• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • tm78
    Tjingeling77 skrev 2014-09-15 23:04:44 följande:

Magiskt. Stort lycka till. Kramar i mängder.

Tack!
    CT11 skrev 2014-09-14 21:39:57 följande:
    Åh så fantastiskt tm!!! HjärtaHjärtaHjärta Hoppas du kan njuta mer nu. Känner du några rörelser än?
    Har kanske, eventuellt känt rörelser en gång (i förrgår) - men det är ju så svårt att avgöra. Det kändes som bubblor, långt ned på högersidan. Annorlunda mot "vanligt" bubbel i magen. Är ju fortfarande väldigt tidigt (14+2 idag), men rent instinktivt så tänkte jag att det var bebisen - men ju längre tid som går desto mer osäker blir jag... Hoppas att jag snart känner något som inte går att ta fel på!
  • Draken
    CT11 skrev 2014-08-28 18:52:04 följande:

Draken- men GRATTIS!! Åh faan va avis jag blir!!! Men på ett positivt sätt, lyckos dig:) 

Jag och dottern skolar in henne denna vecka. Verkar ok förrutom att hon (jag och hennes pappa...) har problem med sömnen och det kommer att bli svårt tror jag för personalen att få henne att somna på madrassen. Men men. 

Syskonförsöken rullar på... Blir inget. Ibland dubbla ÄL på en månad, ibland fördröjd ÄL och även om vi prickar och ligger vid rätt tid så blir det inget. Utredning på Sophia hemmet igen och vi försöker kanske med insemination igen i höst. Så många runt mig är gravida med syskon trots att nästan alla har sagt att NEJ GUUUUUD vi ska vänta med syskon!! om samtalsämnet kommit på tal. Känns jobbigt.. 

Usch, trist! Det positiva är ju att du vet att du kan bli gravid. Jag tror att många inte vill berätta att de "försöker" och sedan vips är gravida. Eller åtminstone att de tänker det får ske när det sker... Jag kan ärligt säga att vi inte riktigt hade planerat denna graviditet men eftersom det tog sådan tid med sonen så ville jag inte skydda mig heller. Frågade någon sa jag att jag ska plugga klart först...och det var ju en halv lögn...
    Jag håller tummarna att du blir gravid snart.
  • Draken
    tm78 skrev 2014-09-18 21:14:54 följande:
    Tack!
    CT11 skrev 2014-09-14 21:39:57 följande:
    Åh så fantastiskt tm!!! HjärtaHjärtaHjärta Hoppas du kan njuta mer nu. Känner du några rörelser än?
    Har kanske, eventuellt känt rörelser en gång (i förrgår) - men det är ju så svårt att avgöra. Det kändes som bubblor, långt ned på högersidan. Annorlunda mot "vanligt" bubbel i magen. Är ju fortfarande väldigt tidigt (14+2 idag), men rent instinktivt så tänkte jag att det var bebisen - men ju längre tid som går desto mer osäker blir jag... Hoppas att jag snart känner något som inte går att ta fel på!
    Häftigt! Så glad för din skull. Hur mår du?
  • Draken
    Kan berätta om gårdagens antiklimax... Egentligen hör detta kanske inte hemma i "vår tråd" då det knappast är ett "fertilitetsproblem" men, men...  Vi fick göra ett extra TUL igår i vecka 34+2 pga att de skulle kontrollera en sätesbjudning. Jag har tidigare varit noggrann med att säga att vi inte vill veta könet. Nu glömde jag bort det då det var lite rörigt och barnmorskan slängde ur sig:
    "åh där är pungen". 
    Jag svarade:
    "Jaså. Det visste vi inte." 
    Hon:
    "Ojdå! Jag trodde ni visste!"
  • tm78
    Draken skrev 2014-09-26 17:59:30 följande:
    Kan berätta om gårdagens antiklimax... Egentligen hör detta kanske inte hemma i "vår tråd" då det knappast är ett "fertilitetsproblem" men, men...  Vi fick göra ett extra TUL igår i vecka 34+2 pga att de skulle kontrollera en sätesbjudning. Jag har tidigare varit noggrann med att säga att vi inte vill veta könet. Nu glömde jag bort det då det var lite rörigt och barnmorskan slängde ur sig:
    "åh där är pungen". 
    Jag svarade:
    "Jaså. Det visste vi inte." 
    Hon:
    "Ojdå! Jag trodde ni visste!"
    Åh, fy vad tråkigt! Vi har inte bestämt än om vi vill veta eller inte. Det spelar ju ingen roll vad det blir så man kan lika gärna vänta till förlossningen med att få veta. Samtidigt så är vi ju sjukt nyfikna på vem det är som bor därinne... Men vi har ungefär en månad till att bestämma oss på, innan det är dags för RUL.

