Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

hjärnladyn skrev 2011-08-15 13:59:17 följande:
    Ingen fråga ,men en fantastisk kommentarer. Min dotter, då drygt två år, krånglade vid påklädning. Det var en hel del tjat och troligtvis suckar från min sida. Men dottern skulle greja med annat, prata, sjunga, kolla på något., Maken gick förbi och frågade "börjar du tappa tålamodet?". Jag hann inte öppna munnen innan dottern blixtsnabbt börjer sig ned, låstas ta något från golvet och säger "här mamma, jag tar upp det till dig.".

Kan säga att jag fick tillbaka tålamodet där och då.
    barn är underbara =)

Jag jobbade på en förskola för  några år sedan, ett av barnen väntade syskon o var helt övertygad om att det var en lilla syster och hon skulle heta Fiffi.

Hon fick dock en lillebror o när jag några veckor senare träffar tjejen o frågade vad det blev.
    Sken hon som en sol o svarade "en flicka.." för att i nästa sekund se jätte besviken ut o buttert svara "...med snopp"
  • Sommarnatt2010

En bekants dotter uttryckte sig väldigt roligt i badhuset (mamma tyckte inte det) men när vi fick höra, skrattade vi gott

"mamma varför har den tanten ett snöre mellan benen" o pekar på en kvinna i duschen... 

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?