• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Draken
    Tabbs2 skrev 2012-01-30 10:24:52 följande:
    Hej på er!

CT- låter ju super att det går framåt så bra:) åh himla kul med nytt jobb o allt annat! Bra!

JLD- låter inge kul att ha så ont...kan man göra ngt åt just smärtan? Kan som sagt va bra att vänta en mens...men förtsår precis hur frusterande d e...

Draken-hoppas helgen vart bra?

Själv hade vi en bra helg trots mens;) åkte längdskidor igår för första gången på typ 15 år, kass teknik så jag har fruktansvärd träningsvärk idag:) men kul va d! Ska verkligen försöka tänka att jag nu har lite mer tid på att komma i form m.m...

Tack, helgen var lugn och skön. Fick dock veta att jag måste göra en jäkla omtenta nästa vecka men å andra sidan håller det mig sysselsatt...

Åh, längdskidor är ju grym träning. Fick du ont i ljumskarna kanske? 

Har också funderat lite på mina "levnadsvanor" och jag ska försöka satsa lite på att bli lite hälsosammare...nu tränar jag 5-6 gånger i veckan och har varit ute och festat rätt mycket...3-4 gångers träning och mindre fest kanske? Tror iofs inte att det spelar så stor roll i fertilitetssyfte då det nästan var ännu värre de gångerna vi lyckades...aja...

Låter som om denna mens inte var en av de värre gångerna? Nu satsar vi på oktoberbarnHjärta   
  • Draken
    JLD1979 skrev 2012-01-30 21:28:44 följande:
    TYvärr inte... har tidigare kontrollerat den m p-piller och morfin. Inget som jag vill ta nu när jag vill bli gravid :(

Långfärdsskridskor...va 15 år sen jag åkte det med... jag e kass på vintersporter. Å så fryser jag jämt. Satsar som du på att komma i form. Lika bra... håller mig sysselsatt och får mig att sluta tänka för mycket. Hejja oss! :)

Andra smärtstillande är för svaga? Lider med dig med smärtan. Usch!

Ja, heja heja heja oss nuSkrattande  
  • Draken

Snyggar till listan lite... ("bättre lycka nästa gång"-kolumnen behöver vi verkligen inte)

HjärtaÄLHjärta  
    27/1 Draken
    7/2 tm78
    10-12/2 Tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}
    1/2 (ca) CT11
    10/2 (ca) Draken
    22/2 tm78
    24-25/2 Tabbs

PlusPLUSPlus

GravidGRAVID VECKAGravid

BabyFÖDDABaby  
  • Tabbs2

Hej på er!

Bra draken att du tog bort bättre lycka nästa gång:)
    Jodu väldans träningsvärk i ljumskarna, kunde knappt gå:)

Angående mindre fest så tänker iaf jag på att hålla igen mellan ÄL o BIM i fall....speciellt nu efter den där danska studien som visar på att även små mängder kan påverka ( o de råder alla som försöker att inte dricka alkohol..)

Jag ville ju ha ngt annat att tänka på o de har jag fått:) vår luftvärme pump har kaikat ihop..så ingen värme o inget  varmvatten jipi!! lyckades i alla fall fixa igår så allt e lite ljummet nu...reparatör kommer to...typiskt att sånt händer när det ska bli typ 20 minus...man märker snabbt hur beroende man e av alla dessa moderniteter som värma, vatten o el:)

CT- hur var det försökte ni denna månaden? hur går det ngn mens ännu?

• CT11

Hello!
    Jag väntar och väntar... Ingen mens. Mina bröst är knappt ens pms-iga och jag har inga andra symptom på att den är på väg. Tyvärr är jag hemma med magsjuka (bläää) så det kan vara det som gör att den inte dyker upp. Jag väntar dock spänt, första dagen på mensen ska jag kontakta röntgen och på tredje dagen ska jag ta blodprover. Som pco-donna är det lite nytt att lära sig! Sambon lämnade sitt prov igår så det är klart. Han har också lämnat blodprov och vi ska få svar på allting nästa gång vi träffar läkaren. På sätt och vis är det här jätte bra, men jag kan inte hjälpa att starkt känna hur onaturligt det är och hur jag hade trott och velat att det skulle gå mer av sig själv. Varför är inte barnaskapandet så naturligt som man har lärt sig att det ska vara? Med den man lever med och har givit sitt liv åt, så bara går det här "naturliga" emot. Usch, jag kommer inte ifrån en gnagande känsla av att det känns fel.. Men men. Jag tror det är mitt ego som skriker. Har alltid sett på mig själv som kompetent och "duktig" och detta är verkligen inget som jag kan kontrollera och göra "rätt". . Vi hade sex några gånger denna cykel, men efter missfallet var jag inte så på, och jag har testat negativt nu flera dagar i rad, som väntat.  Min syster är gravid med sitt andra barn, suck. 

Är det någon av er som funderar på Bidrottninggelé? 

• Tabbs2

CT- förstår hur du känner...man har alltid fått höra hur jädra viktigt det är att man skyddar sig, precis som att man blir med barn bara man tittar på en man:) men nu när det är dax så va man inte alls förberedd på att det skulle vara så svårt o ta sån tid! Det är nog lite därför det känns så onaturligt, men jag tror inte att det är så himlans ovanligt... får väl vara glada att vi lever nu o inte för hundra år sedan...då hade vi kanske inte fått barn, men nu kommer vi få det, bara att det tar lite krångligare vägar..;)

Man får föröka släppa det där att man ska va så jädra perfekt o göra allt "rätt", det finns inget duktigt o rätt i det här det är bara naturen som styr....

Bidrottningsgele har jag provat (säg ngt jag inte provat hahaha)... märkte väl inget direkt:) men värt att prova innehåller ju en del bra grejer hur som!

• CT11

Ja eller hur! Jag ska verkligen börja släppa på det där med att vara duktig. Så trött på det. För övrigt så verkar det för mig med PCO finnas en hel del fördelar;
    1) Fertil upp i högre ålder
    2) Lätt att lyckas med IVF
    3) En kropp som har lätt att bygga muskler och styrka
    4) Etc, säkert någonting mer:) 

Så naturen ger och tar kan man ju säga!

Tabbs- hur många månader testade du med Bidrottninggele? Jag har hört att tex apiforce ska vara jättebra. Jag testade en månad, men det blev inget förrutom gigantiska bröst haha. Det var iof lite kul:) Kanske om man testar ett par månader?

Draken- snart bim för dig:) Några symptom? Kanske för tidigt ännu..:) 

• Draken

Håller med fullständigt...prestationer är inte allt (kanske någon som såg dokumentären om Emma Igelström igår?). CT11, det finns verkligen för- och nackdelar med allt...Glad Fortfarande ingen mens? Isf är det ju inte körtSkrattande

Har fått en brun bödning idag...först tänkte jag i mina förhoppningar att det kanske skulle kunna vara en nidblödning men sist jag hade det var den rosaröd...och det är ju mer troligt...brunt blod är ju gammalt blod... Mens redan nu? En vecka för tidigt...  

• Tabbs2

CT- bra med positiva tankar kring PCO :) Ingen mens än?
    jag har ätit bidrottninggele av o till i ett år ungefär. Äter från mens till ÄL...

Draken- kan mycket väl vara nidblödning! Blodet kanske inte kom ut med en gång? Jag hade en brun flytning som nidblödning den första gången... Hoppas hoppas:)

Hur är det med dej JLD nu?

• CT11

Draken- låter mkt spännande!! Håller tummarna!! Jag fick mens idag, och har bokat in mig på röntgen. Känns toppen!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?