• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • tm78
    CT11 skrev 2012-01-24 15:49:13 följande:
    Jag vet att jag inte "borde, och jag vet att jag drar ned mig själv och säkert er också.. Men idag känner jag mig bara hur ledsen och rädd som helst. Så snart jag slappnar av kommer tårar och jag sitter här på jobbet med blanka ögon, går in på toa och gråter kommer ut o lossas som ingenting såklart och sen kommer tårar igen bakom dataskärmen. Det känns obarmhärtigt och så orättvist. Att få barn "ska" vara någonting positivt och naturligt, komma av kärlek bla bla bla. Inget av det känner jag och min sambo just nu. I ett tappert försök igår skojade vi om runk på burk (rimmar nästan) men idag kom sorgen. Kö till ivf?? Overkligt. Kram t er
    KRAM! {#emotions_dlg.flower}
  • tm78
    Draken skrev 2012-01-24 16:44:20 följande:
    Det är ju därför vi finns här. Du ska vara precis hur ledsen som du är. Att inte våga känna sorg leder knappast till att du mår bättre (och inte vi heller för den delen).

Ja, det är fruktansvärt orättvist och utan logik. Jag tror att jag har skrivit det förut...om det är något jag har lärt mig är det att de sakerna man fått kämpa otroligt mycket för är värda så mycket mer när det väl lyckas... Nu menar jag inte att vi kommer att älska våra barn mer än någon som lyckas direkt men jag tror att det kommer väldigt värdefull erfarenhet som vi på olika sätt kan ge våra barn... Jag tror det enda vettiga är att fortsätta att älska livet och aldrig ge upp så lovar jag att vi alla lyckas förr eller senare.

Det var djupt men jag som inte tror på något "annat" tror iaf på karma...
    ...och att drakar enbart lyfter i motvind...Flört

STOR STYRKEKRAM      
    Väldigt fint skrivet Draken! {#emotions_dlg.flower}
  • Tabbs2

Hallåj på er!

CT- hoppas d känns lite bättre idag?

Draken- kanske skita i att testa om du klara d? Det enda är ju att det känns som man "måste" ha så himla mkt mer sex om man inte vet när ÄL är, hahaha (låter ju helt skruvat...)
    hmmm ett företag säger du...kanske ska grunna på ngt sån´t...

Ego- va o tränad eigår o d va så jädra tungt..kände mig spyfärdig o brösten gjord eont som satan när man studsa runt...MEN inget plus o inen mens än...det drygaste av ALLT är den jädra väntan HELA tiden..

• tm78

Ja, väntan är det värsta... Men den slapp jag nu helt plötsligt när mensen bestämde sig för att komma 3 dagar för tidigt. WTF?? Men bättre för tidigt än för sent om den ändå ska komma antar jag. Blir bara så deprimerad Gråter Ont så in i h-vete har jag också. BLÄÄÄÄÄÄÄ

Hoppas att det går bättre för dig Tabbs! Har du känt något mer efter träningen igår?

JLD - har du fått dina tester och kollat om allt hcg är ute än?

CT - som Tabbs skrev, hoppas att det känns bättre idag!

Draken - du hinner väl inte titta in här nu när du är mitt i ÄL-perioden Flört Lycka till!

• Draken
    CT11 skrev 2012-01-24 18:49:48 följande:
    Åh. Så fint skrivet. Draken- är du poet? Borde bli. Tack va ni är underbara. Puss&Kram

Som sagt, det är ju därför vi finns. Hur känns det nu?

• Draken
    Tabbs2 skrev 2012-01-25 11:26:31 följande:
    Hallåj på er!

CT- hoppas d känns lite bättre idag?

Draken- kanske skita i att testa om du klara d? Det enda är ju att det känns som man "måste" ha så himla mkt mer sex om man inte vet när ÄL är, hahaha (låter ju helt skruvat...)
    hmmm ett företag säger du...kanske ska grunna på ngt sån´t...

Ego- va o tränad eigår o d va så jädra tungt..kände mig spyfärdig o brösten gjord eont som satan när man studsa runt...MEN inget plus o inen mens än...det drygaste av ALLT är den jädra väntan HELA tiden..

Jag och min sambo spånar som tusan nu på att komma på något litet vid sidan av. Gärna inkl med något intresse vi har... Lite roligt att ha något att spåna på... Du kanske har något sådant? Eller en annan dröm?
  • Tabbs2

Hallåj!

tm- surt att den kom men håller med om att det är bättre att den kommer tidigt om den nu måste komma...
    väntar otåligt, borde få mens idag el imorrn (el kanske lö vem vet:))

Drake- hur gjorde du nu då m testandet?

• Draken
    tm78 skrev 2012-01-25 21:41:02 följande:
    Ja, väntan är det värsta... Men den slapp jag nu helt plötsligt när mensen bestämde sig för att komma 3 dagar för tidigt. WTF?? Men bättre för tidigt än för sent om den ändå ska komma antar jag. Blir bara så deprimerad Gråter Ont så in i h-vete har jag också. BLÄÄÄÄÄÄÄ

Hoppas att det går bättre för dig Tabbs! Har du känt något mer efter träningen igår?

JLD - har du fått dina tester och kollat om allt hcg är ute än?

CT - som Tabbs skrev, hoppas att det känns bättre idag!

Draken - du hinner väl inte titta in här nu när du är mitt i ÄL-perioden Flört Lycka till!

Trist, men ja, hellre för tidigt än för sent... Har du något inplanerat i helgen? STOR KRAM
  • Draken
    Tabbs2 skrev 2012-01-26 10:42:35 följande:
    Hallåj!

tm- surt att den kom men håller med om att det är bättre att den kommer tidigt om den nu måste komma...
    väntar otåligt, borde få mens idag el imorrn (el kanske lö vem vet:))

Drake- hur gjorde du nu då m testandet?
    Hoppas, hoppas den lyser med sin frånvaro...Skrattande

Jag testade ändå...Skäms...idag...och fick en glad gubbe...mycket dålig timing då min sambo är bortrest...  
  • Tabbs2

Aj då Draken...men kommer sambon snart igen eller? (eller fick ni till d innan) så kan det ju funka ändå:)

Tror att det är kört den här gången..neg idag oxå...men min kropp är fantastiskt bra på att luras...ömma bröstvårtor, lätt illamående, o molvärk som inte riktigt känns som mensvärk...men som sagt skendräktig är bara förnamnet..

Förresten så fick jag reda på att min yngsta bror väntar barn igen, de är i v 9 nu o fick MF samtidigt som mig i oktober..ja vad säger man...det går uppenbarligen snabbare när man är nästan tio år yngre...

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?