tm78 skrev 2012-12-06 16:42:20 följande:
Åh, vad roligt att höra CT! Hur känns det nu? Nu när du har gjort det som du var så rädd för? Belöningen man får väger väl upp för absolut all smärta och oro skulle jag tro?
Hej Tjingeling och välkommen hit! Jag har missat att du har kommit in i tråden. Vem är du, och vad är din historia? Eller det har du kanske redan berättat? Jag ska läsa bakåt i tråden lite när jag får tid ikväll
Nu, back to work... Deadlines, deadlines, deadlines... Jul-lugnet (finns det på riktigt??) har INTE sänkt sig här i alla fall...
Hahaha ser ut som att mitt inlägg om mig själv inte har kommit med... inte så bra det där med att skriva från mobilen:). Har i alla fall följt med här en tid:).
Här kommer en snabb story om mig:).
35 år blev gravid direkt efter att vi tog ut spiralen i december förra året. Fick missfall i januari.
Sen hade jag turen att bli gravid direkt igen med bara en liten mini mens efter MF:et.. Tyvärr blev det ett X på vänster äggledare och jag opererades i v.9 med titthåls operation. Jag hade även 2 cystor, 5x9 cm och 7x9 cm i den högra äggledaren. Den ena sprack under operationen men den andra kunde dom inte göra något åt då dom inte ville riskera att den kunde skada min högra äggledare oxå.
Operationen gick bra och jag fick behålla båda mina äggledare. Kroppen återhämtade sig ganska bra, bara hjärtat som tog lite stryk men har återhämtat mig bra tycker jag.
Vi har sedan varit väldigt noga med att skydda oss då vi bestämde oss för att åka till Bali i oktober, 4 veckos semester i värmen för att bara slappna av och njuta lite. Hade inte lust att vara gravid och må illa eller råka ut för ett nytt X när man är i Indonesien...
Så när vi nu kom tillbaka bestämde vi oss för att inte skydda oss längre... Så klart så är mensen sen denna månaden bara för att sätta igång den där oroskänslan... Jag är inte gravid för jag har tagit tester och var hos gyn igår för att dubbelkolla.. Så vet inte vad kroppen håller på med nu.
Har gått över med 7 dagar så hoppas att den kommer snart så att vi kan köra på.
Man har ju inte direkt åren på sin sida och jag kan inte sluta att gå och tänka på det hela tiden även om jag försöker låte bli....
Det var lite om mig!