• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • tm78

Åh, så typiskt att han är bortrest Draken!

Tabbs, det är inte kört innan mensen kommer... Men, jag vet vad du menar. Man kan verkligen bli lurad av sin egen kropp ibland. Jag håller tummarna i alla fall!

Ego: Nu har jag tagit mig förbi den värsta knäcken, både psykiskt och fysiskt... Smärtan och tårarna är borta Tungan ute Istället försöker jag att fokusera på det som är BRA med att jag fick mensen igen:
    -Jag hinner träna mer och bygga upp en starkare kropp som “lätt” klarar en graviditet
    -Jag hinner bygga upp vitamin- och mineral (järn!)-lagret ännu mer
    -Vi hinner bygga upp den ekonomiska bebis-bufferten ännu mer
    -Jag hinner gå upp lite mer i vikt (Jag har haft en BMI på ca 17, och det är ju givetvis alldeles för lite - även om jag mår bra och inte har några ätstörningar. Men jag har gått upp ca 3 kg sedan i november, och BMI är nu 18.4. Yay!)
    -Jag kan dricka vin med mina systrar nästa helg
    ...eller nåt sånt. Jag försöker tänka positivt i alla fall...

• CT11

Hej!
    tm- härlig inställning! Jag jobbar på att se saker ur samma vinkel. Att saker händer för att de ska hända. Jag tror även att kroppens styrka osv kan vara viktig under graviditeten. Och absolut en ekonomisk buffert. Min ena syster och hennes kille har varit arbetslösa och fått barn ändå (vissa är så härligt spontana och fria...??) men själv känner jag väl att när det ändå tar tid så kan man ju förbereda sig ordentligt Oskyldig.

Tabbs- kämpa på med testandet, men vet ju aldrig!! Jag fick plus på BIM + 5! Vem vet? Jag håller stenhårt tummarna!!

Draken- Spermier lever väl ganska längeFlört. Det kanske inte alls är kört! Vet inte vad ni tycker, men verkar det inte som att alla får pojkar? Runt mig får ALLA pojkar. Min syster fick iof en flicka. Men ändå. Jag har en teori om det, och det är att vi är så himla duktiga på att pricka ÄL och de manliga simmarna är snabbare än de kvinnliga och simsalabim så blir många fler bebisar pojkar nu för tiden. Så enligt min teori, om det vill sig den här månaden så får ni en flickaHjärta.

Jag själv mår bättre. Har rest med jobbet några dagar och fått tänka på annat. Har dessutom en satsning med sambon om fritidsintressen. På lördag ska vi "vandra" Sörmlandsleden och jag har börjat åka skridskor. Typ. Även den här köksrenoveringen känns riktigt rolig. Jag funderar också på att starta eget företag... Men vet inte om jag vågar... Kanske är dags nu ändå!! 

KRAM! 

• Draken
    Tabbs2 skrev 2012-01-26 17:43:41 följande:
    Aj då Draken...men kommer sambon snart igen eller? (eller fick ni till d innan) så kan det ju funka ändå:)

Tror att det är kört den här gången..neg idag oxå...men min kropp är fantastiskt bra på att luras...ömma bröstvårtor, lätt illamående, o molvärk som inte riktigt känns som mensvärk...men som sagt skendräktig är bara förnamnet..

Förresten så fick jag reda på att min yngsta bror väntar barn igen, de är i v 9 nu o fick MF samtidigt som mig i oktober..ja vad säger man...det går uppenbarligen snabbare när man är nästan tio år yngre...

Han skulle han kommit på söndag men blev ändrat så han kommer imorgon iställetDrömmer

Man ska inte ropa hej...jag tänker iaf fortsätta hoppas åt dig...

Ja, vad säger man...jag har också en del historier runt omkring mig där de hänt liknande med missfall samtidigt som oss som lyckats igen... När det är nära en blir det ju så mycket verkligare också. Känns det bittert?     

• Draken
    tm78 skrev 2012-01-26 19:31:23 följande:
    Åh, så typiskt att han är bortrest Draken!

Tabbs, det är inte kört innan mensen kommer... Men, jag vet vad du menar. Man kan verkligen bli lurad av sin egen kropp ibland. Jag håller tummarna i alla fall!

