• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Vi har nu bokat resa till Mexico:) känns härligt att kunna se framemot det:)
    Har fått tid för telefonkonsultation med läkaren i England på måndag redan! Känns också bra!
    Imorgon ska jag på zonterapi o ja, ikväll tar jag nog ett glas vin;)

Tjingeling- ngt nytt??

tm- hur går det? vad tror du om ägglossning?

• tm78

Nej, fan vad tråkigt att det inte blev något den här gången heller Tabbs! Men skönt att du ändå verkar så positiv!
    Mexico-resa låter helt underbart, och så himla skönt att ha något positivt att se fram emot. När åker ni, och hur länge ska ni vara borta?
    Är nyfiken på kontakten med kliniken i England också - håll oss gärna uppdaterade på det!

Jag hoppas att jag får ägglossning denna månaden, men det är fortfarande för tidigt att veta. Brukar få äggvite-flytningar på dag 9-10, och tempökning på dag 12-13. Är på dag 8 idag tror jag.

Väntar i spänning på nyheter från dig Tjingeling...

• Tjingeling77

Åh vad härligt med Mexico!!! Hur länge och när åker ni?

Hoppas att ägglossningen kommer igång för dig TM.

Här väntas det fortfarande. Lite lugnare idag än vad det var i går. Har bara lite spänd mage emellan åt men inte något som gör ont. Undrar lite hur det kommer kännas när det väl sätter igång. Trodde det skulle bli i går/idag så som det kändes under kvällen igår, men ikke sa nikke.
    Hoppas vi slipper väntar för länge bara. Har fått ny tid på BB på tisdag om det inte hänt något innan dess, men hoppas ju på att det lilla livet kommit innan.

Ha en fin kväll.
    Kram

• Tabbs2

Åh spännande nära nu Tjingeling:) Ut o gå, ha sex o drick hallonbladste...;)

TM- hoppas på ägglossning för din del då! Jag har beställt clearblues nya ägglossningstest som förutom LHökningen även ska visa östrogenökningen som sker précis innan, det ska bli spännansde att prova o se om det ökar chanserna att pricka ägglossningen o så...

Vi åker till Mexiko på nyårsafton o är borta I två veckor... sen börjar jag mitt nya jobba när vi kommer hem...så massa kul att se framemot...      

• Tjingeling77

Hej tjejer,
    Idag kom hon äntligen. Kl.12.45, 4 kilo och 53cm lång.
    Vi mår alla bra med shit i hel..te vad ont det gjorde på slutet.
    Värkarna började under gårdagen och vi åkte in vid 11.30 då jag började blöda lite och hade ca 5 min mellan värkarna. Jag var få öppen ca3-4cm men vi beslutade oss för att åka hem en stund till.
    Vid 03 hade jag 1 1/2 min mellan och dom var väldigt starka så då åkte vi in igen. Var öppen ca 5cm. Hade jätte kraftiga värkar som ändå kändes ok men vid 9 cm bestämde jag mig för eupedral, herregud min skapare vad skönt det va.
    Till slut kom det i alla fall utöver frisk liten tjej och vi lever i ett lyckorus.

Nu håller jag alla tummar på att allt löser sig för er inom kort.
    Massa kramar

• Tabbs2

Åh va underbart!!!
    Stort stort grattis tjingeling!
    Vad skönt att allt gått bra o att ni mår bra:)

• Tabbs2

Förresten haft telekonsultation med den engelska läkaren, det gav väl inte jättemkt..han frågade massa frågor o berättade vad de ville kolla o vad det fanns för behandlingar..inget jag inte redan visste men var väl ett nödvändigt första steg... Nu ska vi till London den 2 december o ta alla prover o göra en del undersökningar... Han tyckte också definitivt att vi skulle avvakta med nästa IVF tills vi kollat detta o fått ev behandling...

• tm78

Åh vad härligt Tjingeling! Grattis! Förstår att ni lever i ett lyckorus :)

Men skönt ändå att vara igång med undersökning Tabbs? Hoppas verkligen att det ger något!

Jag verkar inte få ägglossning den här månaden heller... Vet inte vad jag ska tro om det. Är jag slut som kvinna nu liksom? Man känner sig ju inte direkt på topp.

• Tabbs2

Men TM vad jobbigt med ägglosningen..näe klart du inte är slut som kvinna!Kroppen är kanske i lite obalans efter behandlingar o stress o sånt? Har du provat Q10 och DHEA ska förbättra äggkvalitén.. och överdos av D-vitamin är också bra äggen...(det höjde tom mitt AMH-värde)

Känns skönt att ta tag i det här med immunologin, men är sur att vi behöver punga ut så mkt pengar på att åka utomlands...

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?