• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Draken

CT, åh vad drygt. Sover hon i sin säng eller i er? Är din man pappaledig eller är hon på förskola?

• CT11

Draken- det är blandat, hon sover mest i sin egen säng. Hon är ett typiskt "överlevarbarn". Mannen är f-ledig tills augusti. Längtar tills hon börjar f-skola- få igång ekonomin igen och hon kan få ännu mer stimulans. 

Hur fungerar det för er/dig att jobba och lämna/hämta på fsk? 

• Draken

CT, vår son börjar också i augusti. Min sambo är ledig nu och jag tar mina sista dagar under sommaren. Vi drog ut på det lite...

Svårt det där med sömnen. Hoppas det blir bättre snart.

• Tabbs2

Hej på er!
    Inte orkat skriva på ett tag..

Vad jobbigt tm med jobbet o cystan o allt..hur går det nu?

Shit vad tiden går o era barn börjar redan på dagis...

Tja vad ska jag säga då... vårt sista försök gick inte heller...
    Nu ska vi göra ett forsök med de frysta..sen blir det väl ett uppehåll o nya förösk efter sommaruppehållet...
    Förra månaden hade jag blödningar och spottings I stort sett varje dag..hoppas det inte är ngt knas utan endast tillfälligt...men sager som du tm- alltid är det ngt...

Hoppas ni alla kan njuta av den kommande sommaren iaf:)

Kram på er!

• Draken

Usch vad trist Tabbs. Det är så svårt att veta vad man ska skriva. Jag läste början av vår tråd igår. Just att ventilera med någon som är i samma situation är så skönt. Nu är vi ju inte riktigt det längre men jag försöker tänka mig in i din situation. Ett barn går ju inte att beställa. Hur gärna man än vill. Det är så orättvist. Jag tror fortfarande att du kommer sitta där en dag med ett barn i knät. Så ge inte upp! Du är en fantastisk kämpe.

• tm78

Hej igen alla, hoppas att ni har en fin sommar!

Själv har jag verkligen kunnat koppla av - jag har ju varit ledig sedan 1. april och är ledig ända fram till mitten av augusti, då ska jag börja på mitt nya jobb. Blir spännande. Men det är vääääldigt skönt att bara kunna vara hemma också... I alla fall nu, när nytt jobb är fixat - och jag fortfarande har lön från mitt gamla jobb Skrattande

Vårt tredje FET-försök fick vi också avbryta, på grund av en ny cysta + för tunn slemhinna. Vet inte om det är otur eller om kroppen reagerar med cystor när jag får höga doser östrogen. I alla fall så provade vi i naturlig cykel nu, och det har gått bra. Slemhinnan var tjock och fin, och ingen cysta - och bägge de två första embryona klarade upptiningen! Så igår fick vi tillbakasatt dem, och så har vi två kvar i frysen. Jag hoppas så innerligt att det är vår tur nu. Detta var vårt sjunde försök om man räknar både fullförda och avbrutna försök. Vet inte hur mycket mer vi orkar.

Hur går det för dig Tabbs? Har ni gjort ett frysförsök nu? Så himla jobbigt med dagliga blödningar - som om man inte har nog att tänka på och bekymra sig för... Rynkar på näsan Hoppas att det har ordnat sig nu och att du snart skriver här om plus på frysförsöket! Drömmer

Önskar er alla en trevlig sommar!

• CT11

Tm- Åh va roligt att läsa- du verkar ha energi och känna dig bra med ledighet, välbehövlig sådan! och att slemhinnan var fin, skönt. Nu håller jag verkligen (såklart, som jämt.. men ändå) tummarna!!!! Uppdatera så snart det händer ngt, om du orkar. Spännande! 

Tabbs- suck över blödningar och tråkigheter.. Hoppas du mår bättre nu och att det är stabilt. 

Kram t er alla o hoppas ni får en skön sommar

• tm78
    JAG ÄR GRAVID!!! Shit, jag vet inte vad jag ska tro! Blodprovet idag visade hcg på 125, så det är ingen tvekan enligt sjusköterskan. Herregud, jag bara tjuter och vet inte vad jag ska göra. Jag har verkligen inte känt någonting, och var helt säker på att det var negativt i morse när jag åkte in.
  • CT11
    tm78 skrev 2014-07-08 15:01:36 följande:
    JAG ÄR GRAVID!!! Shit, jag vet inte vad jag ska tro! Blodprovet idag visade hcg på 125, så det är ingen tvekan enligt sjusköterskan. Herregud, jag bara tjuter och vet inte vad jag ska göra. Jag har verkligen inte känt någonting, och var helt säker på att det var negativt i morse när jag åkte in.
    WOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWWWWW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jippieee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SoligSoligSoligSolig
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?