• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-01-23 12:43:43 följande:

haha jag e veligast i världen:) bytte signatur igen saknade det:) kändes liksom som mitt namn:)

Ja, va för roligt projekt skulle d kunna va? För att skingra tankar gör jag just nu:

tränar två dgr i veckan
    fokuserar på att hundarna ska få långa promenader o mkt lek
    målar o tapetserar hemma
    försöker ha mkt på jobbet
    planerar resa (men blir inte förrän april)
    bokar in middagar o fikor m vänner
    kollar massor av serier
    städar som en tok
    shoppar alldeles för mkt kläder och blommor till trädgård o stuga
    försöker spara pengar (går sådär ihop med ovanstående punkt)

Förslag på annat?:)

jag vill oxå resa. Hade som ingen semester i somras heller och det börjar kännas nu. Min semester förra året gick åt till en flytt. Är lagom sugen på att packa ihop och flytta igen samtidigt som jag längtar efter ett nytt och gemensamt hem.

vart vill du/ni åka? :)
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • Tabbs2

CT- ja det är väl märkligt att läkare inte kan vara lite mer sympatiska...men jäkla skönt att det verkar hända lite grejer! Måste ju va skönt att ha en slags plan? Hmm har för mig att jag hört att pergotime kan hjälpa de som har PCO, men d va inget hon nämnde? ( eller är det d som menas med äggstimulering kanske:) )
    Vårt kök skulle oxå behöva en uppfräschning!

tm- hur känns d idag då? fortf inte testat ngt? Jag känner INGET men va ändå tvungen att testa idag...nada/zip/zero/inget!:)
    Jag är oxå ganska omotiverad på jobbet (märks ju om inte annat av att jag hänger här hela tiden:) ) men ska försöka intala mig att det kul!
    Åh badrum vill jag oxå renovera:)

JLD- jag kan oxå va så där omåttligt hungrig ibland...tror man kan bli d om man e lite nere o deppig o så...
    Har du förresten kollat att allt hcg gått ur kroppen?
    Usch låter tungt utan semester, de måste man ha för att orka:) Men du kommer hitta ork när du väl ska flytta för då är det ju så kul o spännande samtidigt:)
    Ja du vart vill inte åka;) men tid o pengar sätter som vanligt stopp! Vi lutar åt att det blir azorerna över påsk...min sambo har tjatat om de i typ nio år nu:)

Draken- hur går? närmar sig ÄL?

• tm78

Åh, Azorerna! Dit vill jag också resa! + hela resten av världen... hehe. Det är alldeles för längesedan jag gjorde en längre resa, men jag har tyvärr en extremt flygrädd sambo... Rynkar på näsan

Även om du testade negativt idag så betyder det ju ingenting Tabbs, det är väl BIM-4 eller något? Det är inte bra för psyket att börja testa för tidigt vettu Flört

Jag känner absolut INGENTING heller - varken åt det ena eller andra hållet idag. Igår var jag ju extremt ledsen och PMS-ig, men det hjälpte att äta en stor skål popcorn och se på flera avsnitt av The Big Bang Theory igår kväll Glad 
    Än så länge har jag inte testat... Men det känns som att jag går och väntar på mensen och inget annat, så det är kanske därför jag lyckas hålla mig?

• CT11

Jag vet att jag inte "borde, och jag vet att jag drar ned mig själv och säkert er också.. Men idag känner jag mig bara hur ledsen och rädd som helst. Så snart jag slappnar av kommer tårar och jag sitter här på jobbet med blanka ögon, går in på toa och gråter kommer ut o lossas som ingenting såklart och sen kommer tårar igen bakom dataskärmen. Det känns obarmhärtigt och så orättvist. Att få barn "ska" vara någonting positivt och naturligt, komma av kärlek bla bla bla. Inget av det känner jag och min sambo just nu. I ett tappert försök igår skojade vi om runk på burk (rimmar nästan) men idag kom sorgen. Kö till ivf?? Overkligt. Kram t er

• Draken
    CT11 skrev 2012-01-24 15:49:13 följande:
    Jag vet att jag inte "borde, och jag vet att jag drar ned mig själv och säkert er också.. Men idag känner jag mig bara hur ledsen och rädd som helst. Så snart jag slappnar av kommer tårar och jag sitter här på jobbet med blanka ögon, går in på toa och gråter kommer ut o lossas som ingenting såklart och sen kommer tårar igen bakom dataskärmen. Det känns obarmhärtigt och så orättvist. Att få barn "ska" vara någonting positivt och naturligt, komma av kärlek bla bla bla. Inget av det känner jag och min sambo just nu. I ett tappert försök igår skojade vi om runk på burk (rimmar nästan) men idag kom sorgen. Kö till ivf?? Overkligt. Kram t er

Det är ju därför vi finns här. Du ska vara precis hur ledsen som du är. Att inte våga känna sorg leder knappast till att du mår bättre (och inte vi heller för den delen).