Annars mår jag väldigt bra! Är ganska trött på eftermiddagarna och kvällarna, men tror att det mest (eller lika mycket iaf) beror på nytt jobb och mycket nytt som snurrar i huvudet hela tiden. Hungrig som en varg är jag nästan hela tiden också, och vikten ökar stadigt. Men jag var ju "underviktig" från börjar så det är nog bara bra att jag lägger på mig en del.
  • CT11

Draken- men va trist! Åh störigt med de som tar för givet och säger han eller hon...:( Förstår att ni blev sura! Hur mår du? Är det risk för prematur denna gång också? Du har väl redan gått längre denna gången än förra.

TM- hur mår du? Allt väl hoppas jag:)!

Tabbs- länge sedan vi hörde från dig.Hur har du det?

Själv har jag plussat nu, så jag tackar universum/gud/livet/osv och såklart Sophia hemmet för att inseminationen lyckades även denna gång.

• tm78
    CT11 skrev 2014-10-08 08:48:57 följande:

Draken- men va trist! Åh störigt med de som tar för givet och säger han eller hon...:( Förstår att ni blev sura! Hur mår du? Är det risk för prematur denna gång också? Du har väl redan gått längre denna gången än förra.

TM- hur mår du? Allt väl hoppas jag:)!

Tabbs- länge sedan vi hörde från dig.Hur har du det?

Själv har jag plussat nu, så jag tackar universum/gud/livet/osv och såklart Sophia hemmet för att inseminationen lyckades även denna gång.

Grattis CT! Vad skönt att det gick på första inseminationsförsöket den här gången också!

Själv mår jag strålande, och magen och brösten växer Skrattande Vikten skenar uppåt, men jag vägde ju väldigt lite till att börja med så jag tror att det bara är bra att jag går upp en del. Det ska ju helst finnas lite att ta av när man ska amma...
  • tm78

Hej hej!

Hur går det med alla...?
    Här rullar det på. Fast det känns fortfarande lika overkligt.

Hoppas att alla har det bra i alla fall, och att ni får en fin förjulstid. Kram!

• CT11

Hej hopp!
    Så härligt att höra att du mår bra TM:) Glädjer mig! När var nu igen BF? Har glömt. 

Draken- misstänker att lillen har kommit nu:)? 

Tabbs- hur mås, hur går det för er?

Ego- kub på onsdag, sjukt nervös. Har mått och mår fortfarande APA. Kräks och hulkar äter och sover, rapar fiser och mår så jäkla kass;( Men på onsdag får vi se hen och jag hoppas det ska kännas bättre efter det... Om det går bra vill säga.. Nervös!

• tm78

Hoppas att det gick bra på KUB CT? Och hoppas att du börjar må bättre nu!

Min BF är 19 mars, så det är ca 3 månader kvar. Tiden går både jättefort och jättelångsamt samtidigt... Vi måste nog börja förbereda lite hemma nu, vi har liksom inte vågat göra det innan. 

Hur går det för dig Draken? Allt väl med den lille?

Jag undrar också hur det går för dig Tabbs, tänker på dig ganska ofta faktiskt. Hoppas så innerligt att det ska bli din/er tur också snart! Hjärta

• CT11

God Jul allihop! Hoppas att allt är bra med er alla. Jag mår ok men kräks fortfarande. Är i vecka 16 nu.. Men känns lite bättre nu iaf än tidigare veckor. 

Kram på er!!

• CT11

Hej alla fina,
    Hur mår ni? Hoppas det går bra för er alla.

Vi har varit på RUL och fick (frivilligt) reda på att vi väntar en fin liten pojkeHjärta.
    BF 14 juni.

TM- hur går det för dig? allt bra?

• tm78

Hej
    Allt är bra med mig och mini i magen. Börjar så smått försöka förbereda mig på förlossning... Känns helt sjukt att vi faktiskt snart är i mål!

Hoppas att ditt illamående är helt borta nu och att du bara njuter av graviditeten CT

• tm78

Hej CT! (det är väl bara vi som (sporadiskt) är kvar i tråden...)

BF är 19 mars, så om 6 dagar. Men för min del kan bebisen gärna komma NU - det börjar bli väldigt tungt och jobbigt
    Jag ska på TUL på tisdag för min barnmorska var idag lite orolig för att det blir ett stort barn. Hade SF-mått 40 idag... Förvånad Hoppas att hon bara mätte fel...

Hur står det till med dig?

• Draken

Hej på er! Jag läser ska ni veta och är så glad för er skull att allt går bra.

Har bara varit så mycket och när jag ska komponera ett meddelande har jag inte fått ur mig något...

Vi har iaf två små pojkar hemma nu. Det är fantastiskt på alla sätt.

Heja er nu. Kram!

• tm78

Hej igen!

Lördagen den 21 mars kom vår tjej ?? Drygt 4 kg och 53 cm och helt perfekt ????

Hoppas att allt är bra med er andra! Kram

• CT11

GRATTIS tm!!!!!!!!!!!!!!! Så UNDERBART!!!!! Grattis grattis grattis! {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• Draken

Grattis är kanske lite sent...men ändå vad himla roligt!????????????????????

Hur är det att vara hemma TM?

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?