• Bergatagen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Får ni kluriga frågor från era barn? Själv så tampas jag med nya frågor varje dag.
    "Har älvor skelett?", "Vad heter kussimurra på kinesiska"? Har ni några roliga frågor att dela med er, och vad svarade ni :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 22:57
    Tack för allt svar som ni har delat med er av. Underbart :) Hoppas fler vill svara i tråden.

• Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
  • Bittermandel

Dottern snart 3 år tittar på när jag rakar benen: "Oj oj måste klippa gräset på mamma, det är jätte jätte jätte långt nu".

Uppdaterar en ytterst intressant blogg då och då..
  • vampyria2
    HäxanSurtant skrev 2011-08-25 08:43:04 följande:
    andra barn vill ha en hamster
    Haha ja mina ungar har aldrig varit som andra ungar...som tur är haha
  • Agapi

Detta hande nar jag sjalv var ganska liten. Familjen hade grillkvall med nagra vanner en av de forsta riktigt fina sommar dagarna. Sa de hade val pratats endel om varmen. Bada de andra familjerna hade varsin 4-5 aring som inte traffat varandra tidigare. De satt tillsammans nar dom skulle ata, sa sager den ena till den andra "huum du de ar vader idag"

Eller nar min lillebror var i tva ars aldern och gick fram till en tant som var ute med sin lilla hund. Han titta pa henne och sa "en gravling kanske?". Hon hade dock inte mycket humor och blev riktigt sur over forolampningen att hennes hund skulle vara en gravling!

• Brysselkattis

Min dotter (5 år) har för vana att springa fram till svarta random men och ropa "Daaaddyyyyyy"! Till saken hör att hennes pappa är svart och visst ibland liknar männen kanske honom något men det händer också att hon springer fram till 60-70 åringar, hennes pappa är 32. Hon vet precis hur hennes pappa ser ut, vi bor tillsammans alla tre, detta gör hon enbart för att vara skämma ut mig.

• Ninna84
    Fins Mamma skrev 2011-08-05 23:53:04 följande:
    vart kommer kanelen ifrån? frågade min dotter då 4 år,

när hon inte nöjde sig med svaret HEMKÖP så sa hon "mamma, du kanske ska gå hem och googla det?"

hahahaha så sött :)
  • Moisbois

Jag och sambons systerson på då 4 år satt och läste/kollade i en bok. Så pekade jag på en liten kyckling och frågade vet du hur kycklingen låter då? Han kollar på mig funderande en stund och säger tillslut med sin ljusaste röst "kyckliiiing kyckliiing"

• LuMa

Sonen frågade här för någon dag sen vad han hade blivit om inte stjärnorna varit rätt när han föddes..
    Vad svarar man på det? Och var kommer alla funderingar ifrån? 

• etanol

Jäntan hade problem med att hitta rätt ord för brevinkast;

Ja en brevlåda är ju en låda man stoppar brev i, men det där det måste ju heta....

Dörrpost!

Logiskt värre.

• Zofian

Ja. Alltså det borde heta Dörrpost. Det är ju mer logiskt än det som idag kallas dörrpost

• etanol
    Zofian skrev 2011-09-06 10:16:30 följande:
    Ja. Alltså det borde heta Dörrpost. Det är ju mer logiskt än det som idag kallas dörrpost
    Det var precis min tanke. Barn är så okomplicerat logiska att vi borde ta lärdom direkt
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?