• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • tm78
    Draken skrev 2012-01-22 14:32:22 följande:

När ni gör era ÄL-test, vilken tid på dygnet gör ni dem?

Jag har provat olika tidpunkter och kommit fram till att morgonen är bäst för mig, men ideellt sett ska man väl inte använda morgonurin på ÄL-tester. Tror jag har läst att ca kl. 10-11 på förmiddagen är bästa tiden att testa, men det blir en omöjlighet för mig då jag alltid är på jobbet då. På eftermiddagen när jag har kommit hem från jobbet har jag aldrig fått utslag, men jag dricker ofta mycket på en dag så urinen är nog ganska utspädd då. Men morgonen funkar som sagt för mig.

Är det ÄL-tider för dig nu? Lycka till! Skrattande

JLD1979: Tråkigt att det inte blev något husköp Rynkar på näsan Men det kommer fler chanser! Vi letade och budade i över två år innan vi äntligen fick köpt. Det sved många gånger att bli överbjuden, men så här i efterhand så är jag väldigt nöjd att vi inte fick något annat hus än just detta vi har nu Glad

Nix: Du har väl inte testat än...? Tungan ute Jag känner mig extremt ogravid just nu, så jag har i alla fall inte slösat några tester än.

Och, CT11: Lycka till på mötet imorgon!! För det var väl imorgon...?
  • CT11

Tack!! Ja imorgon kl.14.20 får ni hålla tummarna;) Vill verkligen inget annat an bli gggrrraaaavviiiidd nu!!!

• Draken

Har också hört att morgon inte ska vara det bästa för ÄL-test...men jag har jättesvårt att få in det någon annan tid under dagen och framför allt inte om man inte ska ha druckit vatten på 3-4 timmar innan...tänkte om det verkligen spelade så stor roll...men tack för era svar...då tror jag att jag kör på morgon ändåGlad

Har nog inte ÄL förrän nästa helg...ville bara vara lite förberedd.

CT11, håller tummar, tår och skickar massa goda tankar till dig imorgon{#emotions_dlg.flower}          

• Tabbs2

Hallåj på er!

Draken- mitt nick började T o slutade med abbsFlört...
    Jag testar två ggr per dag, en direkt på morgonen o en på kvällen typ vid 8-tiden...då känns det som jag får bättre koll på när stegringen verkligen är...(spannet blir mindre liksom)

CT- håller tummarna idag då!

JLD- tråkigt med huset men du ska se att det kommer ett ännu bättre snart!!

tm- jag känner mig oxå väldigt ogravid o neg...lite öm i brösten men det har jag tydligen varit de senaste cyklerna...hmmm får väl inse att det är ett nytt pms tecken...bläää

Under helgen har jag funderat en del o bestämt att jag måste sluta fokusera så himlans på det här...jag har sagt till min akupunktör att jag slutar o jag tänker sluta med tempandet o även ÄL-test...orkar inte längre när alla tankar kretsar kring den här jädra verkstan...

• Draken
    Tabbs2 skrev 2012-01-23 09:22:38 följande:

Hallåj på er!

Draken- mitt nick började T o slutade med abbsFlört...
    Jag testar två ggr per dag, en direkt på morgonen o en på kvällen typ vid 8-tiden...då känns det som jag får bättre koll på när stegringen verkligen är...(spannet blir mindre liksom)

CT- håller tummarna idag då!

JLD- tråkigt med huset men du ska se att det kommer ett ännu bättre snart!!

tm- jag känner mig oxå väldigt ogravid o neg...lite öm i brösten men det har jag tydligen varit de senaste cyklerna...hmmm får väl inse att det är ett nytt pms tecken...bläää

Under helgen har jag funderat en del o bestämt att jag måste sluta fokusera så himlans på det här...jag har sagt till min akupunktör att jag slutar o jag tänker sluta med tempandet o även ÄL-test...orkar inte längre när alla tankar kretsar kring den här jädra verkstan...

I know youSkrattande

Jag håller med dig fullständigt...vad fasiken...av alla tankar hit och dit blir man ju knäpp...
    Jag har också slutat tempa och efter den här ÄL-perioden är mina test slut...de räcker nog inte ens...så jag är lätt med i din "inte testa och fokusera på annat pakt"...

Ett litet roligt projekt kanske skulle vara något?  

