• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Ja nu är det dax! Jag är verkligen redo;) Det måste ju vara en liten stark en om det överlevt att bli fryst o tinad o allt:)
    Ok då försöker jag skratta lite mer..just nu är jag så spänd överallt att jag nästan blir yr...så lite skratt skulle ju hjälpa:)

Låter härligt med den där whole30! Jag tror att maten kan göra jättemkt med våra kroppar!
    Jag äter ju lite liknande för att inte irritera immunsförsvaret o så...har läst i boken is your body babyfriendly om vilken mat som ska undvikas o det är typ samma...
    Sedan äter jag ju en form av LCHF sedan årskiftet o det är lite åt det hållet också...
    Behöver ju lite tips o ideer på mat som jag tror kanske även passar vid whole 30 så gå in på bloggen www.56kilo.se...

• Tjingeling77
    Tabbs2 skrev 2013-10-08 09:39:06 följande:
    Ja nu är det dax! Jag är verkligen redo;) Det måste ju vara en liten stark en om det överlevt att bli fryst o tinad o allt:)
    Ok då försöker jag skratta lite mer..just nu är jag så spänd överallt att jag nästan blir yr...så lite skratt skulle ju hjälpa:)

Låter härligt med den där whole30! Jag tror att maten kan göra jättemkt med våra kroppar!
    Jag äter ju lite liknande för att inte irritera immunsförsvaret o så...har läst i boken is your body babyfriendly om vilken mat som ska undvikas o det är typ samma...
    Sedan äter jag ju en form av LCHF sedan årskiftet o det är lite åt det hållet också...
    Behöver ju lite tips o ideer på mat som jag tror kanske även passar vid whole 30 så gå in på bloggen www.56kilo.se...
    Åh det är så spännande. känns som jag är lika nervös som du.. Hur långt tid tar det innan man vet hur det har gått?
    Skratta låter som en utmärkt ide - lycka till!!!!

Själv jobbar jag bara 1 1/2 vecka till sen är det dax att börja vila. Har termin den 12 november så dagarna krymper hela tiden. Har kommit överrens med min chef att jag börjar jobba den 5 Jan, 2015... herregud - känns som år och dar och det är det ju oxå men jag är så van vid att jobba mycket som kommer bli lite annorlunda. Men härligt.
  • tm78

Tack för tipset Tabbs. Jag har sett hennes blogg, och där finns mycket bra - men inte så mycket som passar till whole30 tror jag. Hon har bl. a ofta mjölkprodukter i sina rätter, och det ska man inte äta alls under whole30. Och idag frestade hon med hallonglass på grädde, creme fraiche och färskost som verkade hur god som helst… Tror snarare att jag INTE ska läsa hennes blogg just nu… :)

Jag har ätit LCHF/paleo (mer eller mindre strikt) i flera år och följer många andra bloggar också som man kan få tips ifrån.

Förstår att det måste kännas konstigt att bara jobba 1,5 veckor till de närmaste 14-15 månaderna Tjingeling...

• Tabbs2

Usch jag är ett riktigt vrak idag...

Inatt sov jag urdåligt…vaknade genomdrypande av svett, jättetörstig hela tiden, kissade fyra gånger, ont, huvudvärk o orolig…:( så idag är trött med en jädrans huvudvärk…

Är nojjig att detta är tecken på att kroppen redan gör sig av med pyret…

Jag pallar inte riktigt den här psykiska stressen o pressen o ovissheten…

Men inte så mkt att göra åt…blää

• Tjingeling77
    Tabbs2 skrev 2013-10-09 10:53:34 följande:

Usch jag är ett riktigt vrak idag...

Inatt sov jag urdåligt…vaknade genomdrypande av svett, jättetörstig hela tiden, kissade fyra gånger, ont, huvudvärk o orolig…:( så idag är trött med en jädrans huvudvärk…

Är nojjig att detta är tecken på att kroppen redan gör sig av med pyret…

Jag pallar inte riktigt den här psykiska stressen o pressen o ovissheten…

Men inte så mkt att göra åt…blää

Åhh tabbs - det är INTE något tecken på att kroppen ska göra sig av med ditt lilla underverk. Det är bara tecken på att du är orolig vilket är helt förståligt. Försök så gott du kan att slappna av - vila och ta hand om dig själv. Ta en lång dusch, laga en god lunch, gå en promenad och få frisk luft, försök få tiden att gå.. Även om du kommer ha pyret i huvudet hela tiden försök allt vad du kan att konsentrera dig på något annat. Det kommer vara SUPER svårt då allt kretsar runt det men du måste få vila och försöka få lite lugn och ro i kroppen.

Men inget som du gör kommer kunna påverka hur detta kommer gå. Kroppen och Pyret kommer bestämma det själva och du får egentligen bara stå sidan om och väntar. Orättvist men tror det är så tyvärr.

Du har alla förutsättningar för att detta ska gå bra - och det gör det helt säkert oxå....

Fy vad jag tänker på dig och håller alla tummar och tår jag bara har för dig. Sänder all styrka och energi och hoppas på att du får lite lugn och ro i dig själv under dagen. Försök försök försök även om det är svårt.

Önskar jag kunde ge dig en riktig kram men det får räcka med en här. KRAM Hjärta
  • Tabbs2

Åh tack så mycket tjingeling! Det värmde:)
    Jag vet att du har rätt o ska verkligen försöka släppa detta lite...

Åh vad skönt för dig att snart få gå hem o vila! Känns det overkligt? O ja det låter länge med 2015 men tiden kommer nog gå fort:)

• Tjingeling77
    Tabbs2 skrev 2013-10-09 14:23:12 följande:
    Åh tack så mycket tjingeling! Det värmde:)
    Jag vet att du har rätt o ska verkligen försöka släppa detta lite...

Åh vad skönt för dig att snart få gå hem o vila! Känns det overkligt? O ja det låter länge med 2015 men tiden kommer nog gå fort:)
    Ja det känns verkligen overkligt, har jobbat så mycket och långa dagar i så många år så bara det kommer bli en konstig omställning. Men känner att jag är väldigt klart för att sluta jobba nu och bara tänka på mig och vila lite innan det är dax att ta i med hårdhandskarna.

Även om det kommer vara svårt för dig att släppa det just nu så kan det säkert vara bra att försöka fokusera på något annat i alla fall ett litet tag även om tanakarna inte går att styra.

Här skiner i alla fall solen idag, hoppas att den gör det på er oxå.
    Kram
  • tm78

Tyckte att Tjingeling skrev så fint så jag har egentligen inte så mycket att tillägga... men hoppas att du mår bättre idag Tabbs!

• Tabbs2

Mår lite bättre nu..fortfarande huvudvärk o sover ganska dåligt men jag överlever..
    Förösker att inte analysera ett känna efter för mkt..men det är svårt..just nu vet jag inte alls åt vilket håll det lutar..

• CT11

Tabbs- tänker på dig ofta. Hur mår du nu? Hur känns det? Stor kram

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?