det?
    Varför sitter det en kille i målnen som heter Oscar?
    Varför krockar målnen med varandra?
    Varför blixtar det?
    Varför är blixten i sladden?
    Varför är det fåligt väder?
    Men varför regnar det?

Sen har vi miljoner frågor om is, snö, vatten, ånga osv...

Just nu gör sonen inget annat än frågar saker... Vet man inte svaret får man kommentaren: Joho, du vet allt! så får man tillslut slå till med ett: "Det kanske är för att bla bla, men jag vet inte säkert"

• TheLove
    SailorGirl skrev 2011-07-21 13:41:27 följande:
    Han övar nog inför att kunna den stora konsten att småprata om vädret
    Ja eller så ska han jobba som väderpratare när han blir stor ;)
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?