• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Men tm shit vilket bra resultat!!! Vad har ni gjort annorlunda den här gången?? Håller tummarna så d vitnar:) Vi ska göra nästa o förhoppningsvis sista behandlingen om ca tre veckor.. Sen gör vi ivf o försöker själva:) Vi har också ställt oss i adoptionskö...

• tm78

Det går nog inte denna gången heller. Har börjat få spottings och mensvärk, så jag har inte så mycket hopp kvar Gråter Får hoppas på de vi har i frysen istället.

Ja, vad gjorde vi annorlunda denna gången? Vi har bägge uteslutit gluten ur kosten, 100% sedan början av oktober. Plus uteslutit mjölkprodukter till ca 95%. Och så har jag druckit väldigt lite alkohol sedan oktober och fram till nu - blev bara lite kring jul och nyår annars har det i stort sett inte varit något alls. Är ju väldigt svårt att säga vad (om något) som har haft effekt, men personligen har jag mest tro på gluten efter att ha läst väldigt mycket om det. Det kan ju också vara så att det bara är omständigheterna, man har ju bra och dåliga månader naturligt - men två läkare har sagt till mig den här gången att de aldrig har sett SÅ stor skillnad hos någon tidigare.

Jag har också börjat tänka lite på adoption, men jag känner att jag inte kan ge upp hoppet om ett biologiskt barn än - och i Norge är det förbjudet att stå i adoptionskö när man håller på med IVF. Jag tror att om vi inte lyckas med IVF så blir det helt enkelt inga barn för oss.

Lycka till med nästa behandlig Tabbs, den är nu snart? Håll mig informerad om vad som sker Glad

• Tabbs2

Hej! Hur går det??? Tråkigt om d inte funkat... Men ni har ju ngtra i frysen i så fall... Näe adoption är ju inte samma sak alls.. Men kan vi inte få barn så känner jag att jag iaf kan hjälpa ett barn som redan finns... Har nu börjat med prednisolon o hoppas att d e sista felande pusselbiten... Inte fått nytt datum än för nästa behandling men borde ju bli snart... Sen gör vi nästa IVF vid nästa mensstart.. Om ca två veckor.. Kram

• Tjingeling77

Vill bara skicka en stor kram till er för att ni är sånna kämpar!!!
    Hoppas verkligen att det tar sig för er alla så fort som möjligt och Stein oxå snart får njuta av lite bebismys.

Själv har vi det bra.
    Vilda är nu 3 månader och jag fattar inte var dagarna tar vägen. Men njuter i alla fall så mycket jag bara kan.

Vill bara ni ska veta att jag tänker på er ofta.
    Kram

• Draken

Det här meddelandet borde jag ha skrivit väldigt, väldigt länge sedan.
    Jag läser här ofta men och följer er alla, håller tummar och tår när det behövs. Har tyvärr haft lite för stressig tillvaro. TM och Tabbs ni är fantastiska kämpar.

• Tabbs2

Hej draken! Du har varit saknad:) Imorgon får jag tillbaks en blastocyst:) i fredags plockades 10 ägg ut och i måndags när återföring eg skulle ske så ringde de o sa att de ville odla vidare:) ska bli spännande att se om vi får ngt till frysen oxå... Har så sjukt höga förväntningar på det här försöket så d kommer bli ett hårt slag om detta oxå skiter sig... Tm Hur går d?

• tm78

Hej alla! Och välkommen tillbaka Draken Glad

Hur går det Tabbs??

Ledsen för min frånvaro, men ibland orkar jag verkligen inte. Vi hade ett frysförsök nu i mars, men var tvungna att avbryta på grund av att jag har en stor cysta som måste försvinna först. Alltid är det något Skrikandes

Jag försöker att fokusera på allt möjligt annat, men just nu är allt tungt. Jag har blivit av med jobbet också, på grund av nedbemanning och principen "sist in, först ut". Men det är ju i alla fall vår, så jag satsar på att jag går ljusare tider till mötes - på alla fronter Glad

Kram på er!

• Draken

Åh Tabbs, hur har det gått?

Tm, helt förståeligt. Vad trist med jobbet. Jag försöker alltid tänka att det finns någon mening med det som händer trots att det ibland är svårt. I efterhand har man ju alltid att tacka allt man gått igenom för att man är där man är.

• CT11

Glad påsk Draken

Hur mås det här? Hur har ni det allihop?

Ego- Vi har flyttat och det tar ganska mycket kraft men det tar mest kraft att vår dotter fortfarande inte sover utan vaknar o vaknar varje natt flera gånger....SkrikandesSkrikandesSkrikandes Liknar ibland ett dårhus här hemma på nätterna. Hon skriker, jag får panik, mannen rusar runt o försöker lugna ner oss, jag svär, han svär, dottern skrattar o är plötsligt klarvaken... Obestämd Sen ska man jobba hela dagen o jag reser ganska mycket i tjänsten, försöka vara fokuserad och ambitiös... huh.

Kram på er!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?