• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Skönt att slippa väntetiden, men min kropp känns helt i obalans..tror jag är på väg in i väggen... yrsel, tryck för bröstet, nedstämd, trött osv..blää..det tär helt klart på en det här...

tm- hur vet du att du inte haft ägglossnig? tar du test kanske du missade stegringen, ibland är den kort? Tror inte att kroppen ger upp...ibland hoppar den ju över ändå...

Kram kram

• Tabbs2

9 små äggblåsor fanns det på VUL idag...en mer än förra gången alltså...
    allt såg så bra ut så o allt gick enligt skolboksexemplet blal bla bla Läkaren sa att hon inte alls blev orolig när hon såg mina resultat från gången o så. jag fick SÅ fina embryon, detta kommer att gå så bra så bla bla... skönt att höra iof men tror inte riktigt på henne:) VARFÖR har det i så fall inte gått hittills??
    Näe jag vet ska vara positiv...;)

Äggplock är inbokat på onsdag och förhoppningsvis återföring nästa fredag!

Tjingeling nu bröjar det bli spännande:) Börjar du bli otålig?

TM- hur går det??

• CT11
    Tabbs2 skrev 2013-10-25 16:19:02 följande:
    9 små äggblåsor fanns det på VUL idag...en mer än förra gången alltså... allt såg så bra ut så o allt gick enligt skolboksexemplet blal bla bla Läkaren sa att hon inte alls blev orolig när hon såg mina resultat från gången o så. jag fick SÅ fina embryon, detta kommer att gå så bra så bla bla... skönt att höra iof men tror inte riktigt på henne:) VARFÖR har det i så fall inte gått hittills?? Näe jag vet ska vara positiv...;) Äggplock är inbokat på onsdag och förhoppningsvis återföring nästa fredag! Tjingeling nu bröjar det bli spännande:) Börjar du bli otålig? TM- hur går det??

Toppen med hela 9 fina äggblåsor!! Exakt, lite betryggande med en positiv läkare men man vill ju att de ska få rätt också... Håller tummarna för plocket nu då. Stor kram
  • tm78

9 äggblåsor är ju helt fantastiskt! Jag hade blivit överlyckling om jag hade fått det! Läkaren har rätt, denna gången kommer det att gå bra Glad

Jag har fortfarande inte haft ägglossning (tempar, så jag är tämligen säker). Nu hoppas jag bara att mensen ändå kommer ungefär när den ska...

Tjingeling, hur går det?

Och hur går det för dig CT? Har du börjar jobba igen?

• Tjingeling77

Tabbs det låter ju fantastiskt. Nu håller vi tummarna ordentligt!!!

Allt bara bra här, fattar inte hur magen bara kan växa och växa men det gör den. Har gått upp 11-11 kilo så ska inte klaga allt för mycket. Nu e fet bara 2 1/2 vecka kvar till beräknat datum, får väl se när den behagar komma ut. Men jag mår bra fortfarande, sover lite dåligt och lite trött i ryggen, annars bara bra. Ska nog stå ut några veckor till.

Tänker på er.
    Stor kram

• CT11

Tack allt blir bara bättre här. Är fortfarande så förundrad och tacksam över mitt lilla barn. Men det är kämpigt och jobbigt att ha barn!! Hon sover dåligt o är ett riktigt kraftpaket med mycket egen vilja:). Är jätte orolig då hon är liten i växten, jag själv är ju lång och kraftigt byggd men BVC är inte oroliga. Har fortfarande mycket att prata med min underbara psykolog om också... Och min bästa kompis har gjort slut:(:( men mitt i allt har ju ett nytt liv börjat och det är en befriande känsla!

• Tabbs2

TM- jobbigt med ägglossningen, men hoppas också att mensen kommer som vanligt o att det bara hoppade over en månad... Hur mår du annars?

Tjingeling- två och en halv vecka är ju nära nu:) Skönt att du mår så bra så det inte blir olidlig väntan..

CT- bra att det går åt rätt håll! Men det är klart att det är jobbigt med barn...tittade du på nyhetsmorgon på fyran idag? Handlade om hur man mår o känner sig efter man fått barn o så...

Men himla tråkigt med din bästa kompis! Men då kanske hon inte var din bästa kompis ändå??

Själv kämpar jag på...har ont som fasen I äggstockarna o brösten o är trot o irriterad...klarar den här sprutomgången mycket sämre...men får bita ihop..inte manga dagar kvar nu...   

• CT11
    Tabbs2 skrev 2013-10-27 11:17:47 följande:
    TM- jobbigt med ägglossningen, men hoppas också att mensen kommer som vanligt o att det bara hoppade over en månad... Hur mår du annars?

Tjingeling- två och en halv vecka är ju nära nu:) Skönt att du mår så bra så det inte blir olidlig väntan..

CT- bra att det går åt rätt håll! Men det är klart att det är jobbigt med barn...tittade du på nyhetsmorgon på fyran idag? Handlade om hur man mår o känner sig efter man fått barn o så...

Men himla tråkigt med din bästa kompis! Men då kanske hon inte var din bästa kompis ändå??

Själv kämpar jag på...har ont som fasen I äggstockarna o brösten o är trot o irriterad...klarar den här sprutomgången mycket sämre...men får bita ihop..inte manga dagar kvar nu...   
    Nä hon var väl inte det! Och vi har varit vänner i 20 års tid så man tycker man ska kunna prata med varandra men hon säger inget... Och jag frågar inte heller, försökte öppna upp för att prata igenom det men hon blev för nervös tror jag. 

• tm78

Hur gick äggplocket igår Tabbs?
    Håller tummarna för många fina embryon!

• Tabbs2

Hallåj!
    Sju ägg fick de ut... Är lite besviken..De höjde ju dosen den här gången för att få ut fler ägg än sist, men så får jag färre:( Men men ska försöka släppa det o hoppas att de ägg som plockades ur är av toppkvalité..
    Återföring kl 13 idag, och än har ingen ringt o sagt att det är kört...

Har otroligt ont i magen o den är svullen som attan så i helgen blir det till att ta det lugnt...

Hoppas ni andra har det bra o får en fin helg!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?