Inlägg från: Dreams Never Ends |Visa alla inlägg
  • Dreams Never Ends

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Komiska, intressanta och ibland ganska dumma frågor men varför är dom svåra att svara på? Det är väl bara att säga som det är?

• Dreams Never Ends
    J o a n n a skrev 2011-07-11 09:36:14 följande:
    Min syster berättde när hon var ute med sin killes barn ca 3 år att dom hade träffat på ett par kvinnor klädda i burka. Då hade han frågat sin pappa vad spöket laban gjorde där.
    Tyckte det va urgulligt :)
    Ett typiskt exempel på inskränkta barn vars föräldrar inte lärt dom att alla människor ser olika ut. Lika "roligt" som att mitt barn skulle fråga varför en kvinna i minishorts gick runt i trosor eller varför en kvinna visar brösten(urringat/amning)

Verkligen moget att tycka det är "gulligt"....
  • Dreams Never Ends
    J o a n n a skrev 2011-07-11 16:53:22 följande:
    The rain girl: Men oj. Jag tänkte verkligen inte på det sättet. Var inte meningen att trampa nån på tårna.
    För mig var det ett helt oskyldigt uttryck från en liten pojke som älskar spöket Laban.
    Pojken är själv inte svensk, så jag tror han vet att alla människor inte är lika.
    Ta det lite lugnt. Jag måste väl ändå få tycka att det är gulligt.
    Har lite svårt att förstå varför det skulle vara gulligt faktiskt. Barnet vet mycket väl att det inte är spöket laban som är ute och går och skulle inte förvånat mig om han hört från någon vuxen som pratat om burkor "Nejmen kolla, hon ser ju ut som ett spöke!" Som många säger tyvärr...

Visst, okej om du bara tycker det är gulligt, men skratta inte åt barnet utan tala istället om att nej, det där är inte spöket laban, det är en människa och alla människor är olika men alla är värda lika mycket. Typ så had ejag sagt. Jag hade tagit illa vid mig om jag hade burit burka och ngn sagt så till mig.
  • Dreams Never Ends
    J o a n n a skrev 2011-07-11 17:26:19 följande:
    Om han vet det eller ej har jag ingen aning om. Min egna son är bara två, och han vet inte ens att laban ens finns än. Så jag trodde en 3 åring säkert kunde "tro på sånt".
    Jag kan garantera att den här pojken inte har hört sin pappa/min syster prata på det sättet. Jag tror också du drar slutsatser lite för snabbt.
    Jag är för ett öppet samhälle där alla är välkomna och ska respekteras. Men då måste det också få finnas humor.
    Jag kommer aldrig att skapa humor kring en annan människas sätt att se ut. Vem är du att skratta åt andra
  • Dreams Never Ends
    Jamo skrev 2011-07-11 17:46:13 följande:
    Ge dig bara. Kolla in resten av dina trådar och se vem det är som nervärderar andra människor.
    Det är en stor skillnad på att inte ha kläder alls och klä sig i olika klädstilar.
  • Dreams Never Ends
    vampyria2 skrev 2011-07-11 18:08:53 följande:
    Haha med fyra ungar i bagaget så har jag en del men den klurigaste var nog näg min då 6 åring frågar mig varför det finns P-piller för man gör väl bara "det" när man vill ha barn Cool
    Och varför i hela frieden berättar man för ett barn vad vuxna använder p-piller till? Har du haft en lektion för honom om det eller hur vet man ens om det?
  • Dreams Never Ends
    vampyria2 skrev 2011-07-11 18:08:53 följande:
    Haha med fyra ungar i bagaget så har jag en del men den klurigaste var nog näg min då 6 åring frågar mig varför det finns P-piller för man gör väl bara "det" när man vill ha barn Cool
    När jag var 6 år visste jag inte ens vad knulla var. Eller hur man fick barn. Och det är jag glad för att mina föräldrar inte berättade för mig. Sånt lär man sig tids nog....
  • Dreams Never Ends
    Bergatagen skrev 2011-07-12 08:45:26 följande:
    Min fyraåriga grabb vid frukostbordet nu på morgonen:

"Pappa, om man hade haft två hjärnor i huvudet hade de blivit kära i varandra då?"

