• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • CT11

Jag har ingen aning när ÄL är för mig:) Så jag lägger in BIM när jag har haft ÄL. Tror BIM borde vara 7 mars. 

• JLD1979

Hm... min mens borde ha kommit nu så för skoj skull, i brist på annat å göra så tog jag både grav.test och ÄL test (stickor).

Nu är grejen den att ÄL-stickan ger fullt utslag för ägglossning. Det hade jag även 2 dagar i rad för ca 14 dagar sedan. Grav.testet visar ett svagt svagt positivt.

Hur går detta ihop?

Nu måste jag ju testa mig om en stund igen med båda stickorna. Jag borde ha min mens nu å varken ha ÄL el vara gravid.

Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • tm78

ÄL-tester reagerar också på hcg, så det kan vara en reaktion på att du fortfarande har hcg kvar i kroppen.
    Eller så har du helt enkelt ÄL en av de närmaste dagarna Glad Om gravtesten var supersvag så tror jag inte att det är omöjligt. Mys så mycket ni orkar, för säkerhets skull Flört

Det är ju väldigt svårt att beräkna när mensen ska komma tillbaka igen efter MF, och cykeln (+mensen) kan bli helt annorlunda. Jag hade ingen ägglossning alls månaden efter min abort/MA, och när mensen kom så var den MYCKET rikligare, längre (8 istf 3 dagar) och ondare... Och det har den fortsatt att vara, blä! Fördelen är att cykeln verkar ha blivit några dagar kortare.

• JLD1979
    tm78 skrev 2012-02-09 12:01:07 följande:
    ÄL-tester reagerar också på hcg, så det kan vara en reaktion på att du fortfarande har hcg kvar i kroppen.
    Eller så har du helt enkelt ÄL en av de närmaste dagarna Glad Om gravtesten var supersvag så tror jag inte att det är omöjligt. Mys så mycket ni orkar, för säkerhets skull Flört

Det är ju väldigt svårt att beräkna när mensen ska komma tillbaka igen efter MF, och cykeln (+mensen) kan bli helt annorlunda. Jag hade ingen ägglossning alls månaden efter min abort/MA, och när mensen kom så var den MYCKET rikligare, längre (8 istf 3 dagar) och ondare... Och det har den fortsatt att vara, blä! Fördelen är att cykeln verkar ha blivit några dagar kortare.
    För 2,5 veckor sedan så tog jag även ett gravtest och då hade jag inget HCG kvar i kroppen efter MA. Det va då jag hittade min ÄL igen några dagar efter det oxå.

Tycker detta är skumt. Förra ÄL så hade vi kondom för att inte bli gravida för att låta det gå en mens emellan innan vi försökte igen. Så detta är väldigt skumt. Hoppas det är en ÄL för gravid borde jag inte kunna vara.

ÄL är bra skit däremot Skrattande

Tack för det snabba svaret. har suttit på nålar här. Ska testa ikväll igen och även imorgonbitti.
    Kram
  • Tabbs2

JLD- Om du är hundra på att tidigare gravtest varit negativa o hundra på att du inte kan vara gravid, så tror jag på ÄL! Det kan ju vara så att kroppen e lite knas efter MF/MA. Den kanske gjorde ett försök till att ägglossa för 14 dgr sen när du hade utslag men sen släppte inget..så nu försöker den igen...Så ligg i för säkerhets skull:)

Men om det finns en chans till graviditet så kan ju som redan sagts ÄL-test ge utslag för det... Har iof oxå hört att man kan få utslag med ÄL-test vid mens oxå...

hör av dig hur d går:)

• Tabbs2

Själv så skiter jag ju i ÄL-test o tempning den här månaden..Men jag vet ju för d vilken dag jag e på...så det blir ju jobbigt ändå! Nu tex är jag på dag 13 o vet att jag brukar ha ÄL dag 14-16 ngnting så då går jag ju lik förbannat o tänker på att vi måste ha sex si o så...bläää!!!
    Näe- blir d inget den här  gången heller trots varanandag metoden (typ) o "noll" koll så tänker jag baskemig köra med ÄL-test nästa gång...då har man ju ett hum i varje fall...

tm- hur går d för dig då med ÄL o allt:)

• Draken
    JLD1979 skrev 2012-02-09 12:33:58 följande:
    För 2,5 veckor sedan så tog jag även ett gravtest och då hade jag inget HCG kvar i kroppen efter MA. Det va då jag hittade min ÄL igen några dagar efter det oxå.

