Inlägg från: J o a n n a |Visa alla inlägg
  • J o a n n a

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Min syster berättde när hon var ute med sin killes barn ca 3 år att dom hade träffat på ett par kvinnor klädda i burka. Då hade han frågat sin pappa vad spöket laban gjorde där.
    Tyckte det va urgulligt :)

• J o a n n a

The rain girl: Men oj. Jag tänkte verkligen inte på det sättet. Var inte meningen att trampa nån på tårna.
    För mig var det ett helt oskyldigt uttryck från en liten pojke som älskar spöket Laban.
    Pojken är själv inte svensk, så jag tror han vet att alla människor inte är lika.
    Ta det lite lugnt. Jag måste väl ändå få tycka att det är gulligt.

• J o a n n a
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 16:59:14 följande:
    Har lite svårt att förstå varför det skulle vara gulligt faktiskt. Barnet vet mycket väl att det inte är spöket laban som är ute och går och skulle inte förvånat mig om han hört från någon vuxen som pratat om burkor "Nejmen kolla, hon ser ju ut som ett spöke!" Som många säger tyvärr...

Visst, okej om du bara tycker det är gulligt, men skratta inte åt barnet utan tala istället om att nej, det där är inte spöket laban, det är en människa och alla människor är olika men alla är värda lika mycket. Typ så had ejag sagt. Jag hade tagit illa vid mig om jag hade burit burka och ngn sagt så till mig.
    Om han vet det eller ej har jag ingen aning om. Min egna son är bara två, och han vet inte ens att laban ens finns än. Så jag trodde en 3 åring säkert kunde "tro på sånt".
    Jag kan garantera att den här pojken inte har hört sin pappa/min syster prata på det sättet. Jag tror också du drar slutsatser lite för snabbt.
    Jag är för ett öppet samhälle där alla är välkomna och ska respekteras. Men då måste det också få finnas humor.
  • J o a n n a

Förlåt att jag va så OT. Det skulle ju vara en rolig tråd ju Glad

• J o a n n a
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 17:44:29 följande:
    Jag kommer aldrig att skapa humor kring en annan människas sätt att se ut. Vem är du att skratta åt andra
    Jag vet inte. Men du kanske ska börja med att vi "olika" människor har olika humor.
    Tror också du missade poängen.
    Jag hade aldrig tyckt detta var roligt om någon vuxen sagt det. Det charmiga var just att ett barn som sa det. En 3-åring, utan rasistisa intentioner. Och jag tyckte inte burkan var det roliga. Jag sa inte ens roligt från början. Utan att jag tyckte det var gulligt. Det var barnets reaktion och att han verkligen trodde på det.
    Och eftersom jag själv har en del självdistans skulle jag aldrig ha något emot att ett litet barn sa något jämställt med detta utan att mena något illa. Men det är bara jag det.
  • J o a n n a
    Tealhawk skrev 2011-07-11 17:49:58 följande:
    SKÄRP ER! Vuxna människor som sandlådegnabbas i en tråd över tokiga saker som kommer ur bars munnar.
    Sant. Ber om ursäkt igen.
  • J o a n n a

Kan däremot berätta en rolig sak min son sa. Han har inte riktigt vuxit in i den filosofiska tänkar-åldern. Han är bara 2år.
    Men vi va och shoppade när min sambo behövde göra nr 2, ganska akut. Han har väääldigt svårt för allmäna toaletter... (vem har inte det... )
    Jag sa till honom att ta med sonen in så han kunde skylla på honom. Så in gick dom.
    Jag stog ute i kön och väntade när man helt plötsligt hörde "Paaapa baaaischa" ...  Det blev lite fnitter i kön ;) haha. Jag kunde i alla fall inte hålla mig för skratt!

• J o a n n a

Vampyria: Hahaha gullungar!

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?