• Tabbs2

haha jag e veligast i världen:) bytte signatur igen saknade det:) kändes liksom som mitt namn:)

Ja, va för roligt projekt skulle d kunna va? För att skingra tankar gör jag just nu:

tränar två dgr i veckan
    fokuserar på att hundarna ska få långa promenader o mkt lek
    målar o tapetserar hemma
    försöker ha mkt på jobbet
    planerar resa (men blir inte förrän april)
    bokar in middagar o fikor m vänner
    kollar massor av serier
    städar som en tok
    shoppar alldeles för mkt kläder och blommor till trädgård o stuga
    försöker spara pengar (går sådär ihop med ovanstående punkt)

Förslag på annat?:)

Fd Tabbs
  • tm78

Jag vaknade i morse med molvärk i ryggslutet, och extrema humörsvängningar. Förbannad utan att veta varför, och sedan började jag gråta - också utan att veta varför. PMS-häxan har med andra ord flyttat in... Jag blir så deprimerad Rynkar på näsan

Tabbs: Det låter som att du har en bra plan för att hålla dig sysselsatt...! Jag kan egentligen inte komma på så mycket mer man kan göra för att få tiden att gå. Försöker med en liknande plan själv - och det nya projektet som vi planlägger just nu är helrenovering av badrummet. Det kommer förhoppningsvis att stjäla mycket tid och energi ifrån mig så att jag inte tänker så mycket på bebisverkstaden... Men det största problemet just nu är att jag har ganska tråkiga arbetsuppgifter på jobbet som gör mig omotiverad och arbetsdagarna blir lååånga och tråååkiga. Men det är tack och lov tillfälligt, och ändrar sig snart.
    Det var dagens depp...nu ska jag försöka vara positiv resten av dagen! Skrattande (=påklistrat leende...Tungan ute)

• CT11

Hej, mkt fin och trevlig lista Tabbs! Har en liknande. Köksrenovering, festligheter och några resor. Känns bra. Jag var hos Sophia hemmet idag. Läkaren var ganska konstig och otrevlig först, sen blev det bättre. Kan inte rekommendera henne. Däremot verkar hon handlingskraftig och hon sa att jag har PCO. Därav svårt att bli gravid. Mao jag har förstorade äggstockar och väldigt många ägg. Hon ställde oss i kö för ivf och jag ska på röntgen för att ev spola äggledarna och sambon ska lämna prov samt ny mötestid bokad igen om fem veckor då jag ska börja med äggstimulering. Så ganska bra möte ändå trots att hon var lite galen;)

• tm78

Tråkigt att läkaren inte kändes helt 100, men gud vad skönt ändå att få lite svar! Det måste kännas bra Glad

• JLD1979
    CT11 skrev 2012-01-23 17:45:25 följande:
    Hej, mkt fin och trevlig lista Tabbs! Har en liknande. Köksrenovering, festligheter och några resor. Känns bra. Jag var hos Sophia hemmet idag. Läkaren var ganska konstig och otrevlig först, sen blev det bättre. Kan inte rekommendera henne. Däremot verkar hon handlingskraftig och hon sa att jag har PCO. Därav svårt att bli gravid. Mao jag har förstorade äggstockar och väldigt många ägg. Hon ställde oss i kö för ivf och jag ska på röntgen för att ev spola äggledarna och sambon ska lämna prov samt ny mötestid bokad igen om fem veckor då jag ska börja med äggstimulering. Så ganska bra möte ändå trots att hon var lite galen;)
    trist när man springer på socialt handikappade läkare men verkar ändå som om att hon kan kicka igång lite saker åt er så det var ju bra Skrattande

Här är det leta ny bostad och inte bli galen av att bo två pers på 40kvm efter att jag är van att bo på 60 kvm ensam. Försöker även gå ned lite i vikt bara för att jag inte trivs i min egna hud. Skulle gärna gå ned 5-10 kilo till igår typ :)

Varför är allt som jag gillar dyrt och/el fettbildande?

Ibland känns det som om att jag fortfarande är gravid... att jag har gått in i den perioden då man bara är hungrig. jag kan äta hur mycket som helst för att vara hungrig en timme senare igen. Är det vanligt efter MA?
    hade det för en vecka sen idag kom jag på nu oxå....
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?