Inlägg från: Dieselmom |Visa alla inlägg
  • Dieselmom

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 16:59:14 följande:
    Har lite svårt att förstå varför det skulle vara gulligt faktiskt. Barnet vet mycket väl att det inte är spöket laban som är ute och går och skulle inte förvånat mig om han hört från någon vuxen som pratat om burkor "Nejmen kolla, hon ser ju ut som ett spöke!" Som många säger tyvärr...

Visst, okej om du bara tycker det är gulligt, men skratta inte åt barnet utan tala istället om att nej, det där är inte spöket laban, det är en människa och alla människor är olika men alla är värda lika mycket. Typ så had ejag sagt. Jag hade tagit illa vid mig om jag hade burit burka och ngn sagt så till mig.
    Jag tyckte oxå att det var urgulligt sagt! Tror att du drar lite väl många NEGATIVA slutsatser från ngt som har sagts ur ett oskyldigt barns mun. Själv tar jag för givet att pojken kanske blev "glad" över att spöket Laban finns på riktigt ända tills föräldern berättade hur det egentligen låg till... Flört
  • Dieselmom
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 18:20:22 följande:
    Och varför i hela frieden berättar man för ett barn vad vuxna använder p-piller till? Har du haft en lektion för honom om det eller hur vet man ens om det?
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 18:21:14 följande:
    När jag var 6 år visste jag inte ens vad knulla var. Eller hur man fick barn. Och det är jag glad för att mina föräldrar inte berättade för mig. Sånt lär man sig tids nog....
    Ursäkta, men är du här inne bara för att provocera eller? Du gör ett fantastiskt jobb med att förstöra en superkul tråd ju! Skriv gärna ngt roligt istället!
  • Dieselmom

Min 4-åring har lärt sig att det finns skelett, blod och muskler i kroppen och nu undrar han vad som finns i allt!!
    Ex:
    -Mamma, vad finns det i skinka?
    -Mamma, vad finns det i vatten?
    -Mamma vad finns det i choklad? (Vissa kan man egentligen svara på, men långt ifrån alla!!)

• Dieselmom
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-13 21:56:46 följande:
    Man bör inte skoja om muslimer, kristna, judar, punkare, fjortisar osv

alla är vi männsikor och tänker olika. Ibland är det bättre att försöka tänka sig in i en annan människas hjärna än att skämta om dom.
    Vad brukar du skämta om? Antar att du äger en hög häst och en väääldigt lång pekpinne! Måste vara jobbigt att vara en sådan bitter människa, tycker faktiskt jäättesynd om dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Dieselmom
    Kaupa Jaur skrev 2011-07-15 08:43:12 följande:

För att kunna vara allvarlig om allt måste man kunna skämta om allt. Hur folk som jobbar på begravningsbyrå och begraver små barn?  De måste ha humor. De kan ha roligt på sitt tragiska jobb.

Min pappa dog nästan i cancer - jag skrattar åt cancerskämt.
    Min mamma är alkis - fyllehistorier kan vara roliga!
    Jag är tjock - tjockishistorier älskar jag!

Man får ha  SJÄLVDISTANS och kunna driva med sig själv! Det är BARN som säger det som spontant kommer upp i huvudet och det är helt normalt och okej och inget vi ska trycka ner utan snarare prata om.

Min 4-åring var med mig och handlade när det kom in ett gäng negrer (förlåt, inivider av utländsk härkomst) i affären. Min pojke ställer sig och kikar på dem och viskar sen "Mamma, ser du vad svarta dom är, som kattbajs!" Jag sa "Jaså, tycker du det? Ja, dom är svarta".

Gulligt men inte hänsynslöst mot negrerna. Man är det man är, har man vett i huvudet kan man både skoja och prata allvar.

Sluta sätta likhetstecken mellan att skratta åt andra människor och att vara empatilös.

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?