Ja, det är fruktansvärt orättvist och utan logik. Jag tror att jag har skrivit det förut...om det är något jag har lärt mig är det att de sakerna man fått kämpa otroligt mycket för är värda så mycket mer när det väl lyckas... Nu menar jag inte att vi kommer att älska våra barn mer än någon som lyckas direkt men jag tror att det kommer väldigt värdefull erfarenhet som vi på olika sätt kan ge våra barn... Jag tror det enda vettiga är att fortsätta att älska livet och aldrig ge upp så lovar jag att vi alla lyckas förr eller senare.

Det var djupt men jag som inte tror på något "annat" tror iaf på karma...
    ...och att drakar enbart lyfter i motvind...Flört

STOR STYRKEKRAM      
  • Draken
    Tabbs2 skrev 2012-01-24 09:33:07 följande:
    CT- ja det är väl märkligt att läkare inte kan vara lite mer sympatiska...men jäkla skönt att det verkar hända lite grejer! Måste ju va skönt att ha en slags plan? Hmm har för mig att jag hört att pergotime kan hjälpa de som har PCO, men d va inget hon nämnde? ( eller är det d som menas med äggstimulering kanske:) )

tm- hur känns d idag då? fortf inte testat ngt? Jag känner INGET men va ändå tvungen att testa idag...nada/zip/zero/inget!:)
    Jag är oxå ganska omotiverad på jobbet (märks ju om inte annat av att jag hänger här hela tiden:) ) men ska försöka intala mig att det kul!

JLD- jag kan oxå va så där omåttligt hungrig ibland...tror man kan bli d om man e lite nere o deppig o så...
    Usch låter tungt utan semester, de måste man ha för att orka:) Men du kommer hitta ork när du väl ska flytta för då är det ju så kul o spännande samtidigt:)
    Ja du vart vill inte åka;) men tid o pengar sätter som vanligt stopp! Vi lutar åt att det blir azorerna över påsk...min sambo har tjatat om de i typ nio år nu:)

Åh, Azorerna, vad spännandeGlad 

Nu byter jag ämne till ett tidigare...Starta ett företag då Tabbs? En dröm som du kan spåna på kanske?  

Kan inte bestämma hur jag gör med ÄL-testen...är på dag 12...har inte börjat testa än...men brukar iofs ha sen ÄL...och vill helst skita i det...
  • Tabbs2

Håller sååå med Draken!

Vi är ju här för att stötta varandra igenom den här oerhörda tunga tiden. Ingen annan kan ju riktigt förstå.
    Jag har läst att det är precis som att sörja som när en människa dör, man går igenom samma faser och tankar m.m. Men skillnaden är väl att man nu "ska" hålla det inom sig o inte visa för omgivningen vad man går igenom...ganska omänskligt faktiskt! Så gråt o häv ur dig allt  här!

Haha draken- jag e så jvla blödig så jag börja nästa gråta av din sista mening:) fiint:)

• CT11

Åh. Så fint skrivet. Draken- är du poet? Borde bli. Tack va ni är underbara. Puss&Kram

• JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-01-24 09:33:07 följande:

Så fort min käre sambo hämtat ut paketet på posten med mina test stickor så ska jag börja kolla det :)

Trodde aldrig jag skulle säga det här men jag vill ha min mens nån j**la gång så jag får ÄL nångång! Orkar inte vänta.

Pengar och tid... det eviga gisslet. Ska försöka få iväg mig och mannen i vår nånstans med om så bara för en weekend. behövs efter denna vinter. Hoppas ni hittar en billig resa och tid att rymma fr verkligheten en stund :)
  • JLD1979

*hålla med Draken och CT1*

man måste få känna sig sårad, ledsen, förbannad och besviken på livet ibland. Annars skulle man inte veta när guldögonblicken sker och uppskatta dem.

Kram

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?