Tycker detta är skumt. Förra ÄL så hade vi kondom för att inte bli gravida för att låta det gå en mens emellan innan vi försökte igen. Så detta är väldigt skumt. Hoppas det är en ÄL för gravid borde jag inte kunna vara.

ÄL är bra skit däremot Skrattande

Tack för det snabba svaret. har suttit på nålar här. Ska testa ikväll igen och även imorgonbitti.
    Kram

Hmm, finns det någon möjlighet att urinen var mer utspädd när du testade förra gången (icke morgonurin, druckit mycket)? Testar du med samma stickor? Hur länge sedan nu är det du hade ditt MA? Å så sista frågan, kan du ha missbedömt ÄL (du fick positivt ÄL-test och trodde det var ÄL men egentligen reagerade ÄL-testen på hcg som fanns kvar...) och så hade du ÄL senare och har lyckats bli gravid? Obestämd
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-02-09 14:39:34 följande:

JLD- Om du är hundra på att tidigare gravtest varit negativa o hundra på att du inte kan vara gravid, så tror jag på ÄL! Det kan ju vara så att kroppen e lite knas efter MF/MA. Den kanske gjorde ett försök till att ägglossa för 14 dgr sen när du hade utslag men sen släppte inget..så nu försöker den igen...Så ligg i för säkerhets skull:)

Men om det finns en chans till graviditet så kan ju som redan sagts ÄL-test ge utslag för det... Har iof oxå hört att man kan få utslag med ÄL-test vid mens oxå...

hör av dig hur d går:)

Jag ska testa imorgonbitti igen på morgonurin. För det var det jag provade på tidigare idag. Återkommer när det är gjort imorgon :)

Tack för hjälpen.
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-02-09 15:25:07 följande:
    Hmm, finns det någon möjlighet att urinen var mer utspädd när du testade förra gången (icke morgonurin, druckit mycket)?

Testar du med samma stickor?

Hur länge sedan nu är det du hade ditt MA?

Å så sista frågan, kan du ha missbedömt ÄL (du fick positivt ÄL-test och trodde det var ÄL men egentligen reagerade ÄL-testen på hcg som fanns kvar...) och så hade du ÄL senare och har lyckats bli gravid? Obestämd
    Det var på morgon urin, dag och kvällsurin då jag testade två dagar som visade ÄL hela tiden. Tog även gravtest samtidigt och det visade negativt då.

Det är samma stickor jag använder för både grav samt ÄL-test.

Den 16 jan så var jag på sjukhuset och fick tabletter för att stöta ut embryot så jag räknar det som MA datum även fast jag började blöda redan den 14e jan.

Tror inte det då gravtest visade negativt samtidigt som ÄLtest visade positivt 2 dagar på raken.

Jag hoppas att det är en riktig ÄL helt enkelt så ikväll ska jag hoppa på karl när han kommer innanför dörren Flört
  • tm78
    Tabbs2 skrev 2012-02-09 14:43:18 följande:
    Själv så skiter jag ju i ÄL-test o tempning den här månaden..Men jag vet ju för d vilken dag jag e på...så det blir ju jobbigt ändå! Nu tex är jag på dag 13 o vet att jag brukar ha ÄL dag 14-16 ngnting så då går jag ju lik förbannat o tänker på att vi måste ha sex si o så...bläää!!!
    Näe- blir d inget den här  gången heller trots varanandag metoden (typ) o "noll" koll så tänker jag baskemig köra med ÄL-test nästa gång...då har man ju ett hum i varje fall...

tm- hur går d för dig då med ÄL o allt:)
    Jodå, jag är på ÄL + 4 idag både enligt mig själv och Fertility Friend... Har redan börjat känna efter såklart och blir galen på mig själv, det är ju omöjligt att känna något så här tidigt. Det vill säga; det är omöjligt att känna något som faktiskt har med en graviditet att göra så här tidigt - men jag känner ju massa inbillade symptom hela tiden Skäms
    Har provat typ allt samtidigt denna månaden (bidrottninggelé, rosenrot, grapefruktjuice och varannandag-sex)... Vi får se om något av det har gett resultat... Annars ska jag nog inte försöka med något nästa månad. Om jag kan låta bli...
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?