Ego: Nu har jag tagit mig förbi den värsta knäcken, både psykiskt och fysiskt... Smärtan och tårarna är borta Tungan ute Istället försöker jag att fokusera på det som är BRA med att jag fick mensen igen:
    -Jag hinner träna mer och bygga upp en starkare kropp som “lätt” klarar en graviditet
    -Jag hinner bygga upp vitamin- och mineral (järn!)-lagret ännu mer
    -Vi hinner bygga upp den ekonomiska bebis-bufferten ännu mer
    -Jag hinner gå upp lite mer i vikt (Jag har haft en BMI på ca 17, och det är ju givetvis alldeles för lite - även om jag mår bra och inte har några ätstörningar. Men jag har gått upp ca 3 kg sedan i november, och BMI är nu 18.4. Yay!)
    -Jag kan dricka vin med mina systrar nästa helg
    ...eller nåt sånt. Jag försöker tänka positivt i alla fall...
    Helt rätt tänktSkål. Gå upp lite i vikt kan nog gynna bebisverkstaden... Grymt att du har kommit en bit på väg.

• Draken
    CT11 skrev 2012-01-26 21:28:14 följande:
    Hej!
    tm- härlig inställning! Jag jobbar på att se saker ur samma vinkel. Att saker händer för att de ska hända. Jag tror även att kroppens styrka osv kan vara viktig under graviditeten. Och absolut en ekonomisk buffert. Min ena syster och hennes kille har varit arbetslösa och fått barn ändå (vissa är så härligt spontana och fria...??) men själv känner jag väl att när det ändå tar tid så kan man ju förbereda sig ordentligt Oskyldig.

Tabbs- kämpa på med testandet, men vet ju aldrig!! Jag fick plus på BIM + 5! Vem vet? Jag håller stenhårt tummarna!!

Draken- Spermier lever väl ganska längeFlört. Det kanske inte alls är kört! Vet inte vad ni tycker, men verkar det inte som att alla får pojkar? Runt mig får ALLA pojkar. Min syster fick iof en flicka. Men ändå. Jag har en teori om det, och det är att vi är så himla duktiga på att pricka ÄL och de manliga simmarna är snabbare än de kvinnliga och simsalabim så blir många fler bebisar pojkar nu för tiden. Så enligt min teori, om det vill sig den här månaden så får ni en flickaHjärta.

Jag själv mår bättre. Har rest med jobbet några dagar och fått tänka på annat. Har dessutom en satsning med sambon om fritidsintressen. På lördag ska vi "vandra" Sörmlandsleden och jag har börjat åka skridskor. Typ. Även den här köksrenoveringen känns riktigt rolig. Jag funderar också på att starta eget företag... Men vet inte om jag vågar... Kanske är dags nu ändå!! 

KRAM! 
    Klart du vågar! Vad är det värsta som kan hända?Skrattande

Hahaha, jag gillar din pojke-flicka teori...
  • Tabbs2

Nu är nog mensen på g har rosa spottings idag...Men det känns inte så jobbigt nu, hade nog mitt psykbryt för några dagar sen!
    Försöker tänka som du tm:) låter kanon:)

Draken jag håller också med om CTs teori!
    nej det känns inte så bittert, har lite svårt att känna så när det är min egen bror..o sen är det bara inse fakta att de är mycket yngre...då är det jobbigare med de i ens egna ålder på ngt vis...

Tjiho- första dagen på mensen kan ju faktikst vara första dagen på nästa graviditet:) bring it on:)

Ha en bra fredag!

• Draken

Helt rätt Tabbs så nu jäklar gör jag några listor... Kopiera och skriv där det passar... (om ni har lust såklart). Hoppas, hoppas de ger karma.

HjärtaÄLHjärta 
    27/1 Draken

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}
    10/2 (ca) Draken

PlusPLUSPlus   

NalleBÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNGNalle

GravidGRAVID VECKAGravid

BabyFÖDDABaby  

• tm78
    Tabbs2 skrev 2012-01-27 09:34:34 följande:
    Tjiho- första dagen på mensen kan ju faktikst vara första dagen på nästa graviditet:) bring it on:)
    Härligt positivt tänkande! Glad
    God helg till er alla!
  • tm78

Skoj med listor Glad Jag lägger till mig själv och hoppas att jag få se mitt namn flyttas längre och längre ner...

HjärtaÄLHjärta 
    27/1 Draken
    7/2 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}
    10/2 (ca) Draken
    22/2 tm78

PlusPLUSPlus   

NalleBÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNGNalle

GravidGRAVID VECKAGravid

BabyFÖDDABaby  

• JLD1979

Tm78.

Testerna sa idag att jag inte är gravid men däremot har min ägglossning. Ska dock låta det gå en mens efter missfallet innan vi försöker igen :)

Hoppas ni alla får en underbar helg!!!
    Kram

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?