• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Åh nej...TM va tråkigt...ja fy detta är verkligen påfrestande...
    Jobbigt med så himla lång väntetid! Hur ska ni göra? Ska ni göra ngt privatförsök emellan?

Stora kramar till dig/er iaf!!

• tm78

Nej, vi gör inget privatförsök emellan. Det kan hända att vi får starta innan jul, så jag hoppas på det istället. Och annars så är det 100% fokus på kost, motion och hälsa i månaderna framöver. Jag är ganska duktig normalt också - i alla fall på kosten. Men träning kan jag bli bättre på. Inte för att jag tror att det gör någon större skillnad, men då känner jag i alla fall att jag gör något...

• Tabbs2

Förstår vad du menar TM med att det ändå är skönt att fokusera på ngt så det känns som man inte bara "är"..du ska inte passa på o prova ngt alternativt typ zonterapi eller ngt sådant?

Ja fy vad jag är nervös, fipplig o darrig o huvudvärk av spänningen... måtte nåt av de små klara sig o det måste fasiken fästa också o stanna inne ca 9 månader..jag pallar inte mer baklslag nu! så det så...
    Men är så redo jag kan vara.. nyrakade ben, filade fötter, plockade ögonbryn, scrubad o insmord m.m.m. så jag är klar för återföring;)

• Tjingeling77
    Tabbs2 skrev 2013-10-07 10:20:32 följande:
    Förstår vad du menar TM med att det ändå är skönt att fokusera på ngt så det känns som man inte bara "är"..du ska inte passa på o prova ngt alternativt typ zonterapi eller ngt sådant?

Ja fy vad jag är nervös, fipplig o darrig o huvudvärk av spänningen... måtte nåt av de små klara sig o det måste fasiken fästa också o stanna inne ca 9 månader..jag pallar inte mer baklslag nu! så det så...
    Men är så redo jag kan vara.. nyrakade ben, filade fötter, plockade ögonbryn, scrubad o insmord m.m.m. så jag är klar för återföring;)
    All lycka till Tabbs - Tänker på dig.

Stor kram till dig med TM...
  • Tabbs2

Nu är jag hemma efter återföringen!

De två första klarade inte upptiningen men den tredje o sista är en riktig fighter och är nu på plats! Hoppas hen ska trivas;)

• Tjingeling77

Åhhhh vad spännande. Lycka till och försök slappna av så mycket det bara går. Go go Go lilla pyret där inne!!!

• tm78

Åh, vad skönt att i alla fall ett litet embryo klarade sig! Hoppas verkligen att det räcker! Det börjar liksom bli dags för oss att lyckas nu tycker jag...

Jag har startat med en "Whole30"-månad idag. Ska försöka boota om kroppen helt och hållet tänkte jag, och se om det hjälper på fertiliteten... Om inte annat så får jag något att fokusera på i alla fall!

• tm78

Jag har förresten hört att det kan hjälpa embryot att fästa om man skrattar mycket dagarna efter återföring... så se på massa komedier och ha skrattyoga med din man...  #alltmantestar Tungan uteSkrattande

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?