• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Bergatagen
    Tokstolla skrev 2011-07-15 22:28:24 följande:
    Efter att min son hade lärt sig säga mamma och pappa kom det ofta ordet döda... och han blandade gärna dessa i olika kombinationer men det lustiga var att han lät typ som "den där kreaturen från sagan om ringen-filmerna- ni vet- "my precious ring"... Ja, tänk en 11 månaders med demonisk röst säga. "Pappa DÖDA mamma" Jag lovar att folk vände sig om många gånger och glodde länge och väl på oss tre
    :)
  • Puma87

Min syrra var i simhallen med hennes 7riga dotter + dotterns mormor sm nydligen genomgått en GBP. Systerdottern frågar då sin mormor:

"Varför ser du ut som ett russin mormor"

Vi skrattar fortfarande åt det senariot.

Och när vi var på Bali så stog min dotters pappa i duschen då dotterns 4åriga kusin kommer in och säger till dotterns pappa:
    "Morbror vilken stor ping du har"
    Dotterns pappa svarar något i stil med "öööh ja"
    Då säger kusinen
    "MYCKET större än pappas"

Behöver jag säga att dotterns pappas nästa kommentar var
    "Berätta det för pappa så blir han glad"

Kitty 081003
  • Silvera
    Puma87 skrev 2011-07-15 22:52:48 följande:

Och när vi var på Bali så stog min dotters pappa i duschen då dotterns 4åriga kusin kommer in och säger till dotterns pappa:

Då säger kusinen

Hahaha underbart!!! Skrattande
  • linaloo

Min lillebror och jag lekte indianer och cowboys med våra kusiner och deras granne när vi var små. Vi rusar runt och min lillebror stöter på grannpojkens pappa som förlorat sina armar i en olycka och utbrister: "Pang pang! Upp med händerna!" sekunderna efter så kommer han på sig själv och säger sen lugnt "Näe just det, du har ju inga.." och sen springer han vidare och fortsätter leka.

Det var som inte mer än ett konstaterande egentligen.

• Bergatagen
    Madicken och Lisabeth skrev 2011-07-15 22:52:07 följande:

Mamma, sommarlov betyder väl att man lovar att det verkligen är sommar... (Olivia 5 ½ år)

• HäckHäxan
    Kya skrev 2011-07-15 21:04:14 följande:
    Kul tråd! då kan jag bidra:

när jag var 14 satt jag med min 6-åriga systerdotter på gräsmattan och då frågar hon: "Varför har ****s mamma en piercing i snippan? Det är ju inte som att någon kan se den där?" 

jag dog litegrann inombords av skratt, och visste inte alls vad jag skulle svara där till en 6-åring...       
    hehe ja ibland blir man stum....
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Puma87 skrev 2011-07-15 22:52:48 följande:

Min syrra var i simhallen med hennes 7riga dotter + dotterns mormor sm nydligen genomgått en GBP. Systerdottern frågar då sin mormor:

"Varför ser du ut som ett russin mormor"

Vi skrattar fortfarande åt det senariot.

Då säger kusinen

Grymt hahahha skrattar som en tok.

När jag var liten och duschade med pappa, så tog jag hans snopp och drog hårt som en sån där klockasträng och hojtade pling plong och typ försökte hänga i den.... Pappa vrålade rakt ut, sen fick jag en lektion om vad man absolut inte gör med en snopp typ
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • busybee

Åh herregud! Har skrattat tills tårarna rinner efter at ha läst denna tråden!
    Barn är jo helt underbart (och pinnsamt) befriande!

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?