• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

mtt- hur går det för dig? Några känningar så här ca en vecka efter ÄL ;)?

Catarina- hur mår du?

Draken- en vecka till ÄL?

Ego- typ ÄL + 7...massa flytningar, känns som kissar på mig ibland (fräscht värre) men tror inget ändå hehe (tror ngn på d?) tempen upp ordentligt imorses oxå vilket spär på förhoppningarna mer...faan också..jag skulle ju inte hoppas!!!!

• CT11

Hej J1979! Trist! Jag har tidigare fått mens nästa cykel som vanligt. Denna gång väntar jag nu på mens och vet inte när den kommer, jag meddelar;)

• tm78

Välkommen J1979, eller vad man nu ska säga. Detta är ju inte en tråd man egentligen vill vara i på grund av temat - men det är fantastiskt stöttande tjejer här och en positiv anda Glad

Jag fick också tillbaka min mens 4 veckor efter MF-blödningens första dag, och gjorde precis som Tabbs - testade med billiga gravtester varje vecka fram tills att jag såg att allt hcg-hormon var ute ur kroppen (tog 3 veckor).

Hehe, Tabbs vi skulle ju inte känna efter denna månaden... Och det har jag GIVETVIS INTE gjort Drömmer Men jag är tröttare än vanligt och lite yr, klökte mig i morse (fast det gjorde jag förra månaden också!), vaknat 2 nätter av att jag varit kissnödig och nu sitter jag här på jobbet med uppknäppta byxor för jag är supersvullen i magen... hm... Haft en del flytningar igår och idag också. Jag hoppas så att jag håller på att gå sönder - men jag har ju varit skengravid förr...
    Har lovat mig själv att inte testa förrän tidigast torsdag nästa vecka, men vi får se hur länge jag klarar det. Har nämligen flera tester hemma, både billiga och CB...

• JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-01-19 13:35:24 följande:
    Hej J1979,
    Usch va tråkigt beklagar verkligen! Det är inget roligt att behöva gå igenom ett missfall...
    Hoppas allt kommer ut fort så att du är på banan snart igen...

Jag har nog haft tur men för min del har mensen kommit tillbaks som vanligt, dvs jag har i stort sett kunnat räkna första dagen på MF som första dagen på mens (första riktiga blödnigen vid MF ej bruna spottings o så...)
    Jag har gjort så att jag testat med billiga graviditetstester för att se när gravhormononerna är ur kroppen och så fort gravtest varit neg har jag börjat kolla med ägglossninsgtest (för att se att allt är igång igen)...

Hoppas du mår bättre snart!
    Tack så mycket :)
    Det ger en hopp att kroppen ändå kan återhämta sig så pass fort.

Mitt i det sorgliga så är jag ändå så glad för att nu vet vi att jag faktiskt kan bli "spontan gravid" trots min endometrios. För 3 månader sen satt vi och prata om vi skulle köra på IVF el Adoption. Att få ett + på gravtest vart nästan en chock. På första försöket oxå. bara det är ett mirakel efter alla problem jag haft med min endo.
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979
    CT11 skrev 2012-01-19 13:41:53 följande:
    Hej J1979! Trist! Jag har tidigare fått mens nästa cykel som vanligt. Denna gång väntar jag nu på mens och vet inte när den kommer, jag meddelar;)
    Håller tummarna att den kommer tidigare än väntat :)
    Denna väntan gör en ju knäpp med!
  • JLD1979
    tm78 skrev 2012-01-19 14:18:14 följande:
    Välkommen J1979, eller vad man nu ska säga. Detta är ju inte en tråd man egentligen vill vara i på grund av temat - men det är fantastiskt stöttande tjejer här och en positiv anda Glad

Jag fick också tillbaka min mens 4 veckor efter MF-blödningens första dag, och gjorde precis som Tabbs - testade med billiga gravtester varje vecka fram tills att jag såg att allt hcg-hormon var ute ur kroppen (tog 3 veckor).

Hehe, Tabbs vi skulle ju inte känna efter denna månaden... Och det har jag GIVETVIS INTE gjort Drömmer Men jag är tröttare än vanligt och lite yr, klökte mig i morse (fast det gjorde jag förra månaden också!), vaknat 2 nätter av att jag varit kissnödig och nu sitter jag här på jobbet med uppknäppta byxor för jag är supersvullen i magen... hm... Haft en del flytningar igår och idag också. Jag hoppas så att jag håller på att gå sönder - men jag har ju varit skengravid förr...
    Har lovat mig själv att inte testa förrän tidigast torsdag nästa vecka, men vi får se hur länge jag klarar det. Har nämligen flera tester hemma, både billiga och CB...
    Tack. Jo jag har läst tråden fr början och det är en fin och varm tråd måste jag säga. Skrattande

Vart kan man hitta billiga grav.tester? Jag är för otålig och för mycket av en kontrollfreak för att inte kolla hcg-hormonerna.

Hoppas innerligt att du är gravid!!!
  • JLD1979

Detta BIM = Icke beräknad mens... vad innebär det egentligen?

• tm78

BIM är den dagen du enligt din cykel ska ha din mens - som du ju inte vill ha. Alltså kallas det "beräknad icke mens". Inte svårare än så Glad

Jag beställer teststickor härifrån: http://www.billiga-tester.se/

• JLD1979
    tm78 skrev 2012-01-19 15:19:13 följande:
    BIM är den dagen du enligt din cykel ska ha din mens - som du ju inte vill ha. Alltså kallas det "beräknad icke mens". Inte svårare än så Glad

Jag beställer teststickor härifrån: www.billiga-tester.se/
    Aha, då är jag med. Tack :)
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?