- Många är ju väldigt egenkära så det är ju inte omöjligt :)
    HAHAHAHHA :D Underbart!
  • Dreams Never Ends
    butterflower skrev 2011-07-13 16:33:29 följande:
    Muslimer får man aldrig skoja om. Kolla bara vad som hände med Lars Vilks
    Man bör inte skoja om muslimer, kristna, judar, punkare, fjortisar osv

alla är vi männsikor och tänker olika. Ibland är det bättre att försöka tänka sig in i en annan människas hjärna än att skämta om dom.
  • Dreams Never Ends
    Dieselmom skrev 2011-07-14 09:50:01 följande:
    Vad brukar du skämta om? Antar att du äger en hög häst och en väääldigt lång pekpinne! Måste vara jobbigt att vara en sådan bitter människa, tycker faktiskt jäättesynd om dig! {#emotions_dlg.flower}
    Jag skämtar om det mesta faktiskt, men när det börjar gåt ill att skämta om andra människors utseende börjar det gå för långt!!
  • Dreams Never Ends
    GrodanHopp skrev 2011-07-13 22:46:33 följande:
    The Rain Girl: (Passande namn förresten) man måste kunna skämta om allt, med glimten i ögat.
    Dessutom, vem är du att döma? Varför är dina åsikter de rätta?

Min lillebror 4 år: När jag blir storebror ska jag också börja på karate (han är en riktig sladdis o kommer aldrig att få ett yngre syskon;p)
    Vem jag är att döma? Ingen människa har makt nog att döma. Man dömer inte andra och speciellt inte pga deras utseende. Då är man en väldigt liten och svag individ om man måste börja skämta om sådant. Och nej, man skämtar faktiskt inte om axakt allt om man har någorlunda respekt för andra människor.
  • Dreams Never Ends
    Mammisen skrev 2011-07-14 20:23:13 följande:
    Det var ett BARN som sa detta om laban utan onda avsikter alls. LÄGG AV
    Lägg av själv. Ja det var ett barn , men dom vuxna som står vid barnet behöver inte uppvigla det hela utan kan förklara att så säger man inte. :)
  • Dreams Never Ends
    Midvinterblot skrev 2011-07-14 21:02:47 följande:
    Men ge dig!!! Om mitt barn säger att en vit sjösjuk man ser ut som shrek är h*n rasist mot Svenskar då eller?
    Nej inte rasist men man måste lära barn vad man säger och inte om andra människor.
  • Dreams Never Ends
    Midvinterblot skrev 2011-07-14 21:06:17 följande:
    ja med sa det aktuella barnet till personerna i fråga att -du ser ut som spöket laban?
    Man talar inte illa om människor bakom deras ryggar heller. Barnet menade absolut inget illa det vet jag. Det är dom vuxna som är problemet. Som skrattar istället för att ge barnet en ny viktig kunskap att veta vad som är rätt och fel och vad som är att respektera andra människor. Han/hon hade kunnat lära sig det då denna incidenten skedde, men uppenbarligen var inte dte viktigt för föräldrarna.
  • Dreams Never Ends
    Kya skrev 2011-07-15 21:04:14 följande:
    Kul tråd! då kan jag bidra:

när jag var 14 satt jag med min 6-åriga systerdotter på gräsmattan och då frågar hon: "Varför har ****s mamma en piercing i snippan? Det är ju inte som att någon kan se den där?" 

jag dog litegrann inombords av skratt, och visste inte alls vad jag skulle svara där till en 6-åring...       
    Oj, hade någons mamma visat sin piercade snippa för henne? öhhh
  • Dreams Never Ends
    pcalma skrev 2011-07-18 17:38:14 följande:
    Haha vilken rolig tråd:

Min son sa när han var 4 år till en kort o knubbig vän till mig: Varför har du så tjocka ben?
    Hon svarade att en den har tjocka ben och en del smala, o att hon hade tjocka!
    Då säger sonen: Men varför har du slutat att växa då?
    Hur kan man låta sitt barn fråga sånt? Har du inte lärt han hyfs eller?
Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?