Inlägg från: Kaupa Jaur |Visa alla inlägg
  • Kaupa Jaur

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Min numera 4 år gamla pöjks poetiska jag...

- Vart tar musiken vägen när vi inte lyssnar på den?

• Kaupa Jaur
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 18:20:22 följande:
    Och varför i hela frieden berättar man för ett barn vad vuxna använder p-piller till? Har du haft en lektion för honom om det eller hur vet man ens om det?
    Varför skulle hon inte berätta det?? Det är ju som det är. Att inte berätta att alla inte vill ha barn är ju som att säga att folk "reser" istället för att de dör. Bara förvirrande. Är ju inget sexuellt i p-piller. Och vad hade det gjort om det hade varit det, förresten....
  • Kaupa Jaur

För att kunna vara allvarlig om allt måste man kunna skämta om allt. Hur folk som jobbar på begravningsbyrå och begraver små barn?  De måste ha humor. De kan ha roligt på sitt tragiska jobb.

Min pappa dog nästan i cancer - jag skrattar åt cancerskämt.
    Min mamma är alkis - fyllehistorier kan vara roliga!
    Jag är tjock - tjockishistorier älskar jag!

Man får ha  SJÄLVDISTANS och kunna driva med sig själv! Det är BARN som säger det som spontant kommer upp i huvudet och det är helt normalt och okej och inget vi ska trycka ner utan snarare prata om.

Min 4-åring var med mig och handlade när det kom in ett gäng negrer (förlåt, inivider av utländsk härkomst) i affären. Min pojke ställer sig och kikar på dem och viskar sen "Mamma, ser du vad svarta dom är, som kattbajs!" Jag sa "Jaså, tycker du det? Ja, dom är svarta".

Gulligt men inte hänsynslöst mot negrerna. Man är det man är, har man vett i huvudet kan man både skoja och prata allvar.

Sluta sätta likhetstecken mellan att skratta åt andra människor och att vara empatilös.

• Kaupa Jaur

Oj vad det regnar i denna tråden..... Ta på regnkläderna alla så vi inte drabbas av vätan!

Kom på en till sak som min 4åring sagt. Hans pappa är präst och min son satt i badet en dag när han helt plötsligt utropade "Det är lördagsgodis idag! Amen